خبرگزاری کار ایران

والیبال جام بزرگ قهرمانان ــ ژاپن

آمریکا مقابل ایران زانو زد

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۳۳۷

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در مسابقات جام قهرمانان بزرگ مردان جهان موفق به شکست آمریکا دارنده سه مدال طلای المپیک شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دومین روز هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ مردان جهان امروز (چهارشنبه) با سه دیدار در سالن «گایشی هال» شهر ناگویا ژاپن پیگیری می شود.

در دومین دیدار روز دوم این رقابت ها تیم های ایران و آمریکا در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که دو تیم در روز نخست یک پیروزی به دست آورده بودند و برای دومین برد و صدرنشینی در جدول مقابل یکدیگر صف آرایی کردند.

ملی پوشان آمریکا در ست های اول و دوم 25 بر 20 و 25 بر 17 به پیروزی رسیدند اما در ست های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 21 و 15 بر 12 مغلوب ایران شد تا پنجمین شکست خود برابر ایران را در تاریخ والیبال تجربه کنند.

تیم ملی والیبال ایران با کسب این پیروزی با دو برد و 4 امتیاز صدرنشین جدول این رقابت ها شد.

ایگور کولاکوویچ در ابتدای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، سامان فائزی، مهدی مرندی برای دریافت و مصطفی حیدری برای توپ گیری استفاده کرد.

جان اسپیرو سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا در ابتدای این دیدار از ترکیب متیو اندرسون، تیلور ساندر، جفری جندریک، میکا کریستنسون، بنجامین پتچ، مکسول هولت و اریک شوجی استفاده کرد.

ولادیمیر سیمونوویچ از صربستان و جیانگ لیو از چین داوران اول و دوم دیدار ایران و آمریکا بودند.

نخستین امتیاز ست نخست به تیم ایران رسید. وقت استراحت فنی نخست 8 بر 5 به آمریکا رسید. ایگور کولاکوویچ در این ست دو درخواست ویدیو چک کرد که در هر دو مورد اعتراض ایران رد شد. در امتیاز 15 بر 10 به سود آمریکا، ایران وقت استراحت درخواست کرد. وقت استراحت فنی دوم این ست نیز 16 بر 10 به آمریکا رسید. تیم ایران در ادامه سه امتیاز متوالی به دست آورد. در نهایت تیم ایران نتیجه این ست را 25 بر 20 به آمریکا واگذار کرد. در ست نخست رضا قرا نیز به میدان رفت.

تیم ملی والیبال آمریکا در ست نخست 19 امتیاز از اسپک به دست آورد و شش امتیاز دیگر نیز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کرد. در مقابل تیم ایران 8 امتیاز از اسپک، یک امتیاز دفاع و 11 امتیاز از اشتباهات بازیکنان آمریکا کسب کرد.

تیم ایران ست دوم را نیز با ترکیب ست نخست شروع کرد. وقت استراحت نخست این مسابقه 8 بر 4 به سود آمریکا شد تا اختلاف چهار امتیازی در ابتدای این ست نیز برای تیم ایران بوجود آید. در امتیاز 11 بر 7 به سود آمریکا، محمد جواد معنوی نژاد به میدان آمد. وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 11 به آمریکا رسید. در نهایت این ست نیز با امتیاز 25 بر 17 به سود آمریکا به پایان رسید.

در ست سوم نخستین امتیاز به ایران رسید و تا امتیاز چهارم نیز ایران پیش بود. وقت استراحت فنی نخست این ست 8 بر 7 به آمریکا رسید. در امتیاز 12 بر 9 و پس از اینکه سرویس اندرسون با 112 کیلومتر سرعت تبدیل به امتیاز برای آمریکا شد، کولاکوویچ وقت استراحت درخواست کرد. در امتیاز 15 بر 11 به سود آمریکا، مسعود غلامی نیز به میدان رفت. وقت استراحت دوم فنی نیز 16 بر 12 به آمریکا رسید. ملی پوشان ایران در پوئن های پایانی این ست عملکرد بسیار خوبی برابر آمریکا داشتند و علاوه بر جبران چهار امتیاز اختلاف در امتیاز 23 نیز از حریف پیش افتادند. در امتیاز 26 بر 25 به سود ایران، سال افزون به زمین آمد. در نهایت این ست 27 بر 25 به سود ایران شد تا ملی پوشان نتیجه این ست را به سود خود خاتمه دهند.

در ست چهارم نخستین امتیاز به آمریکا رسید. در این ست همانند ست سوم محمد جواد معنوی نژاد از ابتدای ست در ترکیب تیم ایران قرار گرفت. ملی پوشان در امتیاز 6 دو پوئن از آمریکا پیش افتادند، اما آمریکا دو امتیاز متوالی به دست آورد تا دو تیم مساوی شوند. وقت استراحت فنی نخست این ست 8 بر 7 به ایران رسید. برتری تیم ایران در این ست ادامه داشت و بازیکنان آمریکا نیز تمرکز خود را به همین دلیل از دست داده بودند.

آمریکایی ها در این ست سرویس های زیادی خراب کردند. وقت استراحت فنی دوم 16 بر 14 به سود ایران شد. در امتیاز 20 بر 18 به سود ایران، داور رای به سود آمریکا داد که با درخواست ویدیو چک کولاکوویچ، امتیاز به ایران برگشت و نتیجه 21 بر 18 شد. در نهایت این ست نیز 25 بر 21 به سود ایران به پایان رسید تا ایران یک امتیاز از آمریکا گرفته باشد.

تیم ملی والیبال ایران در ست پنجم دیدار حساس با آمریکا باز هم نمایشی بسیار خوب برابر آمریکا داشت و تا امتیاز ششم از این تیم پیش بود. تنها وقت استراحت فنی این ست 8 بر 7 به سود ایران شد تا دو تیم در زمین جابجا شوند. امتیاز نهم ایران با سرویس میلاد عبادی پور به دست آمد. آمریکا برای این امتیاز درخواست ویدیو چک کرد مبنی بر خطای میلاد اما باز هم رای داور تایید شد. امتیاز بعدی هم به ایران رسید. روند خوب تیم ایران ادامه یافت و در نهایت این ست نیز 15 بر 12 به سود ایران پایان یافت تا ملی پوشان ایران بازی باخته برابر آمریکا را به برد دو امتیازی تغییر دهند.

ایگور کولاکوویچ در نشست خبری روز گذشته گفته بود می خواهیم در مسابقه با آمریکا نیز مانند دیدار با ایتالیا شگفتی ساز جام قهرمانان بزرگ جهان شویم و ملی پوشان با این پیروزی، وعده ایگور را محقق کردند.

این مسابقه چهاردهمین جدال تیم های ایران و آمریکا در طول تاریخ بود که به سود شاگردان کولاکوویچ به پایان رسید تا ایران پنجمین برد خود را به دست آورند.

تیم های ملی ایران و آمریکا نخستین بار ۴۷ سال پیش در مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۷۰ در گروهی که برای تعیین رتبه های ۱۷ تا ۲۴ تشکیل شده بود به مصاف هم رفتند. آن بازی را آمریکا سه بر دو به سود خود رقم زد، این تیم در نهایت هجدهم شد و ایران بیست و یکم.

اولین پیروزی تاریخ والیبال ایران مقابل آمریکا در مسابقات جام قهرمانان بزرگ جهان سال ۲۰۱۳ به دست آمد. آخرین پیروزی های ایران برابر آمریکا نیز دو برد سه بر صفر در لیگ جهانی ۲۰۱۵ در تهران بود.

تیم های شرکت کننده در جام قهرمانان بزرگ جهان فردا (پنج شنبه) استراحت دارند و این رقابت ها از روز جمعه در شهر اوکاسا پیگیری خواهد شد که تیم ملی والیبال ایران به مصاف برزیل قهرمان المپیک می رود.

در نخستین دیدار امروز این رقابت ها ایتالیا سه بر دو برزیل را شکست داد و تیم های ژاپن و فرانسه نیز در دیدار سوم و پایانی روز دوم به مصاف یکدیگر می روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز