خبرگزاری کار ایران

شفر و انقلابی که در پیش است؛ برنامه سرمربی استقلال چیست؟

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۹۶۷

با دقت بیشتر روی صحبت‌های سرمربی آلمانی استقلال پس از بازی با فولاد خوزستان می‌شود به برنامه دقیق او پی برد.

به گزارش ایلنا، وینفرد شفر یک پروژه بزرگ را شروع کرده است. او از تغییرات کوچکی حرف می‌زند اما مجموعه آنها از یک تغییر بزرگ خبر می‌دهد. شفر می‌خواهد بازیکنانش را عوض کند، به این معنا که برای فوتبال هر کدام از آنها نقشه‌هایی دارد. شفر تا امروز وارد مرحله‌ای شده که مرحله شناخت از بازی بازیکنان است؛ شناخت از تمام نشانه‌هایی که شفر نمی‌پسندد.

او خبر تغییرات را اینگونه اعلام کرده است، با حرف‌های ساده‌ای که به درد می‌خورند، برعکس منصوریان که تلاش می‌کرد حرف‌های غلط و پیچیده‌ای بزند که هرگز به کار استقلال نمی‌آمدند. این حرف‌های شفر بعد از بازی با فولاد است:«ما توپ را در زمین حریف خوب نگه نداشتیم. در نیمه اول سه توپ خوب داشتیم اما دیر بازی کردیم و توپ درست به بازیکن نرسید. یک مرتبه بیت‌سعید می‌خواست وارد محوطه شود اما یک و دو نکرد و این اتفاق رخ نداد. ما باید به شرایطی برسیم که بازیکنان چشم بسته یکدیگر را پیدا کنند. بعضی وقت‌ها داریوش شجاعیان به توپ می‌زد و بهترین پاس این بود که بازی را باز کند اما مجبور می‌شد توپ را به سمت دیگری ببرد و مشکل ایجاد می‌شد. این دقیقا چیزی است که ما باید تمرین کنیم. هر فردی باید بداند که چه کاری انجام دهد و این موضوع را با استفاده از آنالیز به آنها می‌گوییم تا خود آنها ببینند تصمیم درست چیست.»

این عبارت را هم به حرف‌های شفر اضافه کنید که با تاکید بیشتر گفته است: «تصور این را دارم که بازیکنان در خواب و بیداری باید وظایف خود را بدانند.» این حرف‌ها مفهوم روشنی دارند. او می‌خواهد عوض کند و آنچه در بازی بازیکنانش می‌بیند امیدوار کننده نیست. شفر اما از تیمش ناامید نشده: «هر تیمی می‌خواهد ببرد اما نتیجه مهم‌ترین نیست. ما توانایی این را داریم تا بهتر و بهتر شویم زیرا بازیکنان خوبی داریم اما به تمرین نیاز داریم. می‌خواهم تمامی بازیکنان بهتر و بهتر بشوند.  می‌خواهم نورافکن و سجاد بهتر عمل کنند و این هدف اصلی من است. رسیدن بازیکنان به توانایی اصلی، هدف ما است و البته شانس مهم است زیرا ما گاهی برنده می‌شویم بی آنکه تیم خوبی باشیم. ما می‌توانیم با دو مهاجم بلند قد بازی مستقیم انجام دهیم اما من می‌خواهم فوتبال بازی کنم. گفتم که باید سخت و با هدف کار کنیم. بازیکنان باید آن چیزی را که در تمرین یاد می‌گیرند در زمین ارائه دهند و بعد از آن ما مطمئنا برنده خواهیم بود زیرا توانایی آن را داریم. وقتی یک تیم بسته بازی می‌کند، باید با سانتر شکستش دهیم. سانترهای ما یا بلند یا کوتاه بودند. بازیکنان باید از نظر تکنیکی بهتر شوند. همانگونه که دیدیم در بازی ایران و روسیه، تیم ملی چگونه عمل کرد و ما نیز می‌خواستیم اینگونه عمل کنیم. بازیکنان را نمی‌شود مانند کامپیوتر کنترل کرد. وقتی یک تیم دفاعی بازی می‌کند، خلق موقعیت بسیار سخت است. یا باید از طریق شوت موقعیت بسازیم یا باید با سرعت توپ را به بازیکنان کناری برسانیم اما ما توپ را به گوشه‌ها می‌بردیم و نگه می‌داشتیم. نمی‌شود در یک هفته به این موضوع دست پیدا کرد.»

این حرف‌های شفر را نزد خودمان نگه می‌داریم و منتظر می‌مانیم. منتظریم برای تماشای تغییرات، منتظر عوض شدن بازیکنانی که در استقلال مدت‌هاست بازی‌شان دوست داشتنی نیست و با تغییرات شفر شاید به روزهای شاد و خلاق برگردند و مهم‌تر اینکه نمایشی تماشایی ارائه کنند. مثال آخر را در مساله مهدی قائدی پیدا کنیم. خبرنگاران نوشته‌اند در یک هفته اخیر شفر دقت و توجهی ویژه به قائدی داشت اما در بازی استقلال – فولاد خبری از قائدی نشد. خبرنگاران تعجب کرده‌اند که آن همه توجه به قائدی چرا به بازی دادن او منجر نشده است؟ اما این تعجب بیراهی است. شفر به تغییر دادن، اصلاح کردن و عوض کردن فوتبال در استقلال فکر می‌کند و توجه به قائدی چه بسا به معنی نیاز به تغییر بیشتر است، نه توجه برای بازی دادن به قائدی در نزدیک ترین بازی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز