خبرگزاری کار ایران

از تهران پیشنهاد داشتم ولی سپاهان را انتخاب کردم

مروان حسین: قرار نیست شبیه عماد رضا باشم/ سپاهان واقعی را از هفته دهم ببینید/ بشار رسن، نشات اکرم جدید است/ ایران از عربستان امن‌تر است

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۰۱۸

مهاجم عراقی سپاهان در مورد دلایل انتخاب این تیم، شرایط تیم و تفاوت‌های فوتبال ایران و عراق گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مروان حسین، مهاجم عراقی سپاهان موفق شد در دیدار با پرسپولیس برای تیمش گلزنی کند و در تساوی 2-2 در این دیدار موثر باشد. با او در مورد آمدنش به ایران، انتخاب سپاهان،‌ شرایط تیم، تفاوت فوتبال ایران و عراق و... به گفت‌وگو نشستیم.

 

*  از انتخاب سپاهان برای ما بگو، چرا به لیگ ایران آمدی و سپاهان را انتخاب کردی؟ شناختی از این تیم داشتی؟

انتخاب سپاهان به این دلیل بود که این تیم پرافتخار ترین تیم ایران است و با آمار و سابقه‌ای که از سپاهان سراغ داشتم و مشورت با مدیر برنامه‌هایم تصمیم گرفتم از میان پیشنهادات دیگری که هم از ایران و هم از کشورهای دیگر داشتم به این تیم بیایم تا در صورت امکان به مقام قهرمانی برسیم یا حداقل به لیگ آسیا صعود کنیم.

* سطح فوتبال ایران و لیگ برتر را چطور می‌بینی؟

فوتبال ایران خیلی از لحاظ بدنی فوتبال سطح بالایی است و خیلی قدرتی بازی می‌کنند، سطح فوتبال ایران و عراق از لحاظ فنی تفاوت زیادی ندارد، ولی عراق در حال حاضر چند سال است که به شرایط و امکانات حرفه‌ای و زمین‌های بازی و لباس‌های با کیفیت و... دست یافته است و شاید تفاوتش با فوتبال ایران در این مورد باشد که به تازگی شرایط حرفه‌ای پیدا کرده است.

 

* برای آمدن به ایران با کسی مشورت کردی؟

تنها کسی که با او برای آمدن به ایران مشورت کردم مدیربرنامه‌هایم بود که شناخت خوبی روی فوتبال ایران دارد و نیازی به مشورت با کسی دیگر نبود.

 

* سپاهان پیش از تو مهاجمی به نام عماد محمد رضا در ترکیب خود داشت که با این تیم به آقای گلی رسید. از او شناخت داری و مقایسه‌ای که با او می‌شوی را چطور می‌بینی؟

هر بازیکنی سبک خاص خودش را دارد و قرار نیست من شبیه عماد رضا باشم. ضمن اینکه وظایف بازیکنان توسط سرمربی تعیین می‌شود و ممکن است

 

* به محض تمام شدن لیگ عراق به ایران آمدی و کارت را با سپاهان شروع کردی، بازی کردن دو فصل پیاپی بدون استراحت تو را اذیت نمی‌کند؟ از نظر بدنی دچار مشکل نخواهی شد؟

من که اذیت نمی‌شوم چرا که به کار سخت اعتقاد دارم ولی شاید از نظر بدنی کمی سخت باشد ولی دو مقطع تعطیلی که ایجاد شد فرصت استراحت پیش آمد و بازهم فرصت‌های این چنینی در لیگ وجود دارد و استراحتی اصلی من برای نیم فصل است.

 

* تقریبا همزمان با بشار رسن به ایران آمدی. تو راه سپاهان را در پیش گرفتی و او به پرسپولیس رفت، او را چطور بازیکنی می‌بینی و با او در مورد آمدن به ایران صحبت کردی؟

بشار بازیکن فوق‌العاده‌ای است و استعداد فوق‌العاده‌ای دارد و زمانی که در حال مطرح شدن بود می‌گفتند نشات اکرم جدید به فوتبال عراق معرفی شده است و سبک بازی‌اش با او مقایسه می‌شود. مدیر برنامه‌ من و او یک نفر است چون همزمان در حال آمدن به ایران بودیم با هم ارتباط داشتیم، من قرار بود با یک تیم تهرانی توافق کنم ولی با صلاحدید مدیر برنامه‌هایم به سپاهان آمدم و از این انتخاب خوشحالم.

 

* بازی با پرسپولیس چطور بود؟ می‌دانستی به این دیدار ال‌کلاسیکوی ایران می‌گویند؟

من پیش از این می‌دانستم دربی استقلال - پرسپولیس بزرگترین دربی آسیاست و حساسیت بالایی دارد ولی وقتی به سپاهان آمدم متوجه شدم بازی ما با پرسپولیس هم حساسیت بالایی دارد و از بازی‌های بزرگ ایران است که از چند روز قبل از بازی تمام فکر و ذکر تیم و کادرفنی و عوامل آن به این دیدار و کسب پیروزی در آن بود.

 

* سپاهان در حال حاضر با وجود بازیکنان بزرگی که دارد در نتیجه‌گیری ضعیف عمل کرده است. این شرایط را چطور می‌بینی و آیا می‌توانید از این وضعیت خارج شوید؟

من مطمئنم شرایط به مرور زمان بهتر خواهد شد و صد در صد در ادامه لیگ می‌توانیم بهتر از این باشیم. کمی بدشانسی و کمی نیاز به فرصت برای هماهنگی بیشتر نتایج گذشته را رقم زده است و مطمئنم از هفته‌های بعد بهتر خواهیم شد و از هفته دهم سپاهان متفاوتی خواهید دید.

 

* کرانچار چطور مربی‌ای است؟ پیش از این او را می‌شناختی؟

شناخت خاصی نداشتم، بیشتر از طریق مدیربرنامه‌هایم آمار او را داشتم که از رزومه او برایم گفت و الان هم که با او کار می‌کنم می‌بینم فوق‌العاده آدم توانمند و با شخصیتی است و کادرفنی خوبی داریم و تیم یکدستی داریم که از ماساژور گرفته تا بازیکنان و کادرفنی همه یکدل هستند.

 

* کشور عربستان به بهانه نا امن نبودن ایران حاضر به بازی در کشور ما نیست. واقعاً فضای ایران برای برگزاری یک مسابقه فوتبال نا امن است؟

من پیش از این در عربستان هم بازی کرده‌ام و به واقع می‌گویم امنیت ایران از عربستان خیلی بیشتر است. در مدتی که در ایران حضور داشتم موردی که خلاف امنیت باشد ندیدم و فکر نمی‌کنم چنین چیزی وجود داشته باشد.

 

* در مورد تیم ملی عراق بگو. حذف از مقدماتی جام جهانی با نتایج ضعیف؟

تیم ملی ما از نظر مهره شرایط خوبی داشت ولی در بازی‌ها بدشانسی آوردیم خصوصاً در دیدار با ژاپن و عربستان شانس با ما یار نبو و در شرایطی که می‌توانستیم پیروز بازی باشیم در دقایق آخر بازی را واگذار کردیم. صد در صد مطمئن هستم در دور بعدی رقابت‌ها عراق مدعی صعود به جام جهانی و قهرمانی آسیا هستیم و بازیکنان خوبی که متولد 98 (77 شمسی) هستند پرورش یافته‌اند و آینده خوبی دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز