خبرگزاری کار ایران

سلاح ایران برای برتری مقابل سوریه چیست؟

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۲۴۳

سوری‌ها قدرت شکستن ساختار تدافعی ایران را ندارند و برای رویای رسیدن به روسیه باید خوش شانس باشند .

به گزارش ایلنا، تیم‌ملی کشورمان در هفته دهم و پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 به مصاف سوریه خواهد رفت و این دیدار شرایط خاص خودش را دارد.

 

ساده یا سخت

رؤیای سوری‌ها تبدیل شدن به عراق قهرمان جام ملت‌های آسیا است . پیروزی برابر چین و قطر و امتیازات از دست رفته کره‌جنوبی و ازبکستان ، آنها را به این رویا نزدیک کرده است ولی دیوار  ایران بلندتر از سایر خاکریزهایی است سوریه در دیدارهای گذشته فتح کرده است . ساختار تهاجمی و بازیکنان خطوط تهاجمی سوریه کیفیت پایین تری از کره جنوبی و ازبکستان دارنند که در استادیوم آزادی نتوانستند حتی دروازه ایران را تهدید کنند. طبیعتاً سوری‌ها قدرت شکستن ساختار تدافعی ایران را ندارند و  برای رویای رسیدن به روسیه باید خوش شانس باشند .

 

تمرکز و تعادل

سوریه خوش شانس است که با تیمی روبرو شده است که پیش از این صعودش به جام‌جهانی قطعی شده است و درگیر مشکلات داخلی و درگیری‌های مدیریتی است و البته بدشانس است که رکورد گل نخوردن ایران در مسیر روسیه برابر کره جنوبی هم دست نخورده باقی ماند. رکوردی که عامل انگیزشی مهمی برای بازیکنان ایران است حتی در روزهایی که کی‌روش و بازیکنان درگیر مشکلات مدیریت شده‌اند ولی مطمئنا مربی حرفه‌ای مانند کی‌روش دوباره از عوامل انگیزشی برای افزایش تمرکز بازیکنان‌اش استفاده می‌کند. تمرکزی که برای تیم ایران تعادل می‌‌‌‌‌‌‌‌آورد و بازی را در شرایطی قرار می‌دهد که به ضرر سوریه است .

 

سلاح  ایران : پرس و ضربات ایستگاهی

ایران در برابر کره‌جنوبی ، از تاکتیک پرس استفاده کرد ، از دقیقه اول دیدار و اجازه نداد که بازیکنان کره جریان بازی را کنترل کنند و از جو استادیوم برای عقب نشاندن ایران بهره ببرند. پرس شدید از نیمه زمین حریف و بازپس‌گیری سریع توپ اسلحه اصلی کی‌روش برابر کره بود و البته ضربات ایستگاهی را نباید از قلم بیندازیم.

برابر سوریه اسلحه ایران قوی تر و با خشابی پرتر خواهد بود ، جو استادیوم ، بازیکنان تهاجمی با کیفیت در زمان مالکیت و البته افت عملکرد احتمالی سوریه پس از تغییر نتایج در سایر دیدارها می‌تواند این دیدار را برای ایران ساده و برای سوری‌ها به منزله از دست رفتن رؤیای شیرین‌شان کند.

 

سعید الهویی، مربی تیم فوتبال ذوب‌آهن

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز