خبرگزاری کار ایران

اگر همه عصبی باشند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

جواد نکونام: کل بازی روی دروازه ماشین سازی بودیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۵۳۱

جواد نکونام سرمربی تیم خونه به خونه می گوید که برخورد داوران باید با بازیکنان و مربیان با احترام و خونسردی بیشتری همراه باشد.

به گزارش ایلنا، جواد نکونام سرمربی تیم خونه به خونه پس از دیدار برابر ماشین سازی که با تساوی بدون گل و از دست دادن دو پنالتی برای تیم میزبان یعنی خونه به خونه همراه بود، درباره این بازی به خبرنگاران گفت: در مورد بازی فکر می کنم داشتیم با یک گل بازی می کردیم و دروازه بان ما را کسی ندید. حتی زمانی که 11 نفره هم بودند تیم ما برتر میدان بود. به هر حال امروز بدشانسی ها و اتفاقات فوتبال به ضرر ما بود، چون این همه موقعیت، تک به تک ها، 2 تا پنالتی، دیرک دروازه و .. را از دست دادیم ولی بازی ای که می توانستیم راحت ببریم یعنی با 2،3 گل ببریم متاسفانه روز بد فوتبالی به ما خورد و بازی مساوی شد.

نکونام در مورد 10 نفره شدن ماشین سازی و اینکه این موضوع باعث بیشتر شدن تمرکز دفاعی این تیم و سخت تر شدن کار خونه به خونه برای رسیدن به گل پرسید، اظهار کرد : قطعا کار سخت شد. چون آنها در خط دفاعی ایستاده بودند و وقتی توپ می رسید زیر آن می زدند و دفاع می گرفت و دوباره حمله می کردیم. ولی ما چه 10 نفره و چه 11 نفره خوب بازی کردیم، چون بازیکنانم مردانه بازی کردند و مردانه جنگیدند؛ ولی ما الان باید با یک امتیاز بازی را ترک کنیم.

وی  با انتقاد از نحوه ی برخورد داوران با مربیان و  بازیکنان ، خاطر نشان کرد: داورهای ما باید برخورد خوبی داشته باشند. داور نباید عصبانی باشد؛ اگر قرار باشد داور عصبانی باشد، مربی عصبانی باشد، بازیکن تحت فشار باشد و عصبانی باشد، که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. داورهای ما برخوردهای تندی با بازیکنان و مربیان و همه دارند. ما دشمن هم نیستیم و ما می توانیم با آرامش و حتی خواهش با هم صحبت کنیم. بازی تمام می شود و دوباره ما همدیگر را می بینیم. بحث این است که برخورد داور باید درست باشد.

نکونام ادامه داد: داور چهارم دقیقه 2 به من می گوید که از خط بیرون آمده ای؛ گفتم که من دارم با بازیکنم حرف می زنم و طبیعی است که یک متر از خط بیرون بروم. شما به من بگویید بیرون بیا و اگر نیامدم  و حرفی زدم آن وقت بد برخورد کنید. به هر حال امیدوارم این برخوردها درست شود، چون داورها واقعا زحمت می کشند و من خواهش می کنم به عنوان کسی که 10 سال و نه بیشتر  در این فوتبال بوده ام.  برخورد داور نباید بد و عکس العملش سریع باشد، من این چیزها را در اروپا دیده ام، چون بازیکن و مربی تحت فشار هستند. داوران کمک داور دارند و می تواند از آنها کمک بگیرد. یک مقدار برخوردها دوستانه تر باشد؛ قطعا اعتراض پیش می آید و بحثی در آن نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز