خبرگزاری کار ایران

روز غم‌انگیز کاتالونیا و اسپانیا؛ این بازی اصلا نباید برگزار می‌شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۴۶۶

بعد از تاکتیک‌های سختگیرانه پلیس اسپانیا که نزدیک به 500 نفر را در جریان درگیری‌های مربوط به رفراندوم استقلال کاتالونیا مجروح کرد، بارسلونا پشت درهای بسته در نوکمپ با لاس‌پالماس روبه‌رو شد.

به گزارش ایلنا، دولت اسپانیا هزاران نیروی پلیس از سراسر کشور ارسال کرد بود تا در رای گیری که از نظر آنها غیرقانونی بود، اختلال ایجاد کند و وقتی مردم کاتالونیا به صورت گسترده برای رای دادن اقدام کردند، نیروهای پلیس به خشونتی رو آوردند که جهان تماشاگر را شوکه کرد. بارسا نمی‌خواست بازی کند: «باشگاه بارسلونا اقدامات انجام شده در کاتالونیا علیه شهروندانی که می‌خواستند از حق دموکراتیک خود برای آزادی بیان استفاده کنند را محکوم می‌کند اما با توجه به خودداری لیگ از به تعویق انداختن این دیدار، تصمیم گرفته شد بازی پشت درهای بسته برگزار شود.» این یعنی اگر بازی نمی‌کردند، سه امتیاز از دست می‌رفت و سه امتیاز هم از آنها کسر می‌شد که در کورس قهرمانی لالیگا حیاتی است. این یک موقعیت باخت-باخت بود.

هزاران هوادار به دلایل امنیتی از ورود به استادیوم منع شدند. با بالاگرفتن تنش‌ها، پلیس نمی‌توانست امنیت را تضمین کند و بنابراین اگر قرار بود بازی برگزار شود، باید بدون تماشگر می‌بود.

بازیکنان لاس‌پالماس با پرچم اسپانیا روی پیراهنشان به زمین آمدند در حالی که بازیکنان بارسلونا با پیراهن‌های سنیرا (پرچم ملی کاتالان) به زمین آمدند و بعد به رنگ اصلی خود یعنی آبی اناری تغییر وضعیت دادند. در طول بازی، اسکوربورد یک پیام داشت: دموکراسی. در روز یکشنبه هزاران نفر از حق خود برای رای دادن منع شدند و در نهایت از تماشای بازی تیم محبوبشان در نوکمپ محروم ماندند.

اصلا نباید بازی برگزار می‌شد. وقتی که پلیس به هر وسیله‌ای در پی توقف رای گیری است، معلوم است که تنش زیادی به وجود می‌آید و عاقلانه‌ترین کار این بود که بازی روز دیگری برگزار شود. لیگ در عوض احترام به خواسته معقول بارسلونا اعلام کرد مجازات سنگینی در انتظارشان است (یعنی کسر شش امتیاز) اگر بازی نکنند.

در هیات مدیره باشگاه هم اختلاف وجود داشت، کارلس ویلاروبی نایب رییس باشگاه استعفایش را تقدیم کرد. این فرصتی برای بارسلونا بود که شعار «بیشتر از یک باشگاه» را تحقق بخشد و پای حقوقش بایستد اما پای شش امتیاز در میان بود و بارسا حق انتخابی نداشت. جالب اینکه بارسلونا بازی را 3 بر صفر برد با گلزنی سرخیو بوسکتس و لیونل مسی (دو گل).

متاسفانه هیچ هواداری بازی را از نزدیک ندید و تصویر نوکمپ خالی، کاملا گویای روز غم انگیز کاتالونیا و اسپانیا بود.

بن هیوارد/ مترجم: سیدعلی بلندنظر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز