خبرگزاری کار ایران

کدام مربی خارجی رکوردهای من را می‌تواند بشکند؟

قلعه‌نویی: خدا لعنت کند کسانی را که استقلال را به این روز انداختند/ یک عده نوکر اجنبی‌ها هستند/ مشکل استقلال منصوریان نیست

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۱۲۴

سرمربی ذوب‌آهن در خصوص تساوی تیمش مقابل استقلال صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امیر قلعه‌نویی با حضور در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل استقلال تهران اظهار داشت: به اعتقاد من در این دیدار سوای مسائل دیگرش، مردم یک فوتبال خوب دیدند و سهم ما از این فوتبال خوب بیشتر بود. به بچه ها خسته نباشی می‌گویم و اگر عدالت فوتبال برقرار می‌شد با اختلاف 3 گل باید پیروز می‌شدیم.

وی افزود: به منصوریان هم تبریک می‌گویم که تیم خوبی روانه بازی کرد و بازی خوبی از استقلال شاهد بودیم. در این بازی داور 2 پنالتی به سود ما نگرفت. داوران در دیدارهای حساس باید به فکر برقراری عدالت باشند و به جو ورزشگاه توجهی نداشته باشند. به خانواده استقلال و ذوب‌اهن تبریک می‌گویم درون زمین زیبا بود. امیدوارم این زیبایی‌ها در فوتبال ادامه داشته باشد.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد تشویقش از سوی تماشاگران استقلال گفت: به اعتقاد من صاحب فوتبال تماشاگران هستند. تیم‌های بزرگی در فوتبال بودند که پشتوانه مردمی نداشتند و محو شدند. اگر من هنگام تشویق به سمت تماشاگران برنگشتم به خاطر خیانتی است که به تاریخ 70 ساله این باشگاه می‌شود. خدا لعنت کند کسانی را که استقلال را به این روز انداختند. من در بدترین شرایط کنار این تیم بودم. من هنگامی که این تیم سیزدهم و نهم جدول شد در بدترین شرایط کنارش بودم. به ذوب‌آهنی‌ها هم تبریک می‌گویم. از نتیجه راضی نیستم ولی بازی خوب را به آنها تبریک می‌گویم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که اگر فتح‌الله زاده مدیرعامل استقلال شود شما را سرمربی این تیم می‌کند گفت: فتح‌الله زاده من را دوست ندارد و شما اشتباه می‌کنید. من به همین ایام عزیز قسم می‌خورم که تا به حال نه به یک مدیر زنگ زدم نه به یک لیدر یا بازیکن. می‌گویند من از استقلال بازیکن به تیمم برده‌ام که این حرف اشتباهی است و کم لطفی است. خسرو حیدری قصد داشت به استیل آذین برود و من او را به سپاهان بردم. امیرحسین صادقی از استقلال اخراج شد و به خواهش آقای امیری او را به تراکتورسازی بردم. مهدی کیانی اول فصل به من زنگ زد و گفت چکار کنیم و من گفتم به تیمت کمک کن. فتح‌الله زاده هم من را دوست ندارد و چند وقتی است من را به آلبالو پلو دعوت نکرده است.

وی در مورد دلیل شرایط حال حاضر استقلال گفت: حتما مقصر شرایط استقلال من هستم. چرا که یک مدت هرچه می‌شد می‌گفتند تقصیر قلعه‌نویی است. استقلال باشگاه بزرگی است و تیمی مثل منچستر یونایتد هم دچار مشکل می‌شود. من در بدترین شرایط با استقلال نتیجه گرفتم. تیم 55 دنیا شدیم و از تیم‌هایی مثل آژاکس و میلان بالاتر شدیم و با کمترین امکانات به جمع چهار تیم برتر آسیا رسیدیم. کاوه رضایی و چند بازیکن خواستم برایم نگرفتند و تیموریان و منتظری را هم دادند رفت. چند وقت پیش تیموریان به من زنگ زد و گفت به روح پدرم هرگز علیه تو صحبت نکردم. ما در شرایطی با 13 بازیکن به زمین می‌رفتیم.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد منصوریان و شرایطش گفت: منصوریان مربی بزرگی است و تلاش زیادی برای استقلال می‌کند. من خودم منصوریان را به استقلال آوردم. هرکسی دیگر بگوید منصوریان را به استقلال آورده است دروغ می‌گوید. او عمرش را برای استقلال گذاشته است. یک زمانی همه تلاش می‌کنند ولی نتیجه حاصل نمی‌شود و منصوریان مقصر نیست.

قلعه‌نویی افزود: مشکل فوتبال ما برنامه‌هایی هست که قداست ها را می‌شکند. آن روزی که امیر عابدینی را مقابل بازیکن قرار دادند فوتبال ما مرد. این شرایط خنده ندارد بلکه گریه دارد. پرونده این افراد یک روزی رو می‌شود که چه ضربه‌هایی به فوتبال ما زدند.

وی در پاسخ به خبرنگاری که او را مربی سنتی خواند گفت: خدا کند همه سنتی باشند و رکورد بزنند و 55 جهان شوند. چند سال طول می‌کشد یک مربی رکورد من را بزند؟ چند مربی بزرگ را در آسیا شکست دادم؟ پس باید فاتحه علم خوانده شود. سنت چیز خوبی است که آن را نادیده گرفتند.

سرمربی ذوب‌آهن در ادامه با اشاره به اینکه هواداران استقلال به دنبال مربی خارجی هستند گفت: به نظر من جایی که تصمیمگیری می‌شود باید از طریق اهل فن آن باشد. اگر لازم است مربی خارجی آورده شود بیاورند ولی باید به ایرانی بودنمان افتخار کنیم. یک سری خود فروخته نوکر اجنبی هستند که ایرانی را زیر سوال می‌برند. ایرانی‌ها در همه چیز جزو 20 نفر برتر دنیا هستند. نخبه‌های زیادی در سراسر دنیا داریم که در ایران بها نگرفتند و رفتند. خدا کند مربی خارج بیاید و نتیجه بگیرد. مگر بالاترین مدرک مربیگری دنیا چیست؟ ما تمام این دوره‌ها را گذراندیم. من رکوردهای زیادی زدم که همه آنها به خاطر اتفاق است و اگر مربی خارجی بود حاصل علمش بود. به جای اینکه به دنبال چشم رنگی‌ها باشیم از مسئولین بخواهیم که زیرساخت‌ها را درست کنند و چند ورزشگاه خوب بسازند. اگر این مسائل برطرف شود ببینید فوتبال چقدر پیشرفت می‌کند.

وی افزود: علم چیز خوبی است و من هم از آن استفاده می‌کنم. بهترین همکاران را در کادرم به کار گرفته‌ام. من مخالف علم نیستم. مخالف نوکر چشم رنگی‌ها بودن هستم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز