خبرگزاری کار ایران

سودآوری اعجاب انگیز یوونتوس در تابستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۴۳۲

سود حاصل از فصل مالی 2017 - 2016 یوونتوس، در تاریخ ایتالیا و این باشگاه به بالاترین حد ممکن رسیده است.

به گزارش ایلنا، در حالی که طی سالیان قبل یوونتوس موفق شده بود به لطف موفقیت در فوتبال ایتالیا و اروپا، با افزایش رکورد در درآمد، حتی به سوددهی برسد (اتفاقی که برای باشگاه‌های زیادی در اروپا رخ نمی‌دهد)، حالا سران یوونتوس با انتشار وضعیت مالی باشگاه از رکوردی عجیب در فوتبال ایتالیا رونمایی کرده‌اند.

در حالی که درآمد این باشگاه در فصل گذشته 9/387 میلیون یورو بود و باعث شده بود باشگاه حتی با سود 1/4 میلیون یورو پس از کسر مالیات مواجه شود، در فصل ۱۷-۲۰۱۶، درآمد بیانکونری 6/562 میلیون یورو بوده که باعث شده باشگاه در نهایت با سود 4/68 میلیون یورو قبل از مالیات و 6/42 میلیون یورو بعد از کسر مالیات مواجه شود.

بد نیست بدانید بیشتر باشگاه‌های فوتبال در بریتانیا با وجود درآمد زیاد، همچنان تراز منفی دارند، ضرر می‌دهند و در پایان به بدهی‌های خود اضافه می‌کنند. در لیگ برتر انگلیس در فصل ۱۶-۲۰۱۵، تنها منچستریونایتد، منچسترسیتی، لسترسیتی و تاتنهام سودی دو رقمی را بعد از کسر مالیات ثبت کرده‌اند. شیاطین سرخ با ثبت سود سالیانه ۴۹ میلیون پوند یا ۵۵ میلیون یورو قبل از کسر مالیات، در حالی رکورددار بریتانیا شده‌اند که فصل قبلش تراز منفی داشتند.

بعد از کسر مالیات، سود سالیانه باشگاه منچستریونایتد چیزی حدود ۳۵ میلیون یورو بوده است و منچسترسیتی با ثبت سود ۲۰ میلیون پوند قبل از کسر مالیات، رکورد تاریخ خود را جابه‌جا کرد.

در آلمان، بایرن مونیخ در فصل ۱۶-۲۰۱۵، با سود 9/53 میلیون یورو قبل از کسر مالیات و ۳۳ میلیون یورو بعد از کسر مالیات، رکورد تاریخ باشگاه خود را جابه‌جا کرده بود و حالا باید منتظر ماند در جلسه ماه نوامبر، گزارش مالی فصل اخیر منتشر شود.

رئال مادرید در فصل ۱۷-۲۰۱۶، درآمد 6/674 میلیون یورویی و سود 4/21 میلیون یورویی ثبت کرده است.

رئالی‌ها شاید نسبت به سال گذشته با سود کمتری (با وجود درآمد بالا) فصل مالی خود را بسته باشند اما این باشگاه موفق شده بدهی‌های خود را به طور کامل پرداخت کند.

تمام باشگاه‌های اروپا بسته به درآمد و سوددهی، بدهی‌های خود را پرداخت می‌کنند اما می‌توان گفت رئال مادرید حالا از معدود باشگاه‌های جهان است که بدهی خود را به صفر رسانده است.

یوونتوس همچنین می‌گوید بر خلاف بسیاری از باشگاه‌های اروپا که بر بدهی‌های خود افزوده‌اند، بدهی خود را از چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون یورو در فصل ۲۰۱۶، به ۱۶۲ میلیون یورو در فصل گذشته رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز