خبرگزاری کار ایران

روحانی و ظریف بهترین پاسخ را به صحبت‌های ترامپ دادند

کرانچار: پرسپولیس به معجزه فوتبال ایمان داشته باشد/ شفر مربی بزرگی است و به کمک استقلال می‌آید

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۹۸۷

سرمربی سپاهان در مورد نتایج این تیم، اتفاقات مربوط به سایر تیم‌ها و مسائل سیاسی روز صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، زلاتکو کرانچار، سرمربی کروات سپاهان که فصل را با این تیم خوب شروع نکرده بود، در دیدار با سیاه‌‌جامگان با کسب یک پیروزی ارزشمند توانست تا حدودی از فشار خارج شده و با آرامش بیشتری به کارش در این تیم ادامه دهد. با او در مورد وضعیت تیم، بازیکنان، پرسپولیس، استقلال، سیاست و... صحبت کردیم.

گفت‌وگوی کرانچار با خبرنگار ورزشی ایلنا را می‌خوانید:

 

* بهتر است از بازی با سیاه‌جامگان شروع کنیم. یک پیروزی شیرین و خروج از شرایط سخت که خیلی به آن نیاز داشتید. این بازی را چطور دیدید؟

در بازی با سیاه‌جامگان بالاخره توانستیم مزد بازی خوب‌مان را بگیریم و موقعیت‌هایمان را به گل تبدیل کنیم. این پیروزی برای ما خیلی با ارزش بود ولی ارزش آن وقتی بیشتر می‌شود که ادامه داشته باشد و ما باید در دیدار دشوار مقابل گسترش فولاد هم به پیروزی برسیم تا یک روند رو به جلو را شروع کرده باشیم.

 

* دلیل نتایج ضعیف دیدارهای ابتدایی چه بود؟ برای‌ شما قابل ‌پیش‌بینی بود که ممکن است در شروع لیگ به مشکل بخورید و تیم برای هماهنگ شدن نیاز به زمان داشته باشد؟

پیش‌بینی شروع سخت در لیگ برتر را داشتم و می‌دانستم در هفته‌های ابتدایی دیدارهای دشواری داریم و نیاز به تلاش و جنگندگی زیادی هست. بازیکنان زیادی جذب تیم شدند و 10 تغییر در تیم مسلماً نیاز به زمان دارد تا بازیکنان در قالب تیم قرار بگیرند و بدانند در چه تیمی و با چه فلسفه‌ فوتبالی بازی می‌کنند. ضمن اینکه عدم استفاده صحیح از موقعیت‌ها و گل‌های ساده‌ای که دریافت می‌کردیم کار را برای ما دشوار کرده بود و مانع از نتیجه‌گیری می‌شد. ضمن اینکه حریفان ناشناخته‌ای مثل سپیدرود و پارس‌جم که به تازگی به لیگ برتر آمده بودند در ظاهر حریفان ساده‌ای به نظر می‌رسیدند ولی کیفیت آنها غافلگیر کننده بود.

 

* همانطور که گفتید تغییرات زیادی در نقل و انتقالات داشتید، باشگاه تمام خواسته‌های شما را برآورده کرد؟

بله، کاملاً از خریدها راضی هستم و خواسته‌های من برآورده شد.

 

* ولی بازیکنی مثل حاج‌صفی را از دست دادید و با وجود پافشاری در جذب جپاروف او در استقلال ماندنی شد. این‌ها شکست در نقل و انتقالت محسوب نمی‌شود؟

حاج‌صفی بازیکن با ارزش تیم ما بود و حساب ویژه‌ای روی او باز کرده بودیم ولی جدایی او قابل پیش‌بینی بود و برای همین اقدام به جذب سعید آقایی کردیم. به نظرم او یکی از بهترین دفاع چپ‌های ایران است و به خوبی توانسته در این پست خواسته‌های ما را برآورده کند.

در مورد جپاروف هم ما او را می‌خواستیم و در برنامه‌هایمان بود ولی جذب او برایمان غیر ممکن بود چرا که استقلال به جدایی‌ این بازیکن رضایت نمی‌داد و ما هم سراغ گزینه بعدی یعنی رافائل برزیلی رفتیم تا نیازهایمان را پوشش دهد. جپاروف شایستگی این را داشت که در جمع ما باشد ولی امکانش برقرار نشد. در مجموع عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشتیم.

 

* بازگشت علی کریمی را چطور می‌بینید؟

به اشتباه تصور می‌شد علی کریمی قرار است جانشین حاج‌صفی شود در حالیکه پست این دو بازیکن متفاوت است. ما قصد داشتیم از حاج‌صفی به عنوان دفاع چپ استفاده کنیم که سعید آقایی به جایش جذب شد و علی کریمی به عنوان هافبک دفاعی به تیم ما آمد که جزو نیازهای‌مان بود.

 

* ساسان انصاری و مروان حسین، دو مهاجمی که در نقل و انتقالات جذب کردید در گلزنی موفق نبودند. از عملکرد آنها رضایت دارید؟

ما با چشم باز این دو نفر را خریدیم و از عملکرد آنها راضی هستم و به جز گلزنی هر کاری در زمین از آنها می‌خواهیم به خوبی پیاده می‌کنند. البته وظیفه اصلی مهاجم گلزنی است و مطمئن هستم در ادامه راه به این وظیفه خودشان به خوبی عمل خواهند کرد.

 

* سیاه‌جامگان پس از شکست مقابل تیم شما دست به تغییر در کادرفنی زد. حضور مرزبان در این تیم که همکار سابق شما بوده است را چطور می‌بینید؟

در مورد تغییر و تحولات باشگاه سیاه‌جامگان مدیرعامل تیم باید نظر بدهد ولی تا جایی که روی مرزبان شناخت دارم می‌دانم یک مربی فنی خوب است که می‌تواند به این تیم کمک کند و مثمر ثمر باشد. برای او آرزوی موفقیت دارم.

 

* گسترش فولاد هم به تازگی تغییر سرمربی داده است، بازی با این تیم را چطور می‌بینید؟

بازی با تیمی که در انتهای جدول قرار دارد و به تازگی سرمربی خود را تغییر داده است می‌تواند یکی از دشوارترین بازی‌ها باشد ولی ما می‌دانیم پیروزی در این دیدار چقدر برای ما مهم است و بازیکنان هم این موضوع را به خوبی درک می‌کنند. برای همین باید با تمام وجود مقابل این تیم قرار بگیریم و پیروز شویم.

 

* جدایی هموطنتان، لوکا بوناچیچ از این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من در جریان نیستم و فکر می‌کنم نتایج مورد نظر باشگاه کسب نشده است و دست به تغییرات زدند. من با بوناچیچ صحبت نکردم و نمی‌دانم چرا این تیم نتیجه نگرفته است.

 

* استقلال هم اخیراً وینفرد شفر آلمانی را به ایران آورده است. روی این مربی شناخت دارید؟ حضورش را چطور ارزیابی می‌کنید؟

البته که او را می‌شناسم. آقای شفر از مربیان مطرح و با تجربه دنیا است و علم فوتبال آلمان را با خودش به اینجا می‌آورد. باید به او فضا داد و امکان موفقیت را برایش فراهم کرد و قطعاً در این صورت می‌تواند عملکرد مفیدی برای استقلال داشته باشد.

 

* شفر از میان گزینه‌های کروات مثل دالیچ و اسکوچیچ به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. دوست نداشتید گزینه‌های هموطن شما در این تیم مشغول به کار شوند؟

قطعاً من در مورد باشگاه استقلال تصمیم نمی‌گیرم. باید دید نیازهای این باشگاه چه بوده است و بدون شک با بررسی و با دلایل خاص خودشان از میان گزینه‌ها مناسب‌ترین انتخاب را انجام داده‌‌اند.

 

* در مورد پرسپولیس صحبت کنید. این تیم شکست سنگینی مقابل الهلال در بازی رفت تجربه کرد و حالا باید دیدار برگشت را مقابل این تیم تجربه کند. شانسی برای آنها وجود دارد؟

فوتبال ورزش معجزه‌هاست و همین نکته است این این رشته ورزشی را جذاب می‌کند. باید به هر اتفاقی ایمان داشت و این تیم و بازیکنانش باید اعتقاد داشته باشند که قرار است یک روز بزرگ و به یادماندنی داشته باشند. قطعاً کار دشواری خواهند داشت ولی در فوتبال غیر ممکن نداریم.

 

* با برانکو در ایران تماس و گفت‌وگو دارید؟

خیر. ما مشغول تیم خودمان هستیم و فرصتی برای تماس وجود ندارد.

 

* به صحبت در مورد سپاهان برگردیم، ظاهراً باشگاه در جلسه اخیر در مورد تقویت کادرفنی با شما صحبت کرده‌ است. قرار است دستیار جدید به کادر شما اضافه شود؟

خیر. من تا زمانی که احساس نکنم نیاز به آمدن نفر جدید داریم چنین کاری نخواهم کرد و در حال حاضر هم چنین نیازی احساس نمی‌کنم.

 

* باشگاه تراکتورسازی درخواست ماندن مهدی شریفی را دارد ولی شما به این بازیکن اعلام نیاز کرده‌اید. شانسی برای ماندن این بازیکن در تبریز وجود دارد؟

مهدی شریفی از نظر قانونی و قراردادی بازیکن ما محسوب می‌شود و به حضورش نیاز داریم. زمانی که من دوره قبلی حضورم در سپاهان به پایان رسید شریفی به خوبی گلزنی می‌کرد و تبدیل به گلزن اول سپاهان شد و در تراکتورسازی هم تا پیش از دوران مصدومیتش بازی‌های خوبی به نمایش می‌گذاشت. او خیلی می‌تواند به ما کمک کند و در نیم فصل منتظر بازگشتش هستیم.

 

* در نشست خبری پس از بازی مقابل سیاه‌جامگان انتقاد زیادی از داور مسابقه داشتید. داوری چقدر در نتایج شما تا به اینجا تاثیر داشته است؟

نه فقط در دیدار با سیاه‌جامگان با مشکل داوری مواجه بودیم که در دیدارهای دیگر هم چنین شرایطی برایمان ایجاد شد. در بازی مقابل پارس جنوبی یک پنالتی عجیب و تصمیمات دیگر به زیان ما اعلام شد. البته عقیده دارم هر داوری تلاش می‌کند بهترین سوت‌هایش را بزند و این اشتباهات هم جزئی از ورزش فوتبال است.

 

* به عنوان سوال آخر، سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران را چطور دیدید؟ به عنوان یک شهروند غیر ایرانی که مدت زیادی در ایران زندگی کردید شاید بتوانید منصفانه‌تر در این مورد نظر بدهید؟

ایران کشوری زیبا، امن و با ثبات است. دوست ندارم وارد این فضا شوم و معتقدم رئیس جمهور و وزیر امور خارجه محترم ایران به خوبی پاسخ این اظهارات را دادند و از آنها تشکر می‌کنم.

 

گفتگو از: سعید رضی‌پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز