خبرگزاری کار ایران

ستاره های راه نیافته به جام جهانی 2018

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۷۹۲

جام جهانی هر چهار سال یک بار، بهترین‌های فوتبال را گرد هم می‌آورد و تماشایی‌ترین منظره فوتبال دنیا را ارائه می‌کند اما درخشش بازیکنان در سطح باشگاهی لزوما باعث نمی‌شود تیم‌های ملی این بازیکنان به جام جهانی راه پیدا کنند.

به گزارش ایلنا، برخی از بزرگترین ستارگان حال حاضر فوتبال دنیا در جام جهانی روسیه غایب خواهند بود و در تابستان آینده استراحت خواهند کرد اما کدام ستارگان هستند که تیم‌هایشان جایی در میان 32 تیم برتر نیافته است؟

 

پیر امریک اوبامیانگ

فوق ستاره گابنی بوروسیا دورتموند در آستانه رساندن تیمش به جام جهانی بود؛ اتفاقی که تاکنون برای گابن روی نداده بود اما گابنی‌ها پس از رسیدن به دور سوم مقدماتی جام جهانی در آفریقا دریافتند که هنوز تا رسیدن به جام جهانی فاصله زیادی دارند. اوبامیانگ در مرحله گروهی نتوانست گلی بزند اما در هر حال 28 سال دارد و یک بار دیگر می‌تواند فرصت حضور در جام جهانی را داشته باشد.

ستاره های راه نیافته به جام جهانی 2018

گرت بیل

قهرمان ولز که آنها را در راه رسیدن به نیمه‌نهایی یورو 2016 کمک کرد نتوانست این بار ولز را به جام جهانی برساند. مصدومیت بیل از ناحیه لگن باعث شد در بازی سرنوشت‌ساز دوشنبه برابر جمهوری ایرلند غایب باشد و اژدهایان بدون داشتن ستاره‌شان یک بر صفر شکست خوردند و از رسیدن به پلی‌آف بازماندند.

 

ادین ژکو

بلژیک در گروه H اروپا در مقدماتی جام جهانی مهارنشدنی بود. به این ترتیب یونان و بوسنی و هرزگووین مجبور شدند برای جایگاه دوم و رسیدن به پلی‌آف بجنگند و این نبرد در نهایت به سود یونان به پایان رسید. ژکو، ستاره رم پنج گل برای تیمش زد اما بوسنی دو امتیاز کمتر از یونان کسب کرد و به پلی‌آف هم نرسید.

 

مارک هامسیک

اسلواکی مسابقات مقدماتی را فاجعه‌بار آغاز کرد و دو شکست و یک تساوی به دست آورد. هامسیک اما کمک کرد که تیمش تا پایان مسابقات بخت صعود داشته باشد. برد3  بر صفر مقابل مالت در روز پایانی مسابقات باعث شد که آنها در گروه F دوم شوند با این حال به پلی‌آف راه نیافتند چون نتایج سایر تیم‌های دوم بهتر از آنها بود و این تیم به دلیل اینکه بدترین تیم دوم در میان 9 گروه مقدماتی اروپا بود، از رقابت‌ها حذف شد.

 

ریاض محرز

ستاره الجزایری لسترسیتی هم جایی در جام جهانی ندارد. این تیم آفریقای شمالی در گروه B شرایط بدی داشت و مدت‌هاست قعرنشین بودن آنها در گروهشان قطعی شده است. نیجریه از این گروه به جام جهانی صعود کرده است.

ستاره های راه نیافته به جام جهانی 2018

یان اوبلاک

حتی دروازه‌بان اتلتیکو مادرید هم نتوانست با وجود درخشش، اسلوونی را به پلی‌آف برساند. او باید تا جام جهانی قطر صبر کند و امیدوار باشد که تیمش به این مسابقات برسد.

 

کریستین پولیسیچ

حذف آمریکا در آخرین روز مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه کونکاکاف برای این ستاره 19ساله بوروسیا دورتموند بسیار سخت بود. او در بازی ماقبل آخر تیمش درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و کمک کرد آمریکا پاناما را ببرد و امیدهایش برای رسیدن به جام جهانی زنده بماند. پولیسیچ با پنج گل بهترین گلزن منطقه شده و آمریکایی‌ها باید تیمشان را از این پس حول محور او بسازند.

 

الکسیس سانچس

او پس از آنکه الهام‌بخش شیلی در قهرمانی کوپا آمه‌ریکا در سال‌های 2015 و 2016 شد و با آنکه هفت گل زد، جایی در روسیه نیافت. مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی با هیجان بالایی به پایان رسید. آرژانتین، پرو و شیلی بارها در معرض حذف از جام جهانی قرار گرفتند اما تساوی پرو در روز پایانی برابر کلمبیا و شکست 3 بر صفر شیلی در خانه برزیل، شیلی را به رده ششم رساند و باعث حذف آنها شد.

 

آرتورو ویدال

الکسیس تنها فوق ستاره غایب شیلی نخواهد بود. ویدال هم که شش گل در مرحله مقدماتی زد و کمک کرد شیلی در جمع مدعیان بماند هم در جام جهانی جایی نخواهد داشت. این نخستین بار از سال 2006 است که شیلی به جام جهانی نمی‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز