خبرگزاری کار ایران

حیثیتی ترین سه شنبه سال از راه رسید/ بجنگ برای نامت؛ برای ایران

رویت ایمان سرخ در هلال شب بیست و پنجم

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۶۷۴

حالا از آن روز شوم 21 روز می گذرد؛ سه هفته برای فراموشی چنین اتفاقی کم است اما برای بازپروری روحیه از دست رفته و کسب انرژی مضاعف آنچنان هم قلیل نیست.

به گزارش ایلنا، فقط یک چیز است که دستیابی به رویا را غیر ممکن می سازد و آنهم ترس از شکست است. این جمله گابریل گارسیا مارکز گواه همه ماجرا است. نشان دهنده اینکه کار هنوز تمام نشده است. ما هنوز زنده ایم و نفس می کشیم پس چرا دست از تلاش بکشیم و نگران باخت باشیم. پرسپولیس هنوز در مرحله نیمه نهایی است و بدون توجه به همه احتمالات و آمار و ارقام و مسائلی از این دست هنوز شانس برای صعود دارد. 90 دقیقه دست نخورده در انتظاراست.پس نا امیدی بزرگترین گناه ممکن در این برهه زمانی به شمار می رود. امروز پرامیدترین سه شنبه سال است...

پرسپولیس:

ایرانی ها بودند اما جو محمد بن زاید به سود هلالی ها بود. گل دقیقه 31 خریبین شوک بدی را وارد کرد که نتیجه اش گل دقیقه 40 یاسر الشهرانی بود. با آغاز 45 دقیقه دوم به یاد بازی با الاهلی خیلی ها به بازگشت تیم برانکو امید داشتند اما الهلال، الاهلی نبود و اتفاقا همین، نکته اصلی مسابقه مذکوربود. مهاجم سوریه ای آبی پوشان برای عقده گشایی فرصت مناسبی پیدا کرده بود و از نبودن سید جلال و محمد انصاری نهایت استفاده را کرد. گل های دقایق 54 و89 او آب سردی بود بر پیکره شاگردان پروفسور و سوت پایانی که صدایش هنوز در گوش همه است. غیر منتظره ترین نتیجه ممکن و شادی دوست نداشتنی ترین ها در برابر چشمان مان.

حالا از آن روز شوم 21 روز می گذرد. سه هفته برای فراموشی چنین اتفاقی کم است اما برای بازپروری روحیه از دست رفته و کسب انرژی مضاعف آنچنان هم قلیل نیست. حالا سرخپوشان به واسطه برد در برابر استقلال خوزستان در لیگ برترو همچنین استراحت کافی در کنار تمرینات فراوان، به سطح خوبی از آمادگی رسیده اند و برای انجام یک بازی بی نقص آماده هستند. حداقل اینکه 90 دقیقه بجنگند برای حفظ آبروی خدشه دار شده نفس بزنند. خدا را چه دیدید. شاید معجزه ای در کار بود.

از یک طرف بازگشت کاپیتان سید جلال و همچنین محمد انصاری به قلب خط دفاعی نکته دلگرم کننده ای است و از طرفی غیبت مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده نکته ای آزار دهنده به حساب می آید. برانکو در این مسابقه بی تردید باید به فکر یک بازی هجومی باشد و لازمه این کار داشتن عناصر تهاجمی کامل در کنار مدافعان هوشیار است.

با این حال حضور علی علیپور فوق العاده آماده، منشای سرحال در رقابت های بزرگ، مسلمان بازگشته به اوج به گواه بازی با استقلال خوزستان، اسلحه های پنهانی چون بشار رسن و احمد نوراللهی می توانند بارقه های  نوید بخش تیم کنونی پرسپولیس باشند.

الهلال:

حضور در این مرحله از رقابت های لیگ قهرمانان هر چه قدر برای پرسپولیس غریب باشد؛ برای آبی پوشان عربستانی یک عادت شیرین است. آنها در 7 دوره اخیر لیگ قهرمانان به طور مداوم از مرحله گروهی صعود کرده اند و سه بار تا مرحله نیمه نهایی پیش روی کرده اند که یک بار منجر به نایب قهرمانی شد.

هلالی ها با هدایت سرمربی آرژانتینی خود در بهترین فرم ممکن قرار دارند. پیروزی 4-0 بازی رفت دور از انتظار بود اما آنها نشان دادند شخصیت پیروزی با این نتایج را دارند و باید به آنها احترام گذاشت. با این حال دیاز نمی خواهد اشتباه سرگی ربروف، سرمربی الاهلی را تکرار کند و مدام به شاگردان خود متذکر شده که جدال با پرسپولیس هنوز تمام نشده است. آنها 90 دقیقه دیگر پیش رو دارند و نباید نماینده ایران را دست کم گرفت.

الهلال در این دوره از مسابقات اصلا شکست نخورده است. آنها در لیگ حرفه ای عربستان هم بی شکست، صدرنشین هستند و در وضعیت ایده آلی به سر می برند.

ستاره اصلی این تیم بی تردید عمر خریبین سوریه ای است. همان بازیکنی که در دیدار رفت تنه اش به تنه پرسپولیسی ها خورد. البته بعد از همان مسابقه بود که شماره هفت سوریه ای به منفورترین چهره ممکن تبدیل شد. خوشحالی های معنا دارش در برابر هواداران ایرانی و همچنین آن کاریکاتور زشت و به سخره گرفتن علی دایی و علیرضا بیرانوند باعث شد تا حالا هیچ کس در ایران یاد و خاطره این بازیکن 27 ساله را به نیکی به یاد نیاورد. در کنار خریبین، کارلوس ادواردو و نیکولاس میلسی نیز جزو دیگر مهره های خطرناک هلال به شمار می روند. المعیوف گلر عربستانی و ملی پوش این تیم هم در اوج آمادگی به سر می برد و هم اکنون با 5 کلین شیت در لیگ قهرمانان این فصل صدرنشین است.

نواف العابد به دلیل مصدومیت و عبدالله عطیف به دلیل محرومیت غایبان قطعی الهلال به شمار می روند و عجمان هم احتمال حضورش در هاله ای از ابهام قرار دارد. با این حال به نظر می رسد دیاز همان تیم بازی رفت به استثنای عطیف را راهی میدان کند.

 نکات آماری:

*این دو تیم تا به اینجا 13 بار مقابل هم صف آرایی کرده اند که حاصل آن 4 برد برای هر کدام و 5 تساوی بوده است.

*در این 13 مسابقه الهلال موفق شده 15 بار دروازه پرسپولیس را باز کند و سرخپوشان تهرانی هم 9 بار دروازه حریف عربستانی خود را گشوده اند.

*این دو تیم در فرمت لیگ قهرمانان آسیا هم 8 بار رویاروی یکدیگر قرار گرفته اند که کفه ترازو بازهم به سمت تیم عربستانی سنگینی می کند. آنها 4 برد دارند، دو تساوی و یک برد برای پرسپولیس هم به ثبت رسیده است.

*الهلال تا به اینجا دو قهرمانی و سه نایب قهرمانی در جام باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده است ولی پرسپولیس هنوز موفق به صعود به فینال این مسابقات نشده است.

*آخرین قهرمانی الهلال در فصل 99-2000 به دست آمد. همان فصلی که این تیم عربستانی در برابر پرسپولیش شکست خورد اما در نهایت به مقام اولی دست پیدا کرد.

*آخرین باری که ایرانی موفق به گلزنی به الهلال شده مربوط به سال 2016 می شود که مهدی طارمی توانست این کار را انجام دهد. بعد از آن بازی این دو تیم 4 بازی دیگر انجام دادند که پرسپولیس فقط یک بار به گل رسید و آن هم روی گل به خودی تیم حریف زده شد.

تاریخچه دیدارهای این دو تیم به شرح زیر است:

1-نیمه نهایی جام در جام: الهلال 0-0 پرسپولیس

2-نیمه نهایی جام در جام: پرسپولیس 1-0 الهلال(مرتضی کرمانی مقدم)

3-جام باشگاه های آسیا 1997: پرسپولیس 1-0 الهلال(مهدی مهدوی کیا)

4-جام باشگاه های آسیا 1997: الهلال 4-1 پرسپولیس(رضا شاهرودی)

5-جام باشگاه های آسیا 1999: الهلال 0-0 پرسپولیس

6-جام باشگاه های اسیا 2000: پرسپولیس 3-1 الهلال(علی انصاریان، علی کریمی و حامد کاویانپور)

7-لیگ قهرمانان آسیا 2012: الهلال 1-1 پرسپولیس(علی کریمی)

8-لیگ قهرمانان آسیا 2012: پرسپولیس 0-1 الهلال

9-یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا: پرسپولیس 1-0 الهلال

10-یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا: الهلال 3-0 پرسپولیس

11-لیگ قهرمانان آسیا2017: پرسپولیس 1-1 الهلال

12-لیگ قهرمانان آسیا2017: الهلال 0-0 پرسپولیس

13-لیگ قهرمانان نیمه نهایی 2017: الهلال 4-0 پرسپولیس

چند ساعت تا آغاز این مسابقه عجیب باقی مانده است. شرایط غریبی حاکم است. نه ایجاد توقع برد 5-0 منطقی است و نه نا امیدی محض. پرسپولیس باید برای آبروی ایران و نام بزرگش به میدان می رود و برای هدف خود که صعود به فینال است تلاش می کند. حالا اینکه نتیجه چه بشود در اولویت نیست.

بی تردید با این سبک و سیاق می توان به این مسابقه نگاه مثبتی داشت.

در پایان چند جمله از کتاب بی نظیر 4 اثر فلورانس اسکاول شین تقدیم به بازیکنان پرسپولیس و همه فوتبالدوستان:

زندگی پیکار نیست، بازی است. زیرا آنچه آدمی بکارد همان را درو خواهد کرد، چه خوب، چه بد قوه تخیل در بازی زندگی نقشی عمده دارد

برای پیروزی در بازی زندگی باید قوه تخیل را آموزش دهیم که تنها نیکی را در ذهن تصویر کند. زیرا آنچه آدمی عمیقاً در خیال خود احساس کند یا در تخلیش به روشنی مجسم نماید بر ذهن نیمه هشیار (ضمیر ناخودآگاه) اثر می گذارد و مو به مو در صحنه زندگی اش ظاهر می شود. تخیل را قیچی ذهن خوانده اند. این قیچی ذهن خوانده اند. این قیچی شبانه روز در حال بریدن تصاویر است. پس بپائید تا همه صفحه های کهنه نامطلوب و آن صفحه های زندگی را که میل نداریم نگه داریم، در ذهن نیمه هشیار بشکنیم و صفحه های زیبا و تازه بسازیم.

باید ایمان را جانشین ترس کنیم. تردید تنها دشمن آدمی است. تردید و هراس میان انسان و بزرگترین آرمانش فاصله ایجادمی کند. به محض اینکه آدمی بتواند بی هیچ دلهره ای آرزو کند هر آرزویی بی درنگ برآورده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز