خبرگزاری کار ایران

سرخپوشان چگونه می‌توانند غیر ممکن را ممکن کنند؟

چهار ماموریت پرسپولیس برای جبران شکست چهار گله

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۴۷۱

اگر پرسپولیس در دیدار با الهلال در چهار + یک ماموریت موفق عمل کند، می‌تواند شانس زیادی برای صعود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19:30 سه‌شنبه در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط میزبان الهلال است و در حالی به مصاف این تیم می‌رود که با توجه به شکست سنگین 4 بر صفر در دیدار رفت، کار دشواری برای برگشت به رقابت‌ها خواهد داشت.

هرچند کار سرخپوشان سخت است ولی در فوتبال غیر ممکن وجود ندارد. سرخپوشان در صورتیکه در انجام دادن 4 ماموریت در این دیدار موفق شوند، شانس خوبی برای عبور از این مرحله دشوار خواهند داشت.

 

1: دروزا‌ه‌ات را بسته نگه‌دار

خط دفاع و دروازه‌بان پرسپولیس در این تیم و در تیم ملی رکورد خوبی از نظر گل خورده به ثبت رساندند که در دوران مصدومیت جلال حسینی، این اتفاق کمتر برای سرخپوشان تکرار شد. حالا بازگشت حسینی به میادین می‌تواند خبر خوبی برای پرسپولیس باشد تا با حضور این مدافع با تجربه بتواند دروازه‌اش را مقابل الهلال بسته نگه‌دارد.

وقتی الهلال دیدار رفت را با امتیاز میزبانی 4 بر صفر برده است، به این معنی است که سرخپوشان برای دفاع از شانس اندک خود برای صعود، باید در این دیدار دروازه‌شان را بسته نگه دارند و در صورتی که در هر زمانی از بازی گل بخورند عملاً بازی برای آنها تمام شده است، چرا که زدن 6 گل برای سرخپوشان بسیار دور از انتظار به نظر می‌رسد.

 

2: گل زودهنگام و خروج از فشار ابتدای بازی

معمولاً تیم‌هایی که نیاز به برد با تفاضل بالا دارند، بازی را هجومی و انتحاری آغاز می‌کنند و این موضوع تا دقایقی ادامه خواهد داشت که تیم به دلیل خستگی و خروج از جو اولیه بازی کمی عملکردش کند می‌شود و بازی تا پایان نیمه نخست سرد و کسل کننده خواهد شد. ضمن اینکه الهلال احتمالا برای بازی بسته به زمین می‌آید و زمان به سودش سپری می‌شود.

بهترین اتفاق برای پرسپولیس در این شرایط رسیدن به گل زود هنگام است تا هم از فشار اولیه بازی خارج شود و هم یک آرامش نسبی با شور و انگیزه بالا در ادامه برایش ایجاد شود تا بازی را در کنترل خود در بیاورد.

 

3: نیمه را با 2 گل تمام کن

اگر پرسپولیس بتواند حداقل با پیروزی 2 بر صفر نیمه اول را تمام کرده و به رختکن برود، بخش زیادی از کارش را در بازی انجام داده است و با فراغ بال بیشتری نیمه دوم را که نیمه مربیان و مخصوص برانکو است آغاز خواهد کرد. اگر بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس، تساوی بدون گل یا نتایج ضعیف‌تر از آن در نیمه نخست به پایان برسد، کار پرسپولیس در نیمه دوم خیلی سخت می‌شود و این همان زمانی است که به سود الهلالی‌ها جلو خواهد رفت.

 

4: نقش پررنگ تعویض‌ها

پرسپولیس در غیاب طارمی و احمدزاده، با کمبود مهره هجومی روبروست و این بزرگترین مشکل برای سرخپوشان خواهد بود. چرا که در دیدارهای این چنینی مهره‌های هجومی زیاد به کار تیم خواهد آمد تا عده‌ای از ابتدا و عده‌ای دیگر به عنوان یار تعویضی وارد زمین شوند و حریف را تحت فشار قرار دهند. با این وجود برانکو باید تعویض‌های هجومی تاثیرگذار روی نیمکت خود داشته باشد و طوری ترکیب بچیند که گزینه‌های تعویضش توانایی تغییر جریان بازی را داشته باشند. اگر سرخپوشان 3 ماموریت قبلی را به درستی انجام داده باشد، باید تعویض‌های خوب بین دو نیمه و در خلال نیمه دوم را در دستور کار داشته باشد تا قوای تازه نفس بتوانند تیر خلاص را شلیک کنند.

 

4+1: وارد جنگ روانی نشو

یکی از حربه‌های تیم‌های فوتبال حاشیه خلیج فارس برای نتیجه گرفتن، روی آوردن به اصول غیر فنی از جمله ایجاد جنگ روانی، درگیری لفظی و فیزیکی و تمارض است که می‌تواند بازیکنان حریف را عصبی کند. خصوصاً پرسپولیس با شرایطی که دارد بازیکنانش آستانه تحمل پایین‌تری خواهند داشت و ممکن است در تله ضد جنگ روانی الهلالی‌ها گرفتار شوند که این بزرگترین کمک به حریف پرسپولیس برای فینالیست شدن خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز