خبرگزاری کار ایران

وقتی منافع، مواضع را تعیین می‌کند؛

گل‌محمدی، قلعه‌نویی و بحث همیشگی بازیکن سرباز

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۳۶۲

سرمربیان فعلی تراکتورسازی و ذوب‌آهن در جایگاه فعلی خود نسبت به جذب بازیکن سرباز موضعی متفاوت با مواضع گذشته خود دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، موضوع جذب بازیکن سرباز که یک امتیاز ویژه برای تیم‌های وابسته به ارگان‌های مختلف نیروهای مسلح محسوب می‌شود همواره از نکات مورد بحث فوتبال ایران بوده است و سرمربیان تیم‌های مختلف که از این طریق متضرر شده‌اند هر کدام در مقطعی نسبت به این قانون واکنش نشان داده‌اند.

جذب بازیکن سرباز از این نظر با نقل و انتقالات عادی متفاوت است که اگر بازیکنی مشمول خدمت شود و یا از شیوه‌های مرسوم اقدام به مشمول شدن خود کند (برای مثال انصراف از دانشگاه محل تحصیل) طبق قانون باید به خدمت سربازی برود و جدایی او از تیمی که با آن قرارداد دارد حالت اجبار به خود گرفته و نیازی به رضایت‌نامه و سایر موارد قانونی جدایی یک بازیکن از تیم ندارد.

از طرفی دیگر باشگاه نظامی که سرباز را جذب می‌کند علاوه بر اینکه خود را از پرداخت مبلغ رضایت‌نامه برای جذب بازیکن معاف می‌کند، قراردادی معمول و مطابق عرف هزینه‌های روز فوتبال با بازیکن خود نمی‌بندد و معمولاً مبلغی اندک و ناچیز به عنوان حقوق ماهیانه به بازیکن پرداخت می‌کند تا یک معامله چندسر برد برایش رقم خورده باشد.

این روزها مجدداً بحث بازیکن سرباز و هوایی کردن بازیکنان توسط تیم‌های نظامی برای مشمول کردن خودشان داغ شده است و از گوشه و کنار خبر می‌رسد تراکتورسازی روی چند بازیکن جوان ذوب‌آهن دست گذاشته است تا در تعطیلات نیم فصل به عنوان سرباز آنها را به خدمت بگیرد.

این موضوع اگرچه با واکنش مستقیم کادرفنی و عوامل ذوب‌آهن همراه نشده است، ولی ذوبی‌ها از گوشه و کنار موضع خودشان را رسانه‌ای کرده و سعی دارند با فضاسازی از احتمالی که نسبت به آن بیم دارند پیشگیری کنند و توپ را به زمین مسئولان تراکتورسازی بیاندازند.

اخبار مطرح شده اشاره به این داشت که گل‌محمدی و حسینی به عنوان مربیان سابق ذوب‌آهن از ارتباط و نفوذشان روی بازیکنان این تیم استفاده کرده و با آنها تماس گرفته‌اند که به عنوان سرباز در تعطیلات نیم‌فصل راهی تراکتورسازی شوند.

از طرفی تراکتوری‌ها هم علناً نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و گل‌محمدی و حسینی در مصاحبه‌هایی جداگانه تماس خود با هر بازیکنی را تکذیب کردند ولی جذب بازیکن سرباز را حق قانونی باشگاه خود دانسته و اعلام کردند قطعاً در نیم فصل بازیکن سرباز جذب این تیم خواهد شد.

نکته جالب توجه اینجاست که امیر قلعه‌نویی و کادرفنی فعلی ذوب‌آهن فصل گذشته در تراکتورسازی حضور داشتند و در آن مقطع هادی محمدی به عنوان بازیکن سرباز در حالی که قرارداد داشت از ذوب‌آهن به تراکتورسازی رفت و این موضوع با ناراحتی یحیی‌گل‌محمدی همراه بود و قلعه‌نویی هم طبق موضع حال حاضر سرمربیان تراکتورسازی جذب سرباز را حق قانونی باشگاه خود می‌دانست.

اینکه به قانون جذب سرباز توسط تیم‌های نظامی اشکالی وارد است یا نه بحثی جداست و اعتراض به آن هم باید درجایی دیگر مطرح شده و توسط دستگاهی دیگر مورد بررسی قرار بگیرد و کشاندن این موضوع به محافل رسانه‌ای و نشست‌های خبری مشکلی را حل نمی‌کند.

از طرفی اینکه سرمربیان لیگ برتر بر اساس منافع مقطعی خود نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند هم خود جای سوال است که اگر یک سرمربی هنگام متضرر شدن از این قانون به آن اعتراض می‌کند، در مقطعی دیگر که در موقعیت استفاده از آن قرار می‌گیرد نباید تغییر موضع دهد و اگر کسی در زمان هدایت یک تیم نظامی ایرادی به این قانون وارد نمی‌داند، در تیم غیرنظامی نباید مشکلی با در اختیار گذاشتن بازیکن مشمول خود به این تیم‌ها داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز