خبرگزاری کار ایران

فاتح جام یوفا و معجزه گر یورو

امپراطور استانبولی در راه تهران؛ سرمربی مشهور استقلال را بشناسید

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۳۱۷

سرمربی مشهور ترکیه ای در راه سکان داری نیمکت استقلال تهران است و به احتمال زیاد او جایگزین علیرضا منصوریان شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با اعلام سید رضا افتخاری مدیر عامل باشگاه استقلال، فاتح تریم به عنوان گزینه اصلی سرمربی گری استقلال معرفی شد. اما فاتح تریم کیست؟ قطعا اگر طرفدار فوتبال باشید نام او را شنیده اید. بزرگترین مربی فوتبال ترکیه؛ کسی که روزی پیشنهاد بارسلونا، لیورپول و اینتر و ... را رد کرد.

فاتح 64 ساله در دوران بازیگری خود با اینکه 172 سانتی متر بیشتر بلندای قامتش نبود اما در خط دفاعی تیم ملی ترکیه 51 بار به میدان رفت. با این حال هیچ وقت فوتبالیست بزرگی نبود. برعکس مربیگری اش.

امپراطور استانبولی در راه تهران؛ سرمربی مشهور استقلال را بشناسید

او پس از چند سال کار در تیم‌های آنکاراگوچو  گوزتپه به تیم زیر 21 سال ترکیه رفت و سپس به تیم ملی بزرگسالان رسید. موفق شد ترکیه را برای اولین بار به یورو بفرستد البته خودش در دور نهایی روی نیمکت ننشست و به سرمربی گری گالاتسرای روی آورد.

4 سال حضور در بزرگترین باشگاه ترکیه و کسب 4 قهرمانی پیاپی در سوپرلیگ و شاهکار بزرگ قهرمانی در جام یوفای 1999-2000. بعد از آن تریم به ایتالیا رفت و سرمربی فیورنتینا شد. نمایش فوق العاده تیم او با شکست 4-0 میلان و نایب قهرمانی در جام حذفی. با این حال تریم به دلیل مشکلاتی که به وجود آمد قراردادش را تمدید نکرد و راهی میلان شد. تیم فوق العاده هجومی او با بدبیاری مواجه شد و پس از 5 ماه امپراطور از سمت خود برکنار شد.

بازگشت دوباره به گالاتاسرای و حضوری دوساله و بازگشت مجدد به تیم ملی ترکیه. او در سال 2008 ترکیه را به یورو فرستاد و با آنها معجزه‌های بزرگی را رقم زد و تیم دوست داشتنی‌اش تا نیمه نهایی این رقابت‌ها هم بالا رفت اما به آلمان باخت و فینالیست نشد.  

تریم بعد از دو سال استراحت سرمربی گالا شد و با آنها در فصل 2012-13 به مرحله حذفی لیگ قهرمانان رسید. بازی رفت را به رئال 3-0 باختند اما در دیدار برگشت تا آستانه یک کامبک بزرگ پیش رفتند که گل رونالدو این اجازه را به آنها نداد. با این حال گالا آن مسابقه را 3-2 برد.

امپراطور استانبولی در راه تهران؛ سرمربی مشهور استقلال را بشناسید

تریم دوباره به ترکیه برگشت و علی رغم نرسیدن به جام جهانی 2014 به خاطر باخت در دیدار پلی آف مقابل هلند نمایش فوق العاده ای داشت و تیم نگون بخت ترکیه را تا آستانه رقابت‌ها برد. تریم یورو 2016 را هم به عنوان سرمربی ترکیه پشت سر گذاشت اما در سال 2017 جای خود را به لوچسکیو داد. تریم چند ماه هم به عنوان مدیر فنی در تیم ملی ترکیه حضور داشت.

حالا این سرمربی که از رئیس جمهور ترکیه هم مدال افتخار دارد و در کارنامه مربیگری‌اش افتخارات زیادی دارد احتمالا سرمربی آتی استقلال خواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز