خبرگزاری کار ایران

تحول در آنفیلد؛ لیورپول بی رحم شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۷۸۵

قرن‌ها اطراف ورزشگاه لودسکی وی‌‌آر‌تی شهر ماریبور اسلوونی، محلی برای دفن مردگان بود اما همان جا به محلی برای تولد دوباره بازی هجومی لیورپول تبدیل شد

به گزارش ایلنا، با ثبت 29 شوت بیش از سویا و اسپارتاک مسکو در نخستین بازی‌هایشان در فصل جاری لیگ قهرمانان که هر دوی آنها با تساوی خاتمه یافت، نخستین پیروزی لیورپول در گروه E لیگ قهرمانان اروپا، در خانه ماریبور به شیوه‌ای قاطعانه و بی‌رحمانه ثبت شد.

تیم تحت هدایت یورگن کلوپ از ابتدای فصل در چرخه‌ای معیوب از خلق موقعیت‌های فراوان و عدم استفاده از آنها گیر افتاده بود و به سبب آن چند هفته در یأس و اما و اگر‌ها غرق شده بود و در این بین هم برخی معتقد بودند این تیم دوباره باید به استفاده از یک شماره 9 روی آورد. مقابل قهرمان اسلوونی، مردی که این شماره را به تن داشت، نمایشی سرشار از ذوق، شخصیت، هوشیاری و برتری ظالمانه را ارائه کرد. شریک او در زجر دادن خط دفاعی ماریبور یعنی محمد صلاح هم انگار عهد بسته بود آنقدر تلاش کند تا مطمئن شود سه‌شنبه شب برای لیورپول شب ویرانگری در یک سوم دفاعی حریف است. این دو پس از به ثمر رسیدن گل چهارم لیورپول لبخندی به لب داشتند که نشانه‌ای بود از برقراری آرامش نسبی بر اردوی تیم‌شان و خوشحالی آنها به خاطر پاسخ دادن به آن دسته از منتقدانی که در چند وقت اخیر آنها را به هدر دادن موقعیت‌‌های خوب گلزنی متهم می‌کردند.

کلوپ پیش از این چند بار ابراز اطمینان کرده بود نمایش‌‌هایی که اخیراً از تیمش در تمامی رقابت‌ها دیده( مقطعی که در هشت بازی در تمام رقابت‌ها تنها یک پیروزی کسب کرد) نوید آن را می‌دهد که شاگردانش به زودی به خاطر انجام کارهایی که آن را سرمایه‌گذاری برای آینده می‌دانست، پاداش‌شان را خواهند گرفت.

رابی فاولر اسطوره باشگاه هم چنین پیش‌بینی انجام داده بود. چیزی که کلوپ و فاولر نوید رخ دادنش را به هواداران لیورپول داده بودند سرانجام در استادیوم 12 هزار و 702 نفری ماریبور رخ داد، جایی که سر و صدای هواداران دو‌آتشه میزبان یک لحظه قطع نمی‌شد.

بازی اما به دقیقه 20 نرسیده بود که لیورپولی‌ها 3 گل جلو افتادند و قبل از رفتن به رختکن یکی دیگر هم زدند تا نخستین تیم انگلیسی باشند که در یک بازی خارج از خانه‌اش در لیگ قهرمانان اروپا چنین نتیجه‌ای کسب می‌کند. گل اول به لطف سرعت بالا و سماجت صلاح برای تعقیب توپی که مارکو سولر هم دنبالش بود، ساخته شد. او زودتر به این توپ رسید و آن را در محوطه جریمه حریف برای فیرمینو فرستاد تا او هم کار را تمام کند.

تحول در آنفیلد؛ لیورپول بی رحم شد

این دو نفر یک بار دیگر کاری ترکیبی انجام دادند و این بار هافبک مصری توسط هم‌تیمی برزیلی‌اش تغذیه شد و بعد یک پاس عمقی برای جیمز میلنر فرستاد؛ کسی که نخستین بازی اروپایی‌اش در این فصل را انجام می‌داد. هافبک انگلیسی هم توپ را برای فیلیپه کوتینیو سانتر کرد؛ کسی که نیازی به لمس توپ برای گلزنی در فاصله 13 متری دروازه نداشت. این چهارمین بازی خارج از خانه متوالی بود که بازیساز برزیلی لیورپول در آن گل می‌زد و به این ترتیب او را به نخستین بازیکن از زمان استیون جرارد در ماه مارس 2014 تبدیل کرد که چنین آماری را به ثبت می‌رساند.

زوج فیرمینو – صلاح یک بار دیگر دست به کار شدند و این بار فیرمینو بود که پس از تصاحب توپ و پیشروی در کناره زمین موقعیت‌سازی کرد. او به یاسمین هندانوویچ، دروازه‌بان حریف نزدیک شد و با پای چپ توپ را دور او چرخاند. سپس کوتینیو از گرد راه رسید و توپ را ارسال کرد که صلاح روی آن تأثیر گذاشت قبل از آنکه فیرمینو چهارمین گل را به نام خودش ثبت کند. لیورپول پس از این، 3 گل دیگر هم زد تا در نهایت میزبانش را 7 بر صفر شکست دهد. طبیعتاً درباره این برد حرف و حدیث‌هایی مانند اینکه حریف لیورپول فقط یک تیم کوچک و دست و پا بسته مانند ماریبور بوده وجود خواهد داشت اما نباید فراموش کرد که همین ماریبور در بازی خانگی قبلی‌اش برابر یک تیم انگلیسی که تیمی نبود جز چلسی تحت هدایت ژوزه مورینیو (2015-2014) توانست یک امتیاز بگیرد. با این حال کاری که لیورپول باید انجام دهد این است که مطمئن شود این پیروزی می‌تواند یک نقطه عطف برای پایان موقعیت‌سوزی‌هایش باشد و سرآغاز یک دوران برای استفاده بهتر از توانایی‌ که برای خلق موقعیت گلزنی دارد.

منبع: سایت گل/ ملیسا ردی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز