خبرگزاری کار ایران

بحران رئال در کاتالونیا؛ زیدان و احساس گرمای نیمکت مادرید

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۳۶۲

زین‌الدین زیدان با نخستین بحران مربیگری‌اش در رئال مادرید روبه‌رو شده. باخت در خیرونا سفیدها را هشت امتیاز از صدرنشین عقب انداخته و بدتر از نتیجه، ماهیت بازی بود. مدافع عنوان قهرمانی همه جای زمین مشکل داشت.

به گزارش ایلنا، رئال 13 بازی قبلی خارج از خانه خود را برد تا یک رکورد در لالیگا بر جای بگذارد اما این بار تیم تازه صعود کرده خیرونا، باخت را با پیروزی عوض کرد تا در نخستین رویارویی رسمی با رئال به یک نتیجه اعجاب انگیز دست پیدا کند.

رئال تا همینجای فصل 2018-2017 مسائل خود را داشت اما همه آنها در خانه بود به خاطر دو تساوی متوالی برابر والنسیا و لوانته و بعد باخت به بتیس و تساوی یک بر یک مقابل تاتنهام.

حالا تیم زیدان رکورد حسرت برانگیز خارج از خانه‌اش را از دست داده و نمی‌توانند گله‌ای از باخت یکشنبه شب داشته باشند هرچند گل پیروزی خیرونا که توسط پورتو زده شد، آفساید بود.

ایسکو در نیمه اول رئال را پیش انداخت درست 18 ثانیه بعد از آنکه خیرونا تیرک دروازه میهمان را به لرزه درآورد. بونو دروازه‌بان خیرونا شوت کریستیانو رونالدو را طوری دفع کرد که توپ به هافبک تیم ملی اسپانیا برسد.

اما مادرید در دفاع با مسائل زیادی مواجه بود، کیکو کاسیا حضور پراسترسی داشت، ناچو که جای رافائل واران مصدوم را گرفت به همراه سرخیو راموس در قلب دفاع نامطمئن بود. مارسلو سایه‌ای از خودش بود و اشرف حکیمی دفاع راست جوان در طول بازی سر درگم بود.

خط میانی مادرید هم ایده‌ای نداشت ضمن اینکه ایسکو گاهی خیلی خودخواه نشان می‌داد. جلوتر رونالدو و کریم بنزما باز هم در گلزنی ناموفق بودند و زیدان شاید بهتر بود به شیوه 3-3-4 رو می‌آورد هرچند گرت بیل را همچنان در اختیار ندارد.

دو گل به فاصله کم از کریستین استوانی و پورتو ورق بازی را برگرداند و مادرید نتوانست پاسخی بدهد. فصل قبل چنین مسابقه‌ای را رئال می‌برد، شاید با الهام از بازیکنان نیمکت نشین مثل خامس رودریگس و آلوارو موراتا که حالا دیگر در تیم نیستند.

مصدومیت هم مشکلات سفیدپوشان را زیادتر کرده اما در حال حاضر بیشتر از بی انگیزگی و خارج از فرم بودن بازیکنان رنج می‌برند و زیدان باید مسوولیتش را بپذیرد.

او هفته قبل در مراسم اعطای بهترین‌های سال فیفا در لندن گفت: «اگر به من جایزه بهترین مربی را می‌دهند با خوشحالی می‌پذیرم اما فکر نمی‌کنم بهترین هستم. من خوش شانس هستم که در بهترین تیم جهان با بهترین بازیکنان کار می‌کنم.» او که هفت جام با رئال گرفته از جمله دو قهرمانی اروپا و یک قهرمانی اسپانیا، بعد از دریافت جایزه گفت: «18 ماه است که اینجا هستم و نمی‌دانم چقدر می‌مانم اما از شرایط کنونی لذت می‌برم.»

با وجود این موفقیت ها، زیدان خیلی خوب می‌داند که در باشگاهی مثل رئال اوضاع چقدر سریع عوض می‌شود. تا به حال همه چیز برای مربی فرانسوی آرام پیش رفته اما حالا با آزمایش‌های جدی تری مواجه می‌شود که آغاز آن رویارویی چهارشنبه با تاتنهام و موریسیو پوچتینو است.

بن هیوارد

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز