خبرگزاری کار ایران

شاگردان ایمن الحکیم راهی پلی آف شدند

ایران 2 - 2 سوریه ؛ "آزادی" از آن سوری‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۶۱۴

ایران به تساوی برابر سوریه در آخرین لحظات رضایت داد تا حریف به مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی ایران که با اقتدار توانسته جواز صعود به جام جهانی را دریافت کند، در دیداری تشریفاتی برابر سوریه به تساوی 2 بر 2 دست یافت.

نکته قابل توجه این دیدار اما ممنوعیت ورود بانوان طرفدار ایرانی در شب حضور بانوان سوری در استادیوم آزادی بود. بانوان ایرانی که بلیت تهیه کرده بود تا آخرین ثانیه در تلاش برای حضور در استادیوم بودند و در نهایت دل شکسته راهی منازل خود شدند.

سوریه با این تساوی جنجالی در نهایت راهی مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی شد تا در استادیوم آزادی جشن خود را برپا کند. 

استادیوم آزادی                         تماشاگر: حدود 45 هزار نفر

داور: ساتو ریوجی     کمک داوران: ساگارا تورو و یامائوچی هیروشی

 

کارت زرد: احسان حاج صفی (45+1) ،مهدی طارمی (84)  ایران /  المساری (49) سوریه

 

کارت قرمز:-

 

گل‌ها: ناصر حاج محمد (13)، عمرالسوما (3+90) برای سوریه / سردار آزمون (45) و (64)برای ایران

ایران 2 - 2 سوریه ؛  "آزادی" از آن سوری‌ها

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمد انصاری(عزت الله پورقاز 57)، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، علی کریمی (روزبه چشمی 45)، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش(وحید امیری 76)، مهدی طارمی و سردار آزمون

سرمربی: کارلوس کی‌روش

 

ترکیب تیم ملی سوریه: ابراهیم عالمه، موید عجان، احمد الصالح، هادی المعمری، علا الشبلی، ناصر حاج محمد، زاهر میدانی(67 ماردک ماردکیان)، فراس الخطیب(59 حمید میدو)، محمود المواس(80 یوسف کالفا)، عمرالخریبین، عمر السومه

سرمربی: ایمن الحکیم

 

شرح گل:

ایران 0 - 1 سوریه (تامر حاج دقیقه 13): سوری‌ها در موقعیتی خوب صاحب ضربه ایستگاهی شدند که ضربه عمر السومه با دفع ناقص بیرانوند همراه بود و در ریباند ناصر حاج موفق شد دروازه ایران را باز کند.

ایران 1 - 1 سوریه (سردار آزمون دقیقه 45): روی ارسال زیبای اشکان دژاگه از نقطه کرنر که از سمت چپ روی دروازه آمد که مهدی طارمی ضربه سر اول را زد ولی بی‌نتیجه بود و در برگشت سردار آزمون به زیبایی دروازه سوره را باز کرد.

ایران 2 - 1 سوریه (سردار آزمون دقیقه 64):پرتاب اوت دستی حاج صفی، در محوطه شش قدم به سردار آزمون رسید و این بازیکن توانست دروازه سوریه را برای بار دوم باز کند.

ایران 2 - 2 سوریه (عمر السوما قیقه 3+90):  عمر السوما از غفلت مدافعان ایران استفاده کرد و در حالی که با بیرانوند تک به تک شده بود، سوریه را به گل تساوی رساند.

 

دقایق حساس:

دقیقه 2: دژاگه موفق شد در موقعیتی خوب نسبت به درواز صاحب توپ شود و در حالی‌ که مدافعان مزاحمتی برایش نداشتند توپ را با بی‌دقتی به بیرون زد

دقیقه 4: سردار آزمون در فراری رو به جلو موقعیتی خوب مقابل دروازه سوریه بدست آورد ولی با تعلل خود باعث شد مدافعان حریف از راه رسیده و فرصت از دست برود.

ایران 2 - 2 سوریه ؛  "آزادی" از آن سوری‌ها

دقیقه 7: یک نفوذ از ملی پوشان کشورمان و ارسال محمدی موقعیت خوبی برای گلزنی ایجاد کرد اما مهاجم کشورمان موفق نشد از این توپ نیز استفاده کند. 

دقیقه 8: ارسال روی دروازه ایران با ضربه سر خریبین دروازه ما را به شدت تهدید کرد اما بیراوند با واکنش به موقع خود توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 18: سوریه‌ای ها مجدداً در تدارک حمله‌ای دیگر بودند و در حالی که مهاجمان این تیم دروازه بیراوند را تهدید کردند، گلر تیم ملی کشورمان بیرون آمده و در نقش یک مدافع آخر به دفع توپ پرداخت.

دقیقه 23: اشکان دژاگه با حرکات تکنیکی خود بازیکن حریف را از پیش رو برداشته و با پاس خود موقعیتی فوق العاده را برای آزمون مهیا کرد اما مهاجم کشورمان با بی دقتی این توپ را از دست داد.

دقیقه 30: دروازه بان و مدافع تیم ملی سوریه با تلاش خود تاکنون موفق شدند حداقل پنج دقیقه از زمان بازی را به دلیل تمارض تلف کنند. 

دقیقه 33: ارسال دیگری از روی نقطه کرنر از سوی بازیکنان ما با ضربه سر پورعلی گنجی دروازه حریف را تهدید کرد اما این توپ توسط گلر سوری دفع شد.

دقیقه 1+45: پرتاب دست فوق العاده علیرضا بیرانوند موقعیت خوبی در اختیار طارمی قرار داد و او با ضربه سر دروازه سوریه را تهدید کرد که دروازه‌بان توپ را مهار کرد.

دقیقه 2+45: ضربه ایستگاهی زیبایی که توسط دژاگه نواخته شد به سختی توسط دروازه‌بان سوری برگردانده شد و طارمی در ریباند موفق به گلزنی شد اما داور به نشانه آفساید این گل او را خطا دانست.

دقیقه 49:پاس به جلوی دیدنی رضاییان به پورعلی گنجی رسید که ضربه این بازیکن در حالتی نامتعادل زده شد و راهی به دروازه سوریه نداشت.

دقیقه 57: ارسال کرنر اشکان دژاگه به روی دروازه سوریه با ضربه سر چشمی همراه شد که توپ با بدشانسی محض به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه 72:ضربه ایستگاهی برای سوریه را عمر سوما زد که با واکنش بیرانوند توپ برگشت داده شد.

دقیقه 76:کرنر برای ایران را دژاگه به روی دروازه فرستاد که ضربه سر آزمون در دستان دروازه بان سوریه آرام گرفت.

دقیقه 89:مهدی طارمی با حرکت انفرادی و دیدنی،خود را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه طارمی از زاویه بسته با واکنش دروازه بان همراه شد.

 

نکته‌ها:

* سردار آزمون که در دیدار قبلی دچار مصدومیت شده بود، در این بازی به ترکیب تیم ملی بازگشته و در خط حمله قرار گرفته است.

* سعید عزت اللهی به دلیل محرومیت قادر به همراهی شاگردان کارلوس کی‌روش نیست و در دیدار برابر کره جنوبی از زمین اخراج شده بود.

* تیم ملی ایران در 9 دیدار قبلی خود در این تورنمنت گلی دریافت نکرده است و آماری خیره کننده از خود به جا گذاشته است.

* مهدی طارمی با سه گل زده برترین گلزن تیم ملی ایران در این رقابت‌ها تا به اینجا محسوب می‌شود.

* عمر السومه، مهاجم تیم ملی سوریه، در دیدار باشگاهی خود با پیراهن الاهلی عربستان موفق به گلزنی برابر علیرضا بیرانوند شده است.

* رامین رضاییان بعد از جدایی از پرسپولیس بعد از مدت‌ها به استادیوم آزادی بازخواهد گشت. مدافع راست سابق پرسپولیس اکنون در عضویت باشگاه اوستنده بلژیک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز