خبرگزاری کار ایران

نکات آماری جالب پیش از دیدار چلسی و رم

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۵۰۱

دو تیم پرطرفدار در لیگ ایتالیا و رم از ساعتی دیگر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر هم قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، آلوارو موراتا می‌تواند فرمانده خط حمله چلسی در بازی حساس امشب برابر رم باشد چون آبی‌ها مصمم هستند خیلی زود خاطره تلخ شکست این هفته برابر تیم قعر جدول لیگ برتر، کریستال پالاس را از ذهن هواداران پاک کنند.

مهاجم اسپانیایی در باخت مقابل منچسترسیتی قبل از بازی‌های ملی دچار آسیب همسترینگ شد و در باخت 2 بر یک شنبه تیمش را همراهی نکرد اما این مهاجم 58 میلیون پوندی یکشنبه به طور کامل تمرین کرد و گری کیهیل کاپیتان چلسی درباره‌اش گفت: «او به زمین برگشته و امیدواریم پیشرفتش ادامه داشته باشد.»

این خبر خوبی برای آنتونیو کونته است که در دقیقه 57 مجبور شد جانشین موراتا، میشی باتشوایی را تعویض کند که برای دومین بار در ترکیب اصلی تیمش در این فصل لیگ برتر قرار گرفته بود.

چلسی در لیگ برتر با سیتی صدرنشین 9 امتیاز فاصله دارد اما در لیگ قهرمانان صدرنشین گروه است با دو امتیاز اختلاف نسبت به رم بعد از آنکه هر دو بازی ابتدایی‌اش در گروه C را برد.

یکی از هفت گل موراتا در این فصل در برد 2 بر یک چلسی مقابل اتلتیکومادرید به ثمر رسید در دیداری که ثابت شد آبی‌های لندن می‌توانند یکی از مدعیان این فصل باشند اما مصدومیت به این تیم ضربه زده و به دلیل نداشتن پشتیبانی کافی مورد انتقاد قرار گرفته.

دنی درینک‌واتر خرید روز آخر چلسی هنوز به آمادگی کامل نرسیده و انگولو کانته که دیگر قربانی مصدومیت همسترینگ است، چند هفته نمی‌تواند بازی کند.

در غیاب این هافبک دفاعی، در بازی مقابل پالاس خط دفاع چلسی به شدت آسیب‌پذیر بود و کیهیل انتظار پیشرفت قابل توجهی برای بازی امشب دارد: «وقتی شما از یک بازی بد نتیجه بدی می‌گیرید، می‌خواهید هرچه زودتر بازی کنید و همه چیز را درست کنید. من به‌عنوان کاپیتان باید در تمرین این نگرش مثبت را القا کنم. حالا باید چهارشنبه وضعیت را بهبود بخشیم و به نتیجه لازم برسیم.»

چلسی با یک برد دیگر می‌تواند در یکقدمی صعود قرار بگیرد که البته هدف ابتدایی مدافع عنوان قهرمانی انگلیس محسوب می‌شود.

چلسی نخستین تیمی بود که به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی از مرحله گروهی فصل 2013-2012 حذف شد هرچند همان سال قهرمانی لیگ اروپا را به دست آورد. این تیم در 9 بازی خانگی آخرش در اروپا تنها یک شکست داشته.

رم هم بعد از تساوی بدون گل با اتلتیکومادرید در روز اول در باکو، قره باغ آذربایجان را 2 بر یک شکست داد.

تیم اوزه بیو دی‌فرانچسکو اما سه بازی سخت در پیش دارد، دو تا با چلسی و یکی با اتلتیکومادرید. رم در 15 بازی در زمین رقبای انگلیسی 9 باخت و 2 برد داشته اما در آخرین بازی‌اش در خانه رقبای انگلیسی در سال 2014 با منچسترسیتی یک بر یک مساوی کرد که فرانچسکو توتی مسن‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان شد.

بحران مصدومیت در رم هم وجود دارد، پاتریک اسکیک، گرگور دفرل، امرسون پالمیری، کوین استروتمان و استفان الشعراوی در فهرست بازیکنانی هستند که معلوم نیست به این بازی برسند.

دو تیم چلسی و رم چهار بار با هم روبه‌رو شده‌اند که آخرین آنها در مرحله گروهی فصل 2009-2008 بود. چلسی در لندن با یک گل برد و در رم 3 بر یک باخت که جان تری در هر دو دیدار گل زد. چلسی در 9 بازی خانگی مقابل رقبای ایتالیایی دو باخت داشته.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز