خبرگزاری کار ایران

میثم بائو در گفتگو با ایلنا:

در ایران سرمربی تیم را فضای مجازی انتخاب می‌کند نه مدیرعامل/ قلعه‌نویی در اردوی تیم ملی چه کار به نیمکت استقلال دارد؟

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۳۳۸

پیشکسوت استقلال در مورد انتخاب سرمربی جدید این تیم و حواشی روزهای اخیر صحبت کرد.

میثم بائو در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی ایلنا در خصوص انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید این تیم اظهار داشت: برای نظر دادن در مورد نکونام زود است و باید ببینیم او در طول فصل چطور عمل خواهد کرد و قابل پیش بینی نیست. متاسفانه در کشور ما انتخاب‌ها اصولی نیست و فضای مجازی برای تیم‌ها تعیین تکلیف می‌کند که چه کسی بیاید و چه کسی برود ولی در کل بین گزینه‌های داخلی به نظر می‌‌رسد در شرایط حال حاضر نکونام بهترین گزینه بود.

وی در مورد تفکرات دفاعی نکونام در استقلال و تفاوتش با فلسفه کاری ساپینتو گفت: به نظرم نه شیوه ساپینتو درست بود که صرفاً به خط حمله و بازی هجومی فکر می‌کرد و نه شیوه جواد نکونام به فوتبال دفاعی صرف را می‌پسندد و برای موفقیت در تیمی مثل استقلال باید سراغ تلفیقی از این دو برویم. یعنی هم شما به قدر کافی به استحکام دفاعی خودت توجه داشته باشی و هم فوتبال هجومی را در دستور کارت قرار بدهی و هیچکدام از این دو به تنهایی به موفقیت منجر نخواهد شد.

پیشکسوت استقلال با اشاره به لیگ دوازدهم توضیح داد: در سال 92 که خودم در استقلال بودم یادم است که ساختار دفاعی منسجمی داشتیم و کمترین گل خورده را در طول  فصل به ثبت رساندیم و بازی ها را 1-0 و 2-0 می‌بردیم و در نهایت هم قهرمان شدیم و هم به نیمه نهایی آسیا رسیدیم. تیمی که مهره‌های هجومی خوب و فرصت طلبی داشت و ساختار دفاعی‌اش هم منسجم بود و این می‌شود یک تیم قهرمان.

بائو در مورد وضتی استقلال برای فصل بعد هم گفت: بستگی به این دارد که تیم در نقل و انتقالا چطور عمل کند. در دروازه در کنار حسینی یک رقیب خوب باید برایش جذب شود و در پست دفاع چپ هم نیاز به جذب بازیکن وجود دارد. یک هافبک طراح باید به تیم اضافه شود و یک یا دو مهاجم نوک گلزن هم باید به تیم اضافه شود تا تکمیل شود و با قدرت بیشتری در  فصل جدید بازی کند.

وی در مورد شایعاتی که پیرامون دخالت امیر قلعه‌نویی در انتخاب نکونام به عنوان سرمربی استقلال در فضای مجازی مطرح شده است هم توضیح داد: همانطور که گفتم فوتبال ما افتاده است دست فضای مجازی و یک نفر یک حرف چرندی می‌زند و همه جا پخش می‌شود. مثل اینکه یک نفر بیاید بگوید قهرمانی فلان تیم بیرون زمین رقم خورده و وقتی یکی مثل پیروز قربانی با این موضوع مخالفت می‌کند چقدر به او فحاشی می‌شود. نتایج فوتبال در زمین فوتبال رقم می‌خورد. در این خصوص هم با عقل جور در نمی‌آید که امیر قلعه‌نویی بخواهد در کار استقلال دخالت کند. او سرمربی تیم ملی شده و تیمش در اردو است و چکار به این دارد که جواد سرمربی استقلال باشد یا حسن یا حسین؟ بهتر است این جور مواقع آدم به عقل خودش رجوع کند.

پیشکسوت فوتبال در پایان گفت: یک انتقادی هم به انتخاب مربیان در فوتبال ایران دارم که اصولی نیست. در دنیا یک مربی بزرگ و کارنامه دار می‌بینید یک فصل نتیجه نمی‌گیرد و به خاطر آن 5 سال بیرون می‌نشیند ولی در ایران سرمربی از تیم 14 جدول برکنار می‌شود و سرمربی تیم ششم جدول می‌شود. 3 تیم را سقوط می‌دهد به لیگ پایین تر و هنوز هست. یک چرخه بسته ای وجود دارد که نه کسی وارد آن می‌شود نه کسی از آن خارج می‌شود. در انتخاب دستیار می‌گویند فلانی مشکل مالی دارد و بدبخت است او را دستیار کنیم تا یک پولی بگیرد و انتخاب‌ها فوتبالی نیست. همیشه بازیکنانی با ضریب هوشی بالا را اولویت قرار می‌دهند که به عنوان دستیار انتخاب کنند ولی اینجا برعکس افراد با ضریب هوشی بالا کنار می‌مانند و افرادی که ضریب هوشی پایینی دارند را دستیار خودشان قرار می‌دهند و این اصولی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز