خبرگزاری کار ایران

روایت حماسه برانکو و شاگردان تا الان/ ایرمای سرخ آسیا در دو قدمی تاریخ سازی

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۲۵۶

پرسپولیس در آستانه خلق یک تاریخ سازی بزرگ قرار دارد...

به گزارش ایلنا، سه شنبه شب ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی محل مقدسی برای پرسپولیسی ها و ایرانی ها بود. جایی که این تیم موفق شد با از پیش رو برداشتن الاهلی عربستان در یک مسابقه دراماتیک  نفس گیر جواز حضور در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

این اولین باری بود که سرخپوشان تهرانی با فرمت جدید مسابقات به این مرحله از رقابت ها می رسند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ برای رسیدن به این مرحله سختی زیادی را متحمل شدند و 10 بازی را انجام دادند.

پرسپولیس در مرحله گروهی با تیمهای الهلال عربستان، الریان قطر و الوحده امارات هم گروه شد و در نهایت با 9 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

تیم برانکو در اولین گام در مسقط عمان با الهلال به تساوی 1-1 دست پیدا کرد. مسلمان تک گل این مسابقه را به ثمر رساند. کارلوس ادواردو هم برای تیم عربستانی گلزنی کرد.

سرخپوشان در دومین گام و در امارات به مصاف الوحده رفتند و در نهایت با یک کامبک رویایی و با درخشش مهدی طارمی 3-2 به پیروزی رسیدند. پرسپولیس تا دقیقه 81 با نتیجه 2-1 عقب بود اما دو گل طارمی در ده دقیقه پایانی ورق را برگرداند.

سومین و چهارمین بازی برای پرسپولیس به تنها یک امتیاز منجر شد. آنها ابتدا در قطر با نتیجه 3-1 به الریان باختند تا اولین و تنها شکست خود را در این دوره از رقابت ها تجربه کنند. سپس در ورزشگاه آزادی بازهم این دو تیم مقابل هم قرار گرفتند که بازهم یک تساوی، پرسپولیس را 5 امتیازی کرد و شرایط سخت شد.

در دیدار پنجم الهلال و پرسپولیس بار دیگر باهم به رقابت پرداختند که نتیجه مساوی 0-0 حکمفرما شد و شرایط بازهم بحرانی تر شد. تیم برانکو شش امتیاز داشت و فقط برد مقالب الوحده در ورزشگاه آزادی و همچنین ناکامی الریان به آنها کمک می کرد تا راهی مرحله بعدی شوند.

نمایش فوق العاده شاگردان برانکو و شکست پرگل الریان در برابر الهلال با نتیجه 4-3 به پرسپولیس کمک کرد تا به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کنند. این مسابقه با نتیجه 4-2 به اتمام رسید. مهدی طارمی در این مسابقه هت تریک کرد و دیگر گل توسط سروش رفیعی وارد دروازه تیم الوحده شد.

سرخپوشان تهرانی به مرحله یک هشتم نهایی رسدیند و حریف لخویا شدند. ابتدا این دو تیم در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی به دیدار هم رفتند که نتیجه 0-0 در پایان حکمفرما شد. دیدار برگشت در قطر به انجام رسید و در حالی که شانس تیم قطری روی کاغذ بیشتر بود اما شاگردان پروفسور بازهم در اوج نا امیدی درخشیدند و با گل به خودی چیکو فلورس به برتری 1-0 رسیدند و راهی یک چهارم نهایی شدند.

جدال با الاهلی عربستان. بازهم بازی خانگی در کار نبود. بازهم بازی در عمان به عنوان یک میزبان سوری. دیداری که در پایان با نتیجه 2-2 تمام شد. سرخپوشان ابتدا دو گل خوردند اما گل های شجاع خلیل زاده و گادوین منشا کورسوی امید را حفظ کرد. 

بازی برگشت در ابوظبی به انجام رسید. جایی که پرسپولیس با گل علیپور پیش افتاد  اما اخراج کمال و گل تساوی بخش الاهلی همه چیز را به سمت حذف تنها نماینده ایران پیش می برد تا اینکه در دقیقه پایانی دو پنالتی توسط منشا و طارمی نتیجه را 3-1 به سود پرسپولیس کرد و این تیم برای اولین بار با فرمت جدید رقابت ها به جمع 4 تیم پایانی صعود کرد.

این داستان حماسی و دیدنی با 26 گل در برداشت. 15گل برای پرسپولیس و 11 گل برای حریفان. با 4 کلین شیت و کلی داستان دیدنی. جایی که خیلی جاها هوادران نا امید شدند و گاهی به پیروزی یقین داشتند. گاهی خندیدند و گاهی گریستند. این داستان حماسی همچنان ادامه دارد و خوب یا بد به تاریخ سنجاق می شود. الهلال خوان بعدی این داستان حماسی است. طوفان سرخ آسیا یا اگر بخواهیم امروزی اش کنیم ایرمای سرخ آسیا به سد الهلال رسیده و باید دید آنها را هم از پیش رو برمی دارد یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز