خبرگزاری کار ایران

رکوردداران پیروزی پیاپی در لیگ برتر؛ از قلعه‌نویی تا جلالی، کرانچار و دایی

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۹۳۶

مجید جلالی خود را در فصل جدید به رتبه دومین مربی با رکورد پیروزی پیاپی رسیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، وقتی گفته می‌شود فوتبال یا هر رشته ورزشی دیگری قابل پیش‌بینی نیست صحبت کلیشه‌ای نبوده و مصداق‌های بسیاری دارد. یک نمونه جدید و البته عجیب آن که شاید تا سالیان سال تکرار هم نشود پیروزی 7 بر یک آلمان مقابل برزیل در جام جهانی 2014 آن هم در خاک برزیل بود. سال 2002 که میزبان جام جهانی دو کشور کره جنوبی و ژاپن بودند، تیم کره با پیروزی مقابل ایتالیا و اسپانیا به مرحله نیمه‌نهایی رسید.در واقع جذابیت فوتبال به همین نتایجش است. به دفعات بازی‌هایی را دیدیم که یک تیم در عین برتری فنی و شایستگی نتیجه را به حریفش واگذار کرده است. به طور قطع این نوع اتفاقات تا زمانی که ورزش هست ادامه خواهد داشت و تا همیشه به عنوان نتایج و رکوردهای خاص از آن یاد می‌شود. در این مطلب و به بهانه هفت پیروزی متوالی پیکان در فصل جاری، شرایط چند مربی را که صاحب رکورد بودند مورد بررسی قرار داده‌ایم.

فصل نهم بود که مسوولان سپاهان با سپردن هدایت تیمشان به امیر قلعه‌نویی و جذب بازیکنانی همچون سیدمهدی رحمتی، احمد آل نعمه، فرزاد حاتمی، احمد جمشیدیان، ابراهیم توره و حضور بازیکنانی مثل محرم نویدکیا، هادی عقیلی، سیدجلال حسینی، احسان حاجی‌صفی و مهدی کریمیان تیمی ساختند در قواره‌های یک قهرمان. قلعه‌نویی با این نفرات از هفته چهاردهم به صدر جدول رفت و تا پایان فصل هم جایش را به هیچ تیمی نداد. در واقع آنها از همین هفته چهاردهم حساب‌شان را با بقیه جدا کردند. هشت پیروزی متوالی مقابل راه‌آهن، ابومسلم، پیکان، پرسپولیس، استقلال، مس کرمان، فجرسپاسی و استقلال اهواز و کسب 24 امتیاز فاصله قابل توجهی میان آنها و سایر رقبا ایجاد کرد. جالب اینکه آنها در این 8 بازی 5 گل دریافت و 24 گل هم زدند. قلعه‌نویی همان فصل با سپاهان قهرمان شد.

کرانچار و جلالی در خوان هفتم

فصل یازدهم بود که لوکا بوناچیچ سرمربی سپاهان پس از هفته دهم با وجود پیروزی 2 بر یک مقابل تراکتورسازی استعفا داد و پس از دو هفته مذاکره مسوولان سپاهان با کرانچار این مربی از هفته سیزدهم و بازی با پرسپولیس روی نیمکت نشست. مرد کروات هم در نیم فصل دوم نتایج بسیار خوبی را به دست آورد. هفت پیروزی متوالی مقابل نفت آبادان، شهرداری تبریز، نفت تهران، فجرسپاسی، داماش گیلان، مس کرمان و سایپا که استارت آن از هفته نوزدهم خورده بود باعث صدرنشینی آنها از هفته چهاردهم تا پایان فصل شد و کرانچار توانست پس از فرهاد کاظمی و امیر قلعه‌نویی، سپاهان را به مقام قهرمانی برساند.

اما در فصل جاری پیکان با مجید جلالی که اصلا شروع خوبی نداشت حالا با کسب هفت پیروزی متوالی در آستانه رسیدن به رکورد امیر قلعه‌نویی و فاصله گرفتن با کرانچار است. آقا معلم پیروزی‌هایش را از هفته پنجم آغاز کرد. فولاد، پرسپولیس، نفت تهران، سیاه‌جامگان، گسترش، تراکتورسازی و سپاهان تیم‌هایی بودند که مقابل پیکان شکست خوردند. آنها در بازی بعدی با صنعت نفت آبادان روبه‌رو می‌شوند. مسابقه‌ای که می‌تواند جلالی را به رکوردی جدید برساند.

سوبل و دایی با شش پیروزی متوالی

در لیگ چهارم وقتی علی پروین پست مدیریت فنی باشگاه پرسپولیس را قبول کرد هدایت تیمش را به راینر سوبل آلمانی داد. این مربی اگرچه نتوانست جامی برای قرمزهای پایتخت به ارمغان بیاورد اما به عنوان اولین مربی شاغل در لیگ برتر بود که شش پیروزی متوالی را کسب می‌کرد. پرسپولیس در زمان او از هفته پانزدهم تا بیستم مقابل ذوب‌آهن، فولاد، برق شیراز، پیکان، ملوان و شموشک صاحب پیروزی شد اما کارنامه‌اش در پایان فصل آنقدر خوب نبود که باشگاه را مجاب به تمدید قراردادش کند.

در لیگ ششم که با قهرمانی سایپا همراه بود هم علی دایی به عنوان مربی- بازیکن صاحب چنین رکوردی شد. تیم او از هفته یازدهم تا شانزدهم به ترتیب تیم‌های پیکان، ذوب‌آهن، پاس، استقلال، مس کرمان و فجرسپاسی را شکست داد. این تنها قهرمانی سایپا بود، تیمی که با لورانت آلمانی آغاز کرد اما او خیلی زود جدا شد و مسوولان باشگاه تیم را به علی دایی سپردند.

 

جعفر برزگر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز