خبرگزاری کار ایران

تیم ملی سوتی‌های لیگ برتر

آقای کی‌روش این تیم ملی ایران نیست؛ شوخیه مگه؟

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۹۲۱

کارلوس کی‌روش اینبار با انتخاب‌های عجیب خود همه را دچار علامت سوال‌های بزرگی کرده و تصمیم گرفته بازیکنانی که بیشترین سوتی و اشتباه را در هفته‌های اخیر داشته‌اند در لیست قرار دهد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش اسامی بازیکنان مورد نظر خود را برای اردوی پیش روی تیم ملی منتشر کرد و این بار هم در فهرست او بازیکنان جدید حضور دارند. به این اسامی نگاه کنید.

دروازه‌بان ها:

علیرضا بیراوند از باشگاه پرسپولیس، محمد رشید مظاهری از ذوب‌آهن، سید حسین حسینی از استقلال تهران، محمدرضا اخباری از سایپا.

مدافعین:

دانیال ماهینی و حسین کنعانی‌زادگان از سایپا، روزبه چشمی، مجید حسینی، میلاد زکی‌پور و وریا غفوری از استقلال، سید جلال حسینی و محمد انصاری از پرسپولیس، سعید آقایی از سپاهان اصفهان.

هافبک ها:

احمد عبدا... زاده از فولاد خوزستان، اکبر ایمانی از پدیده، اشکان دژاگه بدون تیم و کمال کامیابی‌نیا از پرسپولیس، امید ابراهیمی از استقلال، علی کریمی از سپاهان اصفهان.

مهاجمین:

علی قلی‌زاده و مهدی ترابی از سایپا، فرشید اسماعیلی از استقلال، مهدی طارمی و وحید امیری از پرسپولیس، مرتضی تبریزی از ذوب آهن اصفهان، ساسان انصاری از سپاهان اصفهان.

هر چند مربیگری سلیقه‌ای است اما دعوت از برخی بازیکنان و البته دعوت نشدن برخی دیگر، باعث شده تا فهرست کی روش سوژه‌های بسیاری را در خود جای بدهد. به‌عنوان نمونه از سایپا، 5 بازیکن به تیم ملی دعوت شده‌اند و البته پارس جنوبی جم نماینده‌ای در فهرست کی روش ندارد. یا استقلال که 7 بازیکنش به تیم ملی دعوت شده‌اند اما از پیکان، تیمی که فوق‌العاده نتیجه گرفته حتی یک بازیکن هم در فهرست کی روش حضور ندارد.

 

حسینی آری، فروزان نه

سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال بعد از چند حضور ثابت در این تیم بعد از مدت‌ها به اردوی تیم ملی دعوت شده. او در این چند فصل اخیر- چه در ملوان و چه استقلال – نشان داده که دروازه‌بان مطمئنی نیست و نمی‌شود روی او برای همیشه حساب کرد. کی روش اما او را دعوت کرده و البته دروازه‌بانی چون محسن فروزان را از قلم انداخته. دروازه‌بانی که این روزها با پارس جنوبی جم روزهای فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند. دعوت محمدرضا اخباری نیز دیگر علامت سوال لیست کی‌روش است. کافی به گل‌های دریافتی سایپا و تعداد آن نگاهی بیندازید و بعد ببینید تیمی که 15 گل که اکثر آن با اشتباهات دروازه‌بان و مدافعان بوده می‌تواند 2 مدافع و یک دروازه‌بان در اردوی تیم ملی داشته باشد یا خیر.

 

زکی‌پور و حسینی علامت سوال‌های بزرگ

مجید حسینی که زمانی کاپیتان تیم نوجوانان ایران بود و بعدها به تیم امید نیز راه یافت، برای نخستین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. حسینی که در پست هافبک تدافعی هم توانایی بازی دارد، یک بازیکن متوسط است. بخصوص حالا که تنها 21 سال دارد و باید باتجربه‌تر شود تا به فهرست تیم ملی راه پیدا کند. او اما توسط کی روش به تیم ملی دعوت شده. درست مثل میلاد زکی‌پور که مشخص نیست با چه ملاک و معیاری نام او در فهرست کی روش قرار گرفته. از زکی پور در این یک فصل و نیم اخیر بازی درخشانی ندیده‌ایم اما انگار کی‌روش دیده که دعوتش کرده. مسلما بازیکنی که در دربی انواع و اقسام اشتباهات و ناپختگی را از خود به جا می‌گذارد چیزی برای عرضه در تیم ملی داشته که نظر کی‌روش را به خود جلب کرده است.

 

با عصا یا بی‌عصا؛ کنعانی زادگان هست

حسین کنعانی‌زادگان تحت هر شرایطی به تیم ملی دعوت می‌شود. با عصا، بدون عصا. آماده و یا نا آماده، با تیم و بدون تیم. نام کنعانی‌زادگان این بار هم توسط کی روش از قلم نیفتاده تا او پس از انجام یک بازی پر اشتباه مقابل پرسپولیس و زدن یک گل به خودی، حضور در اردوی تیم ملی را تجربه کند. هر چند او تجربه دعوت به تیم ملی را دارد اما در یکی دو فصل اخیر بازی‌های ضعیفی ارائه داده. البته حتما کی روش نکته‌ای در بازی او دیده که اینقدر روی حضورش در تیم ملی تاکید دارد.

 

بازگشت محمد انصاری

برای برگزاری دو بازی تدارکاتی مقابل روسیه و توگو، محمد انصاری یکی از غایب‌های بزرگ تیم ملی بود. او که مقابل کره جنوبی و سوریه بازی کم نقصی ارائه داده بود، به یکباره از فهرست تیم ملی خط خورد تا همه درباره اتفاق‌های پشت پرده صحبت کنند. انگار همه چیز ختم به خیر شده. نام انصاری در فهرست تیم ملی وجود دارد و او می‌تواند دوباره زوج مرتضی پورعلی گنجی در مرکز خط دفاع تیم ملی باشد.

 

علیپور کجا، انصاری کجا؟

بی‌شک مهم‌ترین و موثرترین بازیکن پرسپولیس در هفته‌ها و ماه‌های اخیر علی علیپور است. مهاجم 22 ساله‌ای که بی‌سروصدا به خط حمله پرسپولیس رسید و برای این تیم گل‌های حساسی به ثمر رساند. بخصوص در این چند هفته که مهدی طارمی محروم شده و مجوز بازی در ترکیب پرسپولیس را ندارد. علیپور که این فصل 6 گل در لیگ و یک گل هم در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس به ثمر رسانده، جایی در فهرست کی روش ندارد. دلیلش مشخص نیست اما وقتی به آمار سایر مهاجمان تیم ملی نگاهی می‌اندازیم تاکید می‌کنیم که حضور در یک اردو قطعا حق طبیعی علیپور بوده. کی‌روش البته به جای علیپور، مهاجمی چون ساسان انصاری را به تیم ملی دعوت کرده. بازیکنی که فصل ناامیدکننده‌ای را با سپاهان می‌گذراند و از آخرین و تنها گل فصل او نزدیک به دو ماه گذشته است.

تیم ملی، باشگاه جدید دژاگه

انگار اشکان دژاگه فقط روی حضور در تیم ملی تمرکز کرده و قصد ندارد با باشگاهی به توافق برسد. او که چند هفته‌ای است در تهران تمرین می‌کند، بدون حضور در یک بازی باشگاهی به تیم ملی دعوت شده و در فهرست کی روش قرار گرفته. اشکان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی است که هرگز نمی‌توان به دعوت او خرده گرفت اما به نظر می‌رسد تیم ملی تبدیل به تیم باشگاهی او شده و همین اردوها و بازی‌های تدارکاتی باید او را آماده حضور در جام جهانی کند.

 

روح ا... معظمی

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز