خبرگزاری کار ایران

امید به تکرار روز به یاد ماندنی مقابل آلیما بعد از ۲۱ سال؛

صبر کنید؛ پرسپولیس هنوز حذف نشده است!

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۰۰۸

کار سرخپوشان برای برگشت به بازی مقابل الهلال سخت است ولی غیر ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس در حالی دیدار رفت خود مقابل الهلال را در ابوظبی با نتیجه پرگل 4 بر صفر واگذار کرد که برای جلوگیری از حذف خود از این رقابت‌ها و کوتاه ماندن دستش از فینال لیگ قهرمانان آسیا باید حداقل در 90 دقیقه قانونی همین تعداد گل را در بازی برگشت در مسقط به حریف خود بزند و گلی هم دریافت نکند. کاری که اگر نگوییم غیر ممکن است، حداقل دور از تصور به نظر می‌رسد.

با این حال تاریخچه ورزش فوتبال نشان می‌دهد هیچ نتیجه‌ای در این رشته ورزشی غیر ممکن نیست و غافلگیری‌های زیادی هر کدام از ما در دنبال کردن تیم مورد علاقه‌مان داشته‌ایم که همین غافلگیری‌ها فوتبال را به دوست داشتنی ترین ورزش دنیا بدل کرده است.

از بازگشت رویایی منچستر در دیدار با بایرن در فینال لیگ قهرمانان سال 99 گرفته تا فینال به یاد ماندنی لیورپولی‌ها در لیگ قهرمانان سال 2005 مقابل میلان و یا گل ثانیه‌های پایانی راموس در دقیقه 93 که رئال را از شکست در فینال مقابل اتلتیکو نجات داد و کسی فکرش را نمی‌کرد 30 دقیقه بعد، کهکشانی‌ها پیروزی 4-1 را همزمان با فتح لادسیما جشن بگیرند.

چرا راه دور برویم، همین فصل گذشته بود که بارسلونا دیدار رفت لیگ قهرمانان را 4 - 0 به پاریس‌سن ژرمن واگذار کرد و همه این تیم را از پیش حذف شده تلقی می‌کردند و این تفکر تا دقیقه 88 بازی برگشت در حالی که بارسلونا 3-1 پیروز ولی در مجموع بازنده بود هم ادامه داشت ولی 7 دقیقه رویایی 3 گل دیگر برای آبی و اناری پوشان به ارمغان آورد و کاتالان‌ها 6-1 بازی را برده و به مرحله بعد صعود کردند.

پرسپولیسی‌ها هم کم از این دست خاطرات ندارند، بازگشت رویایی به صدر جدول و قهرمانی در هفته پایانی دور اول لیگ برتر در حالی که استقلال پس از 18 هفته صدر نشینی بازی را به ملوان واگذار کرد و سرخپوشان با هدایت پروین و تک گل ابراهیم اسدی فجر سپاسی را شکست داده تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد. یا در لیگ هفتم که گل دقیقه 97 سپهر حیدری در ثانیه آخر دیدار پرسپولیس - سپاهان که یک باره قهرمان یک لیگ پر تلاطم با یک ضربه عوض شد.

دربی معروف 3-2 با گل‌های ایمون زاید در 10 دقیقه پایانی دربی و در شرایطی که پرسپولیس 10 نفره بازی را دنبال می‌کرد هم حماسه بازگشت دیگری از سرخپوشان تهرانی بود که تا ابد از خاطر هواداران این تیم پاک نخواهد شد.

اما مورد مشابه دیدار با الهلال برای سرخپوشان شاید مربوط به سال 75 باشد. در جام باشگاه‌های آسیا که آن زمان هم سکان هدایت پرسپولیس به عهده یک کروات به نام استانکو پوکله پوویچ بود. سرخپوشان در دیداری که چندان دشوار به نظر نمی‌رسید در دور حذفی به مصاف آلیمای قزاقستان رفتند و در آلماتی میهمان این تیم بودند که در کمال ناباوری بازی را با شکست سنگین 3 بر صفر واگذار کردند تا دیگر امیدی برای صعود در دل این تیم و هوادارانش باقی نماند.

بازی برگشت 8 روز بعد و در 9 شهریور 75 در ورزشگاه آزادی برگزار شد و پرسپولیس در یکی از رویایی ترین روزهای خود با 2 گل دایی و گل‌های پیروانی، ترابیان و باقری توانست 5 بر صفر حریف قزاق خود را شکست دهد و راهی مرحله بعد شود.

بدون شک الهلال حریف سرسختی برای سرخپوشان است و بازگشت از شکست 4 گله مقابل این تیم بسیار دشوار و نزدیک به غیرممکن به نظر می‌رسد ولی چیزی جز یک بازی انتهاری برای مردن یا بردن از این تیم انتظار نمی‌رود تا تنها کورسوی امید این تیم برای اولین فینال آسیایی قرمزها بعد از سال‌ها خاموش نشود. خدا را چه دیدید، شاید 24 مهر 96 هم در تاریخ پرسپولیس روز به عنوان یک روز ویژه ثبت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز