خبرگزاری کار ایران

دایی: مالک نفت سخنگوی خوبی است/ زمان ما هم شب زنده داری بود اما نه به اندازه الان!

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۸۰۳

سرمربی سایپا گفت: برای مدیرانی که از طریق باشگاه بلیت می‌گیرند و هتل رزرو می‌کنند و از گوشه و کنار می‌شنویم پاداش‌های آنچنانی می‌گیرند متأسفم.

به گزارش ایلنا، علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل سپیدرود اظهارداشت: بعد از یک وقفه طولانی در لیگ، فردا در یک مسابقه لیگ برتر به میدان می‌رویم. متأسفانه در چند هفته اخیر نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم ولی با تمریناتی که انجام دادیم و با شناختی که سپیدرود پیدا کردیم انشاالله فردا ۳ امتیاز به امتیازاتمان اضافه کنیم.

وی ادامه داد: با شناختی که از حریف پیدا کردیم می‌خواهیم تیم آماده‌ای را روانه میدان کنیم تا هر ۳ امتیاز بازی فردا را به دست بیاوریم. بازی سختی داریم، سپیدرود تازه به لیگ برتر آمده و تیم خوبی دارد، برخلاف اوایل لیگ، آنها در ادامه راه خود، نتایج قابل قبولی گرفتند و در جدول شرایط قابل قبولی دارند. وضعیت جدول به شکلی است که امتیاز دادن باعث می‌شود که چند رده پایین بیایید، ما می‌خواهیم خودمان را به رده‌های بالا برسانیم و سعی می‌کنیم با یک بازی خوب برنده شویم.

سرمربی سایپا در مورد اینکه تیمش در هفته‌های اخیر نتایج خوبی نگرفت و آیا تعطیلات لیگ به سود آنها بود، تصریح کرد: مطمئناً به ضرر همه تیمهاست. این فرصت فقط برای باشگاه‌هایی که زمان آماده‌سازی نداشتند، مناسب بوده است. تیم ملی ارجح بر همه تیم‌ها است چرا که خود را برای یک آوردگاه جهانی آماده می‌کند. ما هم در این مدت مثل همه تیم‌ها تمرین کردیم و بازی دوستانه انجام دادیم. در شرایطی که دوباره به وضعیت خوبی رسیده بودیم و عالی کار می‌کردیم تعطیلات به وجود آمد، ما مقابل ذوب‌آهن در اصفهان به تساوی رسیدیم که این یک امتیاز حکم برد را دارد. یک مقدار در این اواخر بدشانس بودیم که امیدوارم از فردا بهتر نتیجه بگیریم.

دایی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در نبود مدیرعامل یک باشگاه کارها به خوبی پیش می‌رود و این حواشی که در فوتبال ما رخ داده چقدر در متن قضیه تاثیر دارد، گفت: من تا به حال مدیرعامل نبودم و نمی‌توانم پاسخی به این موضوع بدهم! هرکس صلاح خودش را بهتر می‌داند. اول فصل باید تصمیمات درست بگیرند که آخر فصل اینگونه نشود یا در اواسط فصل باشگاه‌ها دچار مشکل نشوند.

دایی در خصوص اینکه آیا به دنبال مطالباتش از نفت یا پرسپولیس هست یا خیر، گفت: متأسفانه ما فقط در حال تلف کردن وقتمان هستیم، مالک جدید باشگاه نفت همان ابتدا که تیم به آنها واگذار شد جلسه‌ای با ما داشت اما من چشمم آب نمی‌خورد که با این آدم نفت به سرمنزل مقصود برسد. متأسفانه هیچ ضمانتی از مدیرانی که تیم‌ها را تحویل می‌گیرند گرفته نمی‌شود و اصلاً نمی‌بینیم طرف چه مال و اموالی دارد که می‌آید و یک باشگاه را می‌خرد.

وی افزود: بدون اینکه تحقیق کنند شخص درخواست کننده می‌تواند یا نمی‌تواند برای خودشان تصمیم می‌گیرند و شاید باور نکنید وکیل من ۲ هفته پیگیر ماجرا بود و با مالک باشگاه حرف زد اما من چشمم آب نمی‌خورد مالک نفت این‌کاره باشد. به نظر من او سخنران خوبی است و اگر پست سخنگویی به او بدهند خیلی بهتر می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در خصوص شایعاتی که پیرامون خصوصی شدن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مطرح شده است، گفت: به نفع باشگاه‌های ما است که خصوصی بشوند اما شما خریداران قبلی را ببینید که چه شرایطی داشتند، کسی که می‌خواهد باشگاه بخرد باید ضمانت اجرایی بدهد، مگر می‌شود من بخواهم معامله‌ای انجام دهم و ضمانتی نداشته باشم. اگر این دو باشگاه خصوصی شوند باید مدیرعاملان بزرگ داشته باشند و با همین روش می‌توان سالی ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیارد درآمدزایی کنند. متاسفانه به خاطر خیلی از مسائل که اتفاقاً سیاسی هم هست نمی‌توانیم این دو باشگاه را خصوصی کنیم و همه می‌دانند که ۹۹ درصد مردم یا استقلالی هستند یا پرسپولیسی.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در خصوص درخشش تیم ملی نوجوانان گفت: به نظر من نوجوانان ما تا اینجا خیلی خوب کار کردند و ۲ بازی را با موفقیت به پایان رساندند و این نشان دهنده این است که ما چقدر در این مملکت سرمایه داریم. البته سرمایه‌ها هستند ولی اصل موضوع این است که آنها را مدیریت کنیم چون اگر مدیریت قوی باشد از این سرمایه‌ها می‌شود به درستی استفاده کرد. ما دنبال بازیکن خارجی در خط حمله هستیم ولی متاسفانه افرادی که آمدند و تست دادند به درد ما نخوردند. یک بازیکن که در پرتقال بازی می‌کرد را مدنظر داشتیم که قرار بود بیاید ولی او در امارات تست داد و همانجا قرارداد بست.

دایی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان بازی کردن شما هم شب زنده‌داری وجود داشت، گفت: نمی‌شود گفت شب زنده‌داری نبود، من علم غیب ندارم اما نمی‌توان گفت نبوده است اما مطمئناً به شدت امروز نبود. زمانی که بازی می‌کردم به ندرت این چیزها را می‌دیدم اما حالا همه چیز عوض شده است. ما فرهنگ حرفه‌ای نداریم و زندگی حرفه‌ای هم بلد نیستیم. به شخصه خیلی چیزها دیدم حتی از بازیکنان معروف در تهران اما نه می‌توانم آنها را بگویم و نه گفتن من دردی دوا می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا تاکید کرد: متاسفانه وقتی مدیر یک باشگاه با افتخار می‌گوید به تیم ربطی ندارد که من ۴ یا ۵ صبح به هتل بر می‌گردم از بازیکن چه توقعی دارید؟ برای مدیرانی که از طریق باشگاه بلیت می‌گیرند و هتل رزرو می‌کنند و از گوشه و کنار می‌شنویم پاداش‌های آنچنانی می‌گیرند متأسفم. ما اول باید خودمان را درست کنیم بعد یقه بازیکن را بگیریم.

دایی افزود: متأسفانه جامعه ما با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و این مسائل به وفور دیده می‌شود، فوتبال هم جزئی از جامعه است و افراد معروف معمولاً در دید هستند. خودتان می‌دانید چه اتفاقاتی در این فوتبال راحت رسانه‌ای می‌شود ولی من زمانی که در آلمان بازی می‌کردم چنین مسائلی نبود. یک شب زمانی که در بایرن مونیخ بودم چند بازیکن شبانه اردو را ترک کردند و در حالیکه تیم فردا بازی نداشت و شب بعد از بازی بود تمامی بازیکنانی که اردو را ترک کردند جریمه آنچنانی شدند. جالب است بدانید نه بکن باوئر و نه اولی هوینس و نه رومنیگه با افتخار نگفتند به کسی ربطی ندارد و نه به این مسئله افتخار کردند.

دایی در پایان گفت: من در اینجا جملاتی را شنیدم که تعجب‌آور بود، آقایان گفته‌اند به باشگاه ربطی ندارد که من ۵ صبح به هتل برگشتم، آن زمان که با بایرن قرارداد بستم یک منشی داشتیم که مسئول این بود که هرشب با من تماس بگیرد و به نوعی من را چک کند. هرشب ساعت ۱۰ تماس می‌گرفت و اتفاقاً تلفن منزلم را داشت. بعد از ۲۰ روز آنقدر زنگ زد و وقتی فهمید من هرشب خانه هستم، خسته شد و دیگر تماس نگرفت. وقتی اولیور کان و ماتئوس از اردو بیرون رفتند کسی نگفت به ما ربطی ندارد. مگر می‌شود مدیر یک باشگاه بگوید به کسی ربطی ندارد که من کی به هتل برگشتم، متأسفانه اینها چیزهایی است که فقط در اینجا اتفاق می‌افتد و معلوم هم نیست کی درست می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز