خبرگزاری کار ایران

بازگشت امید به نوکمپ؛ دمبله در اندازه نیمار؟

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۰۶۲

دمبله هنوز در اندازه نیمار نیست ولی همان بازیکنی است که تیم و باشگاه به آن نیاز داشتند

به گزارش ایلنا، اگر بگوییم که شرایط باشگاه بارسلونا در این اواخر برای هوادارانش چندان دلگرم کننده نبوده است، چندان بیراه نیست بخصوص پس از جدایی نیمار اما با ورود عثمان دمبله، باشگاه همان بازیکنی که به شدت نیاز داشت را به چنگ آورد. دمبله بازیکنی در حد و اندازه نیمار نیست، حداقل در این مقطع از دوران بازیگری‌اش اما ورود به نوکمپ در این مقطع بسیار مهم، کمک بسیاری برای تغییر حال و هوای فعلی باشگاه خواهد کرد. از دست دادن نیمار که یکی از سه بازیکن برتر حال حاضر دنیای فوتبال است، چیزی نیست که بارسلونا به این آسانی و به سرعت بتواند با آن کنار بیاید و به همین دلیل می‌توان دلیل ناراحتی و نگرانی هوادارانش را درک کرد.

پسر 20 ساله فرانسوی به‌عنوان یکی از خوش‌‌آتیه‌‌ترین بازیکنان حال حاضر دنیای فوتبال، بازیکنی که ظرفیتش در حال شکوفا شدن است، وارد نوکمپ شد. او در یکی دو فصل اخیر مدارج ترقی را با سرعتی چشمگیر طی کرده است و حالا هواداران انتظار دارند از او حداقل همان نمایش‌هایی را ببینند که در دورتموند دیده بودند.

از نظر پست بازی در ترکیب بارسلونا، می‌توان گفت که ماهیت نقش دمبله چیزی شبیه همان نقشی است که نیمار برای بارسلونا داشت اما این واقعیت که او دقیقاً از همان نوع مهاجمانی است که ظرفیت درخشش در بارسلونا را دارند، آن چیزی است که انتقالش به نوکمپ را اینقدر هیجان انگیز می‌کند. دریبل‌زنی، مهم‌ترین ویژگی بازی دمبله است اما اشتباه نکنید. مهاجم سابق بوروسیا دورتموند مجموعه‌ای از ترفند‌ها را در شیوه‌ بازی‌اش دارد که بارسلونایی‌ها همیشه آنها را در شیوه بازی ستاره‌های هجومی قبلی‌شان تحسین‌ کرده‌اند. مردم از گوشه و کنار دنیا به نوکمپ می‌آمدند تا حرکات تکنیکی رونالدینیو را در اوج دوران بازیگری‌اش ببینند و حالا دمبله می‌‌تواند به اندازه اسطوره برزیلی بارسلونا خلاق و غیرقابل پیش‌بینی باشد. البته رسیدن او به جایگاه کسی مثل رونالدینیو مستلزم تلاش فراوان، گذر زمان و صبر است تا خرید با استعداد جدید بارسلونا بتواند لبخند را به لبان هواداران برگرداند.

سفر طولانی به کاتالونیا

داستان تبدیل شدن عثمان دمبله به گران‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا و دومین بازیکن تاریخ فوتبال دنیا، مانند شیوه بازی خودش جذاب است. اولین بار این مایکل سیلوستره، مدافع سابق منچستریونایتد بود که متوجه شد مهاجم متولد شهر ورنون، از چه استعدادی برخوردار است.

 سیلوستره می‌گوید: «زمانی که در منچستریونایتد بودم کریستیانو رونالدو را هم در همین سن و سال دیدم و عثمان دمبله هم بدون شک توانایی‌هایی مشابه چیزهایی که کریستیانوی جوان داشت را دارد.» در آن زمان سیلوستره مشاور باشگاه استاده رن بود؛ کسی که با توصیه مدافع سابق اینتر، اولین اقدامات برای عقد قرارداد با دمبله را انجام داد. رن پاداش اعتمادش به دمبله را گرفت چرا که او در فصل 16-2015 یکی از بهترین بازیکنان لیگ فرانسه شد و از همان موقع او در رادار بارسلونا قرار گرفت. آن موقع اما مدیران بارسلونا به این دلیل که مهاجم فرانسوی بیش از اندازه برای بازی در نوکمپ کم تجربه است، از خرید وی خودداری کردند و البته با حضور نیمار هم طبیعی بود که باشگاه به سراغ بازیکنی دیگر در پست او نرود. پس از آن بود که بوروسیا دورتموند به جذب دمبله ابراز تمایل کرد و او برای اولین بار فرصت محک زدن خودش در خارج از لیگ فرانسه را به دست آورد.

رقمی منطقی؟

در بازار نقل و انتقالات تابستان امسال ارقامی برای جابه‌جایی بازیکنان پرداخت شده که واقعاً مضحک بوده‌اند اما فعلاً باشگاه‌ها مجبور به خرید و فروش در همین بازار هستند. با وجود زیر نظر داشتن بازیکنانی مانند آنخل دی‌ماریا ، ادن آزار و... دمبله از نگاه مدیران بارسلونا بهترین گزینه بود و 17 هزار نفری که برای تماشای مراسم معارفه او به نوکمپ رفتند هم ثابت کردند که این جوان فرانسوی توانسته نظر هواداران را جلب کند. او حالا باید پاسخ اعتماد بارسایی‌ها را بدهد اما پس از سپری کردن یک تابستان سخت به نظر می‌رسد که باشگاه چیزی برای جلب نظر هوادارانش به آنها ارائه کند.

منبع: مارکا- کریس وینتربرن

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز