خبرگزاری کار ایران

مهدی: تیمی که مجوز حرفه‌ای نداشته باشد نمی‌تواند در لیگ قهرمانان شرکت کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۸۴۲

رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: در صورتی که باشگاهی برای حضور در لیگ قهرمانان مجاز باشد اما مجوز حرفه‌ای نگیرد، تیمی دیگر جایگزین خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سهیل مهدی، رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای، در خصوص مهلت 4 ساعته باشگاههای بدهکار گفت: سامانه‌ای از طرف AFC طراحی شده است که مانند سیستم نقل و انتقالات زمان مشخصی دارد. برای همه باشگاه‌ها این سامانه در زمان خاصی باز و بسته می‌شود. امروز آخرین فرصت است و بعد از آن سیستم برای بررسی مدارک در اختیار ما قرار می‌گیرد. باشگاه‌های لیگ یک و لیگ برتر مدارک خود را ارسال کرده‌اند و ما هم در این 3-2 روز اخیر به باشگاه کمک کردیم کامل‌ترین مدارک را داشته باشیم. امیدواریم باشگاه‌ها بهترین مدارک را داشته باشند تا در ارزیابی AFC بیشترین امتیاز را بگیریم و موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شویم.

وی در ادامه درباره اینکه کدام باشگاه‌ها به درستی این کار را انجام داده‌اند، عنوان کرد: هنوز سامانه باز است و امروز نمی‌توانیم در مقام مقایسه باشیم. چون این فرصت هنوز هست و تک تک باشگاه‌ها را چک می‌کنیم. اجازه دهید نامی از باشگاهی نبریم. رسانه‌ها از یکی دو باشگاه نام بردند که در خطر حذف و با محرومیت هستند. ما چنین صحبتی نداشتیم و فرصت برای همه باز است تا مدارک را بفرستند. این مدارک صرفا مالی نیست، بلکه مدارک حقوقی، پرسنلی، زیرساخت‌هاف استادیوم و پزشکی هم باید کامل باشد. 

مهدی در پاسخ به این سوال که اگر باشگاهی نتواند مدارک را بفرستد، از لیگ قهرمانان حذف می‌شود یا از لیگ برتر تصریح کرد: شرط اول برای حضور در لیگ قهرمانان داشتن مجوز حرفه‌ای است بنابراین اگر تیم‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان جایز باشند اما مجوز حرفه‌ای را نگیرند تیم بعدی جایگزین می‌شود. در خصوص لیگ برتر هم از سوی رئیس فدراسیون توصیه شده این سیستم را در داخل قوی‌تر کنیم تا باشگاه‌ها به سمت حرفه‌ای شدن پیش بروند. چون محدودیتی که قرار است AFC و یا فیفا به وجود بیاورند بهتر است در لیگ خودمان داشته باشیم تا کمتر پاسخگوی مراجع بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز