خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پرسپولیس در گفت‌وگو با ایلنا:

از بحران مالی پرسپولیس تا قعرنشینی استقلال با علی اکبر طاهری

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۸۸۲

مدیرعامل پرسپولیس به تشریح شرایط این باشگاه، وضعیت درآمدزایی و پرداخت بدهی‌ها و همچنین شرایط تیم رقیب پرداخت.

علی‌اکبر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص اسپانسر جدید پرسپولیس اظهار داشت: ما با اپراتور قرارداد بستیم که کارهای جاری‌مان را پیش ببریم. در کارهای جاری ما پرداخت حقوق، دستمزد بازیکنان و کادرفنی، اسکان و سفرهای تیم که شامل هتل، ترانسفر و پرواز می‌شود را داریم. اکنون اما باید از اینها بزنیم تا بدهی‌های قدیمی صاف شود. عدد این بدهی‌ها آنقدر بزرگ است که به شدت متاثر هستیم. با این حال پرداخت هزینه‌های جاری ما را دچار کمبود بودجه می‌کند.

وی افزود: مشکلی که ما از الان به شدت با آن درگیر هستیم و باید تا یک ماه آینده هیچ هزینه‌ای نداشته باشیم مربوط به بدهی‌هایی است که باشگاه را تهدید می‌کند اما مگر می‌شود هیچ خرجی برای باشگاه نکرد خصوصاً تیمی که اکنون درگیر مسابقات حساس و می‌توان نام آن را ملی گذاشت، است؟ همه انتظار دارند تیم برنده شود و ما نیز تعهداتی به بازیکنان داریم. به این مسائل باید اکنون توجه خاص شود.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه با اشاره به کمک مالی هواداران گفت: دست هواداران واقعاً درد نکند و دست تک‌تک آنها را می‌بوسم و تشکر می‌کنم که رقم خوبی تقدیم باشگاه کردند و ما نیز آن را اعلام کردیم. اما عدد بدهی‌ها خیلی بالاتر از این حرف‌ها است و حدود 20 برابر این عدد است و باید به شکلی فراهم شود.

طاهری با اشاره به کمک‌های مالی دولت عنوان کرد: ما با مسئولین در حال رایزنی هستیم؛ وزارتخانه که بودجه‌ای برای ما ندارد اما انشاالله از طریق هیات دولت کمک کند. باید همه کمک کنند از رسانه تا هوادار و دولت و... چرا که اکنون موقعیت پرسپولیس حساس است. تیمی که این همه علاقه‌مند و شور و شوق ایجاد کرده و با یک تساوی ارزشمند امید را شکل داده نیازمند حمایت بیشتر برای تمرکز در میادین بین‌المللی است.

وی افزود: درست است که وزارت محترم ورزش به بخش فوتبال توجه دارد اما این توجه زمانی نمود پیدا می‌کند که تبدیل به عدد و رقم و منتهی به تامین بودجه شود و ما بتوانیم از پس این هزینه‌ها بر بیاییم. چرا که عدد واقعاً از دست ما خارج شده و ما تمام زورمان را برای تامین بودجه جاری و پرداخت بخشی از بدهی‌ها انجام داده‌ایم.

مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به پرونده بدهی این باشگاه به کادرفنی ژوزه اظهار داشت: دستیاران مانوئل ژوزه بالای 400 هزار یورو طلبکار بودند و این طلب برای خود ژوزه اصلاً عدد ثابتی نیست. طبق آخرین محاسباتی که داشتیم بالای یک‌میلیون و 200 هزار یورو بوده که البته همانطور که گفتم این بدهی روزشمار است و من باید بگویم منظورتان از طلب ژوزه الان است یا الان! (خنده) وکیل او نیز خیلی به قول معروف مته به خشاش می‌گذارد و متاسفانه برای توافق روی اقساطی کردن پرداخت ما راه نمی‌آید.

طاهری با اشاره به تغییر اسپانسر باشگاه و تغییر شرایط مالی تیم با این اتفاق گفت: تغییر اسپانسر نیز با توجه به اینکه ما همانطور که گفتم هزینه‌های جاری و بدهی‌های گذشته‌مان پر نوسان است هنوز به عدد لازم نرسیده‌ایم. در ثانی ما باید خودمان راه بیفتیم دنبال سیستم‌های تازه برای کسب درآمد بیشتر باشگاه. به طور مثال باید دنبال ارزش افزوده و سیستم وصل را انجام دهیم تا بتوانیم برای باشگاه درآمدزایی داشته باشیم. چیزی که در یکی دو سال اخیر در گذشته زیاد روی آن کار نشده است و ما به دنبال این هستیم تا آن را فعال‌تر کنیم و سهام بیشتری را خود باشگاه در این قضیه بگذارد تا درآمدها بالاتر رود. با این حال همه این مسائل باعث می‌شود تا در شرایط فعلی کفاف هزینه‌های جاری باشگاه صورت گیرد چراکه این باشگاه هزینه‌های بالایی دارد.

وی در مورد گرفتن تسهیلات برای پرداخت بدهی‌ها پرسپولیس خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات و اینکه می‌گویید با  توجه به قراردادمان با بانک کوثر چرا از آنها وام برای این پرداخت صورت نمی‌گیرد باید بگویم ارگان‌های دولتی محدودیت‌های خاص خود را دارند اما در این بخش هم ما رایزنی کرده‌ایم ولی هنوز جوابی نگرفته‌ایم. شما هر بحث اقتصادی و درآمدزایی که برای این باشگاه پیشنهاد داشته باشید را ما پیش از این دنبال کرده‌ایم اما همانطور که گفتم بدهی‌های سابق امان باشگاه را بریده است.

مدیرعامل سرخپوشان با اشاره به بحث حق پخش و همکاری صداوسیما با این باشگاه عنوان کرد: صداوسیما بایستی کمک کند اما انتظاری که ما از آنها داریم برآورده نشد. آنها می‌توانند حداقل با یک خبررسانی خوب کلی از تحریم بودجه ما و تامین منابع ما را انجام دهد. شما همین بلیت‌فروشی را ببینید چقدر جنجال ساختند. چند سال است که روی حق پخش بحث داریم و هیچی گیرمان نیامد. باید تفکر را کلاً عوض کنیم و باید کمک کنیم درآمدها بیشتر شود اما ما اکنون داریم روی همان عددهای قبلی دعوا می‌کنیم. اشکال کار همین است و رویکرد روی درآمدها باید عوض شود. همه می خواهند سوار این اندک درآمد شوند. نه! درآمد خوبی از همین تبلیغات و غیره در می‌آید و باید حق باشگاه‌ها در آن دیده شود.

طاهری با اشاره به وضعیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا افزود: با زحمتی که بچه‌ها و تیم فنی برانکو می‌کشند همه ما کاملاً خوشبین به صعود هستیم.

وی در مورد شرایط استقلال و اینکه خوش شانس است جای افتخاری نیست عنوان کرد: اینکه می‌پرسید خوشحال و خوش‌شانس هستم که جای افتخاری و مدیریت استقلال نیستم از آن سوال‌های سیاسی است که به دنبال تیتر هستید و دنبال کارهای ژورنالیستی با من هستید. ما هم در گذشته این شرایط را در جدول و نتیجه‌گیری پشت سر گذاشتیم. ما در آن زمان توکل به خدا کردیم و بعد از آن هم زحماتی که کشیده می‌شد هم در بخش فنی و در جمع بازیکنان و کادرفنی و هم کارشناسان که متفق‌القول از عملکرد مثبت فنی تیم صحبت می‌کردند باعث می‌شد ما امیدوار باشیم و اعتقاد و ایمان هواداران به تیم را هم نباید فراموش کرد. جواب این اعتماد و ایمان را هم در نهایت گرفتیم. هواداران واقعاً برای ما سنگ تمام گذاشتند و پای تیم ایستادند که حاصل آن نتایج کنونی تیم است.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد بحث بلیت‌فروشی و تعامل با سازمان لیگ گفت: سازمان لیگ هم به مشکل خورده و حسابشان مسدود است. البته ما در خصوص بلیت‌فروشی به نتایج مثبتی رسیده‌ایم و در این هفته نیز جلسه‌ای خواهیم داشت تا خودمان مستقیماً کار را به دست بگیریم. برای پشت سر گذاشتن بحران بزرگ مالی پرسپولیس هم باید سعی و تلاش خودمان را بکنیم و خدا هم انشالله برکت را برای پرسپولیس قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز