خبرگزاری کار ایران

هر آنچه باید از ستاره عراقی پرسپولیس بدانید

بشار رسن؛ شبیه سروش و مسلمان اما رونالدو در قاب دی‌ماریا

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۵۷۲

نمایش نیم ساعته‌ی ستاره عراقی پرسپولیس برابر الاهلی عربستان امیدواری را در اردوی این تیم افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بشار رسن به عنوان ستاره 20 ساله‌ی جدید پرسپولیس شناخته می‌شود که توانسته نقش پررنگی در تساوی ارزشمند در بازی رفت مقابل الاهلی از خود به جا بگذارد. این بازیکن که در روزهای ابتدایی لیگ در اردوی پرسپولیس حاضر نبود، طبق قراری که داشت که بعد از پایان لیگ عراق به جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ اضافه شد. او در دیدار برابر سیاه جامگان در هفته چهارم لیگ برتر روی نیمکت حاضر شد اما فرصتی برای خودنمایی به دست نیاورد. با این حال با ثبت نامش در لیست آسیایی سرخپوشان او در اواسط نیمه دوم در جدال با الاهلی عربستان رونمایی شد. رونمایی که با درخشش فوق العاده ای همراه بود و سبب تساوی سرخپوشان و عبور از جهنم سلطان قابوس برابر شاگردان سرگی ربروف شد. او با تکنیک ناب، قدرت تصمیم گیری بالا، پاس‌های دقیق و سرعت پاس یکی از چهره‌های ویژه این تیم بود که سورپرایز برانکو ایوانکوویچ را رقم زد.

بشار رسن؛ شبیه سروش و مسلمان اما رونالدو در قاب دی‌ماریا

خصوصیت مشترک با محسن مسلمان

از خصوصیات مشترک او با محسن مسلمان می‌توان به حضورشان در سن 15 سالگی در سطح اول لیگ دو کشور اشاره کرد. بشار رسن اولین بازی حرفه‌ای خود را در 15 سالگی و در حالی که عنوان جوانترین بازیکن لیگ را به خود اختصاص داده بود برگزار کرد و در ادامه نیز موفق شد گل قهرمانی عراق را در مسابقات ملت‌های آسیا ثبت کند تا امضای خود را پای بزرگترین افتخار کشورش به جا بگذارد. اتفاقی که باعث شده تا او اکنون از اعتمادبنفس بالایی برخوردار باشد و همین مساله عاملی باشد تا برای جبران عقب افتادگی دو گله پرسپولیس یک آتش بازی بزرگ به راه انداخته و آنها را همچنان امیدوار در لیگ قهرمانان نگه دارد.

بشار رسن؛ شبیه سروش و مسلمان اما رونالدو در قاب دی‌ماریا

ظهور نسل خاکی باز دهه هفتادی!

در روزهایی که برای شنیدن بازی دوران زمین خاکی باید پای اسطوره‌ها و بازیکنان دهه شصت فوتبال ایران نشست، سایه جنگ روی سر عراق باعث شد تا کودکان این کشور همچنان برای دنیای توپ و توپ متوسل به زمین‌های خاکی شوند. بشار رسن، فوتبال خود را از زمین‌های خاکی خیابان فلسطین آغاز کرد و تکنیک کنونی ساق‌هایش را باید از همین مساله دانست.

بشار رسن؛ شبیه سروش و مسلمان اما رونالدو در قاب دی‌ماریا

شعار بشار؛ ستاره شدن آسان، ماندن سخت

بازیکنی که در بیشتر رده‌های ملی توانسته برای عراق بازی کند، قرار گرفتن در یک وضعیت کیفی و فنی مناسب می‌تواند کار دشواری باشد. خصوصا اینکه او در سن 20 سالگی باید افتخارات و هجمه‌های بزرگی را بعد از قهرمانی به همراه تیم ملی کشورش و البته جشن باشگاهی پشت سر گذاشت در معرض حواشی قرار داشت. او اما در پاسخ به این سوال که راز ستاره شدن چیست می‌گوید: دستیابی به این عنوان خیلی ساده است اما ماندن در این شرایط است که دشوار می‌باشد. باید از شکست‌ها و اشتباهات درس گرفت و این مستلزم این است که از غرور و فشار دور بمانید.

عاشق فوتبال هلند

بشار رسن عاشق فوتبال هلند است و رویای خود را حضور در این لیگ می‌بیند. دلیل او برای این انتخاب فوتبال با سرعت بالا و تکنیک جالب توجه در آن است.

بشار رسن؛ شبیه سروش و مسلمان اما رونالدو در قاب دی‌ماریا

علاقمند به بازی در پست پشت مهاجم

ستاره کنونی و شماره 55 پرسپولیس قابلیت بازی در هر سه پست خط میانی را داراست و البته بیشتر علاقه او حضور در پست پلی میکر و پشت مهاجم است. با این حال او در تیم ملی عراق و حتی نیروی هوایی سابقه بازی در پست وینگر را دارا بوده و توانسته عملکرد فوق العاده‌ای در امر ارسال پاس‌های منتهی به گل داشته باشد. بهترین عملکرد او در این پست در فصل 2013 بود که توانست بود در مجموع حضورش در تیم ملی و باشگاهی 23 پاس گل به جا بگذارد.

بشار رسن؛ شبیه سروش و مسلمان اما رونالدو در قاب دی‌ماریا

بشار رسن ملقب به دی ماریای عراقی

هافبک عراقی پرسپولیس با توجه به سبک بازی و تکنیکی که داراست در این کشور ملقب به دی ماریا است. با این حال او علاقه مند به رونالدو است و در فصل گذشته نیز مدل موی او به سبک ستاره پرتغالی رئال مادرید به سوژه رسانه‌های این کشور تبدیل شده بود.

رقیب جدید و جدی برای فیفابازهای پرسپولیس

هافبک عراقی پرسپولیس اکنون در نه در میدان مسابقه و تمرین رقیبی سرسخت برای دیگر بازیکنان این تیم محسوب می‌شود که در دنیای بازی‌های کامپیوتری نیز یک مدعی بزرگ است. بشار رسن علاقه زیادی به بازی فوتبال و فیفا دارد و در نوع خودش در این بازی مدعی است و باید دید برابر صادق محرمی که اکنون برترین بازیکن از این حیث در جمع پرسپولیسی‌هاست موفق خواهد بود یا خیر.

مدعی سیکس پک

یکی از مشکلاتی که باعث نگرانی پرسپولیسی‌ها طی این مدت شده، عدم استراحت ستاره عراقی جدید تیم‌شان است. بشار رسن بلافاصله بعد از دیدارهای نیروی هوایی راهی تهران شد تا فصل جدید فوتبالی خود را بدون استراحت و با پیراهن پرسپولیس آغاز کند. این مساله می‌تواند از نظر بدنی او را تحت فشار قرار دهد اما جالب است بدانید او برنامه بدنسازی جالب توجه و حرفه‌ای را دنبال می‌کند تا از این حیث یکی از برترین بازیکنان عراقی محسوب شود. ماهیچه تیکه‌ای و شکم سیکس پک او بزرگترین شاهد این ادعاست.

طرفدار کرار جاسم!

هافبک عراقی پرسپولیس طرفدار سبک بازی هافبک سابق استقلال است. او بارها به تمجید عملکرد فنی کرار جاسم، هافبک سابق تیم ملی عراق، استقلال و تراکتورسازی پرداخته و او را بازیکنی با کیفیت بالای تکنیکی و فنی عنوان کرده است. با این حساب هواداران پرسپولیس باید امیدوار باشند این طرفداری و الگوبرداری از نظر اخلاقی نیز روی او تاثیرگذار نبوده باشد.

بشار رسن؛ شبیه سروش و مسلمان اما رونالدو در قاب دی‌ماریا

استاد شادی گل‌های جنجالی

بشار رسن علاوه بر اینکه یک پاسور فوق العاده محسوب می‌شود، با توجه به قدرت بالا در ضربه زدن و استفاده مناسب از ضربات ایستگاهی یک گلزن نیز برای پرسپولیس نیز به حساب خواهد آمد. او البته استاد شادی گل‌های جنجالی است و در لیگ عراق با توجه به کری‌های میان تیم‌ها و بازیکنان حریف بارها شادی گل‌های جنجالی از خود به جا بگذارد. او البته علیرغم اینکه یک گلساز خوب به حساب می‌آید می‌تواند با خودخواهی نیز سناریوی جدیدی برای شایعاتی مبنی بر عدم پاس شکل دهد. او نشان داده اگر پایش به دریبل باز شود، علاقمند است آن را با گلزنی به پایان برساند و از ارسال پاس به بازیکن هم‌تیمی خودداری خواهد کرد. باید دید در پرسپولیس نیز او این اعتماد بنفس را خواهد داشت یا خیر.

علاقمند به شماره هفت و سیزده

هافبک عراقی علاقه زیادی به دو شماره پیراهن 7 و 13 دارد. او البته در پرسپولیس با توجه به سابقه حسین ماهینی در گرفتن این شماره پیراهن ناکام ماند و شماره 7 این تیم نیز در آسیا بر تن سروش رفیعی بود تا او نتواند برابر الاهلی با این پیراهن به میدان برود و شماره 55 را برتن کرد. با این حال بعید نیست او خیلی زود مدعی شماره هفت اسطوره‌ای پرسپولیس شود و به دنبال خاطره‌سازی جدید با این شماره در ایران باشد.

بشار در نقش شماره هفت محسوب پرسپولیس

نمایش 30 دقیقه‌ای بشار رسن در اولین بازی آسیایی سرخپوشان بدون حضور سروش رفیعی همه را به یاد این بازیکن و هنرنمایی‌اش در ترکیب فصل گذشته پرسپولیس انداخت. سروش رفیعی که یکی از تکنیکی ترین بازیکنان پرسپولیس در فصول اخیر محسوب می‌شد بعد از نیم فصل حضور در ترکیب این تیم، برای دستیابی به موفقیت بیشتر از حیث مالی و حرفه‌ای راهی لیگ ستارگان قطر شد تا به عضویت الخور در بیاید. مساله‌ای که می‌توانست این تیم را از حیث بازیکن بازیساز تنها محدود به محسن مسلمان کند. هافبک شماره 77 پرسپولیس در فصل گذشته 2 پاس گل در آسیا و 8 پاس گل در لیگ برتر از خود به جا گذاشت. با این حال عملکرد این بازیکن در جدال با الاهلی به گونه‌ای نبود که سرخپوشان را به خواسته‌شان برساند. مساله‌ای که ردپای آنالیز قدرتمند سرگی ربروف در آن دیده می‌شد تا مهندس پرسپولیسی‌ها برابر حریف ناکام بماند و برانکو ایوانکوویچ برای تغییر پلان خود دست به جابجایی او و بشار رسن بزند. تغییری که نتیجه بخش نیز بود و این بازیکن موفق شد با حضور و عملکرد خود نتیجه را به سود پرسپولیس تغییر بدهد. با جدایی سروش رفیعی و جذب این بازیکن اکنون هواداران پرسپولیس امیدوار هستند بدل عراقی او بتواند خاطرات شیرینی برای آنها رقم بزند. خصوصا اینکه نمایش 30 دقیقه‌ای را با توجه به سابقه‌اش نمی‌توان یک جرقه تصور کرد و نشان داده از ظرفیت ستاره شدن و نمایش خیره کننده در ترکیب تیم برخوردار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز