خبرگزاری کار ایران

امشب تمام ایران قرمز است؛ دشمن مکار را ببر!

از "الف" تا "ی" با الاهلی برابر پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۸۳۴

پرسپولیس باید در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی برود.

به گزارش ایلنا، سرانجام روز موعود از راه رسید. روزی که پرسپولیس ایران به عنوان تنها نماینده کشورمان باید در چارچوب دور رفت مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در عمان از الاهلی عربستات پذیرایی کند. جدالی سرنوشت ساز برای هر دو تیم که بی تردید جذابیت های خاص خود را به همراه دارد. بر هیچ کس پوشیده نیست که برد یک تیم عربستانی برای ما ایرانی ها شیرینی ها صد برابری دارد و البته برعکس آن هم برای تیم حریف صدق می کند. با این حال و با این آرزو که ورزشگاه سلطان قابوس امشب به جهنمی بزرگ برای الاهلی تبدیل شود به معرفی کامل این تیم عربستانی می پردازیم.

نحوه صعود الاهلی: با اقتدار نسبتا بالا

این تیم عربستان در گروه سوم با ذوب آهن اصفهان، العین امارات و بنیادکار ازبکستان هم گروه شد. آنها ابتدا با دو گل تیم ازبکستانی را شکست دادند. سپس با نتیجه 2-1 نماینده فوتبال ایران را از پیش رو برداشتند اما در دو دیدار مقابل العین به تساوی 2-2 دست پیدا کردند. در هفته پنجم تنها باخت شاگردان سباستین گروس(سرمربی وقت الاهلی) به ثبت رسید و آنها با دو گل به بنیادکار باختند. با این حال برد 2-0 مقابل ذوب آهن این تیم را به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی کرد. الاهلی به هم نام اماراتی خود خورد و بعد از تساوی 1-1 در بازی رفت در جدال برگشت با حساب 3-1 به پیروزی رسید و به عنوان یکی از دو نماینده فوتبال عربستان راهی مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها شد.

وضعیت کنونی الاهلی: نه خوب نه بد

این تیم عربستانی برای آمادگی بیشتر برای فصل جدید بعد از استخدام مربی جدید به یک اردوی اروپایی رفتند. آنها در این اردو سه بازی دوستانه را ترتیب دادند. ابتدا به مصاف اودینزه ایتالیا رفتند و با نتیجه 4-1 شکست خوردند. سپس در یک بازی یک طرفه تیم آلانیا اسپور را با 4 گل مغلوب کردند و در نهایت به مصاف تیم قونیه اسپور رفتند و با حساب 4-0 در هم کوبیده شدند. نتایجی که نشان داد الاهلی هنوز در امور دفاعی با مشکل روبروست. مدافع نیجریه ای آنها هم نتوانسته هنوز از بند مصدومیت رهایی پیدا کند و به بازی با پرسپلیس نمی رسد.

الاهلی در آغاز رقابت های لیگ حرفه ای عربستان ابتدا با نتیجه 2-1 در خانه الاتفاق شکست خورد اما در هفته دوم با منتیجه پرگل 4-0 تیم الفتح را از پیش رو برداشت تا به اولین برد خود در فصل جدید دست پیدا کند. در تمام این 5 بازی عمر سوماه با به ثمر رساندن سه گل بهترین گلزن الاهلی مانند فصل قبل بود.

سرمربی الاهلی: جوان و پرافتخار

بعد از اخراج گروس معروف وسوئیسی الاهلی به سراغ سرگی ربروف اوکراینی رفت. کسی که سال ها با لباس تیم ملی اوکراین در رقابت های ملی حضور پیدا کرد و چهره غریبه ای برای علاقمندان فوتبال نبوده است. ربروف 43 ساله بعد از سه فصل دیناموکیف را با 5 جام ترک کرد و با مبلغی هنگفت هدایت تیم عربستانی را به عهده گرفت. ربروف در دیناموکیف میانگین 20/2 امتیاز در هر بازی را به نام خود ثبت کرده بود. سیستم مورد علاقه این مرد اوکراینی و کوتاه قامت؛ 1-3-2-4 است.

بازیکنان خارجی الاهلی: 6-2 ستاره تاثیرگذار

الاهلی در تیم خود 6 بازیکن خارجی دارد. یک مدافع ملی پوش نیجریه ای به نام گودفوری اوبوآبونا که به دلیل مصدومیت مدتهاست نتوانسته برای تیم خود بازی کند و در برابر پرسپولیس هم غایب خواهد بود. دیگر بازیکن محمد عبدالشافی مصری و 32 ساله است که در سمت چپ خط دفاعی بازی می کند و به احتمال فراوان در بازی برابر پرسپولیس هم فیکس خواهد بود.

در میانه میدان سه بازیکن خارجی هستند. جیانیس فتفاتزیدیس یونانی و 26 ساله که یکی از ستاره های تیم ملی یونان هم به حساب می آید و با شماره 10 برای الاهلی بازی می کند به دلایل نامعلوم در لیست تیمش برای بازی با پرسپولیس حضور ندارد. این بازیکن تکنیکی در تمام بازی های این فصل الاهلی یک نقش کلیدی را ایفا کرده و در دورهای قبل هم گل زده و هم پاس گل داده است اما این بار خبری از او نیست.

دو بازیکن برزیلی الاهلی به ترتیب کلود امیر دسواز و لئوناردو دسوزا هستند. به ترتیب 29 و 25 ساله هستند و در پست های هافبک میانی و وینگر چپ انجام وطیفه می کنند. به احتمال بسیار زیاد هر دو بازیکن از ابتدا به میدان خواهند رفت.

در نهایت آخرین و اصلی ترین خارجی الاهلی کسی نیست جز عمرالسوماه سوریه ای. فوق ستاره 28 ساله و بلندبالایی که به تازگی جایزه بهترین بازیکن فصل را از مدیران باشگاهش گرفت. او در این روزها حسابی روی فرم است. هم بعد از 5 سال به تیم ملی سوریه دعوت شده و هم صاحب دو فرزند دو قلو شده است. باید دید این بازیکن که در دو بازی ابتدایی لیگ عربستان هم گل زده می تواند در برابر پرسپولیس بدرخشد یا خیر.

آمار و ارقام الاهلی: گلزن و گل خور

الاهلی عربستان در 8 بازی قبلی خود در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان آسیا 15 گل زده و 9 گل خورده است. آنها فقط در یک بازی گل نزدند و تنها دو بار موفق به ثبت کلین شیت شدند. این تیم عربستانی 5 گل در نیمه نخست و 4 گل در نیمه دوم دریافت کرده است. از طرفی از 15 گل این تیم, 8 گل در 45 دقیقه نخست و 7 گل در نیمه دوم به ثمر رسیده است.

این تیم در 8 بازی تنها یک گل خورد و در دو جدال با نماینده های ایران به دو دست پیدا کرد. عمر سوماه با زدن 4 گل بهترین گلزن تیم الاهلی تا به اینجا بوده است.

ترکیب و نکات ضعف و قوت الاهلی: بحران کندی و پنالتی

الاهلی در اکثر بازی ها با سیستم 1-3-2-4 به میدان می رود اما ربروف در بازی آخر تیمش را با آرایش 1-4-1-4 به زمین فرستاد. اشتباهات یاسر المسلم هم باعث شده بود تا محمد الاویس 25 سله به درون دروزه این تیم راه پیدا کند.

زوج موتاض هوساوی و محمد الفتیل در قلب خط دفاعی بازی خواهند کرد. در سمت راست و چپ خط دفاعی سعید الموالاد و محمد عبدالشافی انجام وظیفه کردند. در خط میانی کلود امیر در وسط زمین حضور داشت و دو ضلع جلوی او را ولید بکشوین و حسین المقوی بودند. وینگرهای راست و چپ هم به ترتیب فتفاتسیدیس و صالح جمان الامری بودند. تک فوروارد هم عمر السوماه بود.

حالا بی تردید در نبود بازیکن یونانی شاهد حضور لئوناردو دسواز در زمین خواهیم بود. عبدالفتاح اسیری و علی الکوردی هم جزو نفراتی هستند که احتمال حضورشان بسیار زیاد است.

الاهلی بیشتر از روی ضربات ایستگاهی و کرنر و همچنین شوت از راه دور و بعضا حرکات عمقی گل های خود را به ثمر می رساند. در آن سو این تیم به شدت در خط دفاعی کند است و این می تواند بهترین اتفاق برای سه مهاجم سرعتی سرخپوشان ایرانی باشد. الاهلی از 9 گل، سه گل خود را از روی نقطه پنالتی خورده و یکی دو گل هم روی حرکات عمقی به این تیم زده شده است. دیگر نقطه ضعف تیم ربروف ضعف روی توپ های ارسالی و کرنرهاست. هم یاسر المسلم روی خروج ها ضغیف است و هم مدافعان در جایگیری با مشکل روبرو هستند. این ها می تواند بهترین اتفاق برای شاگردان برانکو باشند تا بتوانند به این تیم گل بزنند.

حرف پایانی: پرسپولیس، پرسپولیس باشد می برد

شاگردان برانکو بی تردید یکی از چالش برانگیزترین بازی های فصل خود را پشت سر خواهند گذاشت. در شبی که میزبان نما هستند و این تیم الاهلی است که به معنای کلمه میزبان خواهد بود و همین کار را سخت تر می کند اما نکته حائز اهمیت این است که پرسپولیس اگر خودش باشد و همان بازی همیشگی را به نمایش بگذارد بی گمان دروازه تیم عربستانی را باز می کند چرا که آنها مقابل هر تیمی زانو زده اند و گل خورده اند و پرسپولیس از این قائده مستثنی نیست. با این حال نباید فراموش کرد که الاهلی خط آتش قدرتمندی دارد. در راس آن ها سوماه قرار دارد که به شدت خطرناک است. او در 70 بازی برای الاهلی توانسته 75 گل بزند و نشان دهد چه گلزن بالفطره ای است. باید دید درنهایت نتیجه بازی رفت پرسپولیس و الاهلی چه خواهد شد. امشب کل کیران پرسپولیسی است...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز