خبرگزاری کار ایران

جدیدترین دو رگه فوتبال ایران کیست؟

جنگ سوئد و ایران به خاطر سامان/مسلط به سه زبان، عاشق سوئد با DNA ایرانی!

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۶۴۹

جدیدترین دورگه فوتبال ایران در آستانه رسمی کردن کار خود برای حضور در تیم ملی است.

به گزارش ایلنا، اولین دو رگه ای که بعد از انقلاب پا به فوتبال ایران گذاشت فریدون زندی بود. وقتی که در سال 2004 با انتشار یک آگهی در روزنامه خبر ورزشی مشخصات خود را گفت و اعلام کرد که حاضر است برای تیم ملی ایران بازی کند. این اتفاق بعد از چند ماه رخ داد. فریدون به تیم ملی آمد و در جام جهانی هم حضور داشت و چند سالی در به بازی گرفته شد و حتی به لیگ برتر ایران هم آمد و در تیم های استیل آذین و استقلال بازی کرد.

امیر قلعه نویی در سال 2007 به شدت به دنبال به خدمت گرفتن بازیکنی به نام اشکان دژاگه بود. جوانی که در بوندسلیگاوتیم ملی زیر 21 ساله های آلمان  بازی می کرد اما این بازیکن در آن برهه پاسخ منفی به سرمربی وقت تیم ملی داد. دیگر این ماجرا تقریبا با در نظر گرفتن امیرشاپورزاده مسکوت ماند تا اینکه از سال 2011 با حضورکارلوس کی روش در راس کادر فنی و اعتقاد او به بازیکنان حرفه ای که در خارج از کشور بازی می کردند دوباره موج جدید و پر و پیمان جذب دو رگه ها به راه افتاد. موجی که بازیکنان زیادی را به سمت ایران آورد و مهمترین دستاوردهای آن ستاره هایی چون رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه، دنیل داوری، مهرداد بیت آشور و ... بودند. خیلی های دیگر مانند برادران نظری هم به فوتبال ما آمدند اما هر کدام به نوعی دیگر در تیم ملی جایی نداشتند. حالا از آن همه بازیکن تنها دژاگه و گوچی همراه تیم ملی هستند و بازی می کنند و در همه اردوها حاضر هستند.

سامان قدوس کیست؟

اما جدیدترین بازیکنی که نامش به نام تیم ملی ایران گره خورده کسی نیست جز سامان قدوس. بازیکن دو رگه ای که پدر و مادری ایرانی دارد اما خودش متولد مالموی سوئد است. این بازیکن متولد 23 سپتامبر 1993 میلادی است و هنوز 24 سالش نشده است. پدرومادر قدوس سال های قبل از اهواز، ایران را ترک کردند.

سامان بازیکن چند پسته ای به حساب می آید. او هم در خط هافبک و به عنوان مهاجم سایه می تواند انجام وظیفه کند و هم توانایی بازی به عنوان مهاجم هدف و وینگر چپ و راست را دارد. او راست پا است و بلندای قامتش 177 سانتی متر است. قدوس در خانه به زبان ایرانی صحبت می کند و به سه زبان فارسی، سوئدی و انگلیسی تسلط کامل دارد. ارزش این بازیکن در سایت معتبر ترانسفرمارکت 900 هزار یورو تخمین زده شده است.

از کجا آمده است؟

مسیر فوتبالی سامان قدوس به سوئد مربوط می شود. جایی که او ابتدا سال 2011 از تیم زیر 19 ساله های بونکفلو به تیم بزرگسالان منتقل شد و دو سال در آن تیم بازی کرد. سپس به مدت یک سال در تیم ترلبورگ عضویت داشت و دو فصل بعد را در تیم سیریانسکا پشت سر گذاشت. سرانجام تیم اوسترسوند مقصد نهایی اش بود. تیمی که در لیگ برتر سوئد موسوم به آلس ونس کان حضور دارد و هم اکنون بعد از گذشت 20 هفته از رقابت ها دراین لیگ شانزده تیمی در جایگاه هشتم جدول رده بندی قرار دارد. آنها همچنین در مرحله پلی آف لیگ اروپا بازی رفت خود را به پائوک یونان باخته اند و حالا منتظر بازی برگشت در خانه هستند.

سامان در این تیم نمایش فوق العاده ای تاکنون داشته است و در مجموع رقابت های لیگ و جام حذفی 22 بازی انجام داده که حاصل آن 11 گل و 8 پاس گل بوده است. او به طور میانگین هر 167 دقیقه یک گل زده است و نشان داده در کنار شم گلزنی بالا می تواند به خوبی هم تیمی های خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد.

جنگ سوئد و ایران به خاطر سامان/مسلط به سه زبان، عاشق سوئد با DNA ایرانی!

سامان در تیم ملی سوئد

جالب است بدانید این بازیکن دو بازی را هم برای تیم ملی بزرگسالان سوئد انجام داده است و حتی یک گل هم در ابوظبی به تیم اسلواکی زده اما به خاطر اینکه آن دو مسابقه دوستانه بوده راه برگشتی برای سامان به وجود آمد. اگر دو بازی مذکور رسمی بود دیگر راه برگشتی برای سامان وجود نداشت. اتفاقی که چند سال قبل برای بهرنگ صفری هم رخ داد. بازیکنی که از علاقه اش برای بازی در ایران گفت اما مورد توجه قرار نگرفت و سپس به عضویت تیم ملی سوئد در آمد و بارها با پیراهن این تیم در میادین بین المللی حاضر شد.

ماجرای پیوستن سامان قدوس به تیم ملی ایران هم بسیار پیچیده است. چند ماه پیش این بازیکن در گفت و گویی اعلام کرد که از ایران پیشنهاد دندان گیری ندارد و آنها برای جذب او جدی نیستند و بین ایران و سوئد نمی تواند انتخاب کند و همه چیز پنجاه – پنجاه است. وی در این باره اظهار داشت: یکی،دو تماس گرفته شد اما جدی نبود که در آن تماس ها به من گفتند که کی روش تو را زیر نظر دارد و بازی های من را می بیند. پیشنهادی به من نشد و همه چیز در همین حد بود. جدول گروه ایران را دیدم و فکر می کنم به جام جهانی تقریبا رسیده است. ایران تیم مهمی در آسیا است و باید همیشه به جام جهانی برود.سوئد هم به جام جهانی صعود خواهد کرد.دوست دارم در سوئد در جام جهانی با ایران همگروه شوم.

سامان در یک قدمی پیراهن تیم ملی

اما دو بازی دوستانه ای که او برای تیم ملی سوئد انجام داد مسئولان فدراسیون و همچنین کارلوس کی روش را بر آن داشت تا با جدیت به دنبال این بازیکن باشند. پیگیری که نتیجه داد و حالا اوضاع به گونه ای شده که ورق برگشته و سامان به تیم ملی خیلی نزدیک شده است.  در همین رابطه روز گذشته مصاحبه ای از سامان توسط یکی از سایت های سوئدی منتشر شد که باعث نگرانی سوئدی ها شده است.

قدوس درباره حضور در تیم ملی ایران گفت: من برای گرفتن تابعیت ایران به سفارت رفتم. آنها (فدراسیون فوتبال ایران) نشان داده‌اند که مرا می‌‌خواهند. تفاوت بزرگی که الان در وضعیت من شکل گرفته این است که ایران واقعاً نشان داده است که مرا می‌‌خواهد. آنها به میزان زیادی به من اعتماد دارند و واقعاً می‌خواهند که برای‌شان بازی کنم. این مهم‌ترین تفاوتی است که وضعیت من نسبت به گذشته دارد و تصور می‌کنم که در حال حاضر این تنها گزینه‌ای است که دارم.

وی در ادامه افزود: در سریع‌ترین زمان ممکن باید تصمیم‌گیری‌های لازم صورت بگیرد. در پایان ماه آگوست تیم‌های ملی باید فهرست بازیکنان‌شان را اعلام کنند. پس آنها قطعاً از من می‌خواهند که هرچه سریع‌تر تصمیمم را بگیرم. کاملاً مشخص است که بازی در جام جهانی جذابیت زیادی دارد.

قدوس: عاشق سوئد خواهم بود اما خون پارسی در رگ من است

سامان درباره علاقه اش به سوئد و ایران گفت: من همیشه عاشق سوئد خواهم بود، چون در اینجا بزرگ شده‌ام. برای من زندگی در اینجا باعث افتخار است و خوشحالم که در اردوی تیم ملی این کشور در ماه ژانویه هم حضور داشتم. در عین حال والدین من ایرانی هستند. خون پارسی در رگ‌های من است. من ایران را هم دوست دارم.

حال باید دید در پایان چه اتفاقی رخ می دهد. طور ایران به سوئد می چربد یا بالعکس. همه چیز به زودی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز