خبرگزاری کار ایران

در بین این همه هیاهو درباره سلطان پاس گل

یادداشت/ اوزیل، بازیکنی سزاوار اعتماد دوباره

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۸۱۰

هرکس درباره مسعود اوزیل نظری دارد. برخی او و شیوه بازی‌اش که بوی سهل‌انگاری و بی‌انگیزگی می‌دهد را تحسین و برخی دیگر او را به خاطر ژست‌های بیحال و سست‌اش هنگام به هم ریختن اوضاع، سرزنش می‌کنند.

به گزارش ایلنا، هرکس درباره مسعود اوزیل نظری دارد. برخی او و شیوه بازی‌اش که بوی سهل‌انگاری و بی‌انگیزگی می‌دهد را تحسین و برخی دیگر او را به خاطر ژست‌های بیحال و سست‌اش هنگام به هم ریختن اوضاع، سرزنش می‌کنند. دیدگاه شما هرچه باشد، در این موضوع هیچ شکی نیست که از زمان پیوستن این بازیکن آلمانی به آرسنال – وقتی که رئال مادرید را برای عقد قرارداد 5/42 میلیون پوندی در اواخر سال 2013 ترک کرد – مردم درباره او زیاد حرف زده‌اند. اوزیل در حالی پایش را در ورزشگاه امارات گذاشت که به سبب رقم قراردادش که در زمان خود بالاترین رکورد خرید بازیکن در آرسنال محسوب می‌شد، انتظارات از او به شدت بالا بود اما او خیلی سریع و در همان بدو ورودش توانست انتظارات را برآورده کند وقتی که با یک پاس زیبا برای اولیویه ژیرو در بازی خارج از خانه توپچی‌ها برابر ساندرلند یک گل ساخت.

از نمایش استعدادهایش در شمال شرق انگلیس تا چیره شدن بر خطوط دفاعی در شمال لندن، اوزیل 28 ساله خیلی سریع توانست شهرتش را به عنوان سلطان پاس اروپا به خاطر تبحری که در دادن پاس‌های کشنده داشت، توجیه کند؛ فرقی نمی‌کرد رویداد چه رویدادی است و حریف چه حریفی. اوزیل که امروز 29 ساله می‌شود، به نظر می‌رسد در دوران بازیگری‌اش به یک تقاطع رسیده است چرا که قراردادش با توپچی‌ها تابستان سال 2018 به پایان می‌رسد. آرسنال هنوز پیشنهادی رسمی به اوزیل نداده است و این در حالی است که در طول فصل گذشته مذاکراتی میان طرفین انجام شد اما در نهایت به خاطر عدم اطمینان درباره آینده آرسن ونگر به جایی نرسید.حالا با آغاز دور جدید مذاکرات، این احساس وجود دارد که اوزیل با وجود پیشنهادهایی که از چند باشگاه بزرگ اروپایی دارد، ممکن است باز هم به آرسنال متعهد بماند اما برای اکثر مردم، این مساله مهم نیست که آیا قراردادی امضا خواهد شد و چه زمان این قرارداد منعقد می‌شود، بلکه برای آنها این مهم است که آیا اوزیل آنقدر ارزش دارد که آرسنال بخواهد او را نگه دارد.

با نگاهی به آمار عملکرد او در 4 سال گذشته، اوزیل تنها از نظر موقعیت‌سازی به نسبت دقایق حضورش در میدان تنها از فیلیپه کوتینیو پایین‌تر بوده است (یک موقعیت در ازای هر 5/24  دقیقه حضور در میدان) اما او از فصل 14-2013 بهترین آمار را از نظر ایحاد موقعیت‌های گلزنی، سانتر‌های موفق و پاس‌های گل در لیگ داشته است. با وجود این در عین حال که آمار اوزیل تحسین‌برانگیز بوده‌، بازیکنان قدیمی و مفسران همچنان از زبان بدن او به عنوان یک فاکتور که به ضرر او تمام می‌شود، یاد می‌کنند. در واقع اوزیل خودش 2 سال پیش به این موضوع اعتراف کرد که باید این وجه از عملکردش را ارتقا دهد و البته مدتی بعد گفت که شاید بهتر باشد مردم او را همانطور که هست بپذیرند و اینکه خودش را به خاطر دیگران تغییر نمی‌دهد. شاید زمانی این پذیرش در میان مردم وجود داشت که اوزیل نیازی ندارد به خاطر دیگران رفتار و شیوه بازی‌اش را تغییر دهد چون با همین شیوه بازی و رفتاری که داشته، سال‌ها در دوران بازیگری‌اش موفق بوده است اما واقعیت این است که او در زمین بازی مانند الکسیس سانچس خودش را جدی و باانگیزه نشان نمی‌دهد. تعقیب کردن مدافعان تا زمین خودی یا زدن گل‌های خارق‌العاده کاری نیست که اوزیل انجام می‌دهد ضمن اینکه ایجاد موقعیت‌های فراوان و فضاسازی برای هم‌تیمی‌هایش در خط حمله هنوز هم چیزی است که هافبک آلمانی آرسنال گهگاه در آن ضعف نشان می‌دهد. با این حال سهم او در موفقیت‌های آرسنال عالی بوده و با اینکه سیستم بازی توپچی‌ها ممکن است گاهاً ضعف‌های او را نشان داده باشد، کیفیت کلی این بازیکن آلمان آنقدر هست که توپچی‌ها تابستان امسال برای نگه داشتنش تلاش کنند. اوزیل با کمک به آرسنال برای بردن یک جام بزرگ در ماه مه، بهترین کار ممکن برای ساکت کردن منتقدان و شایستگی خود برای تمدید قراردادش را انجام خواهد داد.

منبع: سایت گل/ کریس ویتلی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز