خبرگزاری کار ایران

آسمان‌خراش‌های ایران نایب قهرمان کاپ آسیا شدند

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۲۷۱

تیم ملی بسکتبال کشورمان که همه حریفان آسیایی خود را شکست داده‌بود در دیدار فینال کاپ‌آسیا برابر تیم تازه‌وارد قاره یعنی استرالیای مدعی مغلوب شد و به مقام نایب‌قهرمانی کاپ‌آسیا رسید.

به گزارش ایلنا، تیم ملی بسکتبال کشورمان در فینال کاپ آسیا ٧٩ بر ٥٦ برابر استرالیا تن به شکست داد و نایب قهرمان شد. آسمان‌خراش‌های کشورمان در این دیدار عملکرد خوبی برابر تیم مدعی استرالیا داشتند و تا دقیقه پایانی جنگیدند و قدرتشان برابر سطح بالای بسکتبال استرالیا را نشان دادند. 

کوارتر اول 18 بر 14 به سود استرالیا تمام شد، این تیم در کوارتر دوم 25 بر 12 به برتری رسید، کوارتر سوم 17 بر 13 به سود ایران بود و کوارتر چهارم نیز ٢٣ بر ١٣ به سود استرالیا به پایان رسید.

 

کوارتر اول: رقابت نزدیک دو تیم

از همان ابتدای مسابقه دو تیم تمرکز بسیار زیادی روی کار دفاعی داشتند. استرالیا دفاع خوبی داشت و از طرف دیگر شوت‌های ملی‌پوشان هم وارد سبد حریف نمی‌شود. دو پرتاب سه امتیازی حریف نتیجه بازی را زیاد کرد که حامد حدادی با یک بلاک شات و سجاد مشایخی با یک شوت زیبا امتیاز ایران را به 7 رساند و فاصله کاهش پیدا کرد. وقت استراحت مهران حاتمی تیم ملی را به بازی برگرداند و تیم ملی در دفاع تمرکز بیشتری پیدا کرد. اسلم دانک ارسلان کاظمی و توپ ربایی یخچالی و امتیاز او نتیجه بازی را 12 بر 11 کرد. رقابت دو تیم در ادامه نیز بسیار نزدیک و پایاپای بود و در این لحظه‌های حساس مهران حاتمی به جوان‌ترهای تیم هم اعتماد کرد و آنها را وارد زمین کرد تا بازیکنان شروع کننده زمانی برای استراحت داشته‌باشند. تیم ملی چند موقعیت خود را از دست داد و همین مساله باعث امتیازآوری حریف اقیانوسیه‌ای شد و در نهایت استرالیا کوارتر اول را 18 بر 14 به سود خود تمام کرد. 

کوارتر دوم: استرالیا بهتر بود

کوارتر دوم برنامه‌های تیم ملی بر محور حدادی بود و او در زیر سبد استرالیا عملکرد خوبی داشت اما در طرف مقابل تمرکز ملی‌پوشان در دفاع کم بود و استرالیا نتیجه بازی را 28 بر 20 سود خود کرد. سرعت بازی بسیار بالا رفته بود و ملی‌پوشان سعی داشتند با دفاع بهتر برابر امتیازآوری حریف مقابله کنند. شوت سه امتیازی بهنام یخچالی و اسلم دانک ارسلان کاظمی نبض بازی را برای ایران کرد. اوشین ساهاکیان هم به جمع ملی‌پوشان اضافه شد تا با قدرت ریباندش به دفاع تیم کمک کند. استرالیا با سرعت دادن به بازی به دنبال عبور از دفاع تیم ملی کشورمان بود و در این امر هم موفق شد و توانست فاصله امتیازی را به 10 برساند و در نهایت نیمه نخست را 43 بر 26 به سود خود تمام کند. کوارتر دوم 25 بر 12 به سود استرالیا تمام شد. 

کوارتر سوم: عملکرد بهتر ایران

پیش از آغاز نیمه دوم حامد حدادی ملی‌پوشان را دور خود جمع کرد و آنها را به بازی بهتر فراخواند. با شروع کوارتر سوم تیم ملی تمرکز بهتری داشت اما در حمله موقعیت‌هایش را از دست می داد اما در طرف مقابل بازیکنان استرالیا به هرشکلی توپ‌هایشان را وارد سبد ایران می کردند. استرالیا با سطح بالای بسکتبالی که دارد در این نیمه نیز توانست برتر باشد و ستاره‌های کشورمان تمام تلاششان را انجام می‌دادند تا قدرت خودشان را برابر این تیم مدعی در بسکتبال جهان نشان بدهند. نماینده بسکتبال اقیانوسیه که به تازگی وارد قاره آسیا شده در این کوارتر اختلاف را بیشتر کرد و 50 بر 33 پیش افتاد.  در ادامه ستاره‌های کشورمان به بازی برگشتند و توانستند با دفاع خوب فاصله امتیازی را کاهش دهند و بازی را 56 بر 43 کنند. در نهایت کوارتر سوم با نتیجه 17 بر 13 به سود ایران تمام شد. 

 

‏کوارتر چهارم: نایب قهرمانی ایران

کوارتر پایانی رقابت دو تیم عملکرد نزدیکی داشتند. ایران به دنبال کاهش اختلاف امتیازی بود و تیم مدعی اقیانوسیه تلاش می‌کرد تا اختلاف امتیازی را حفظ کند. این تیم با استفاده از سرعت بالای بازیکنانش و ریباند بهتر در کوارتر چهارم توانست دوباره اختلاف امتیازی را افزایش دهد و بازی را 64 بر 45 کند. در طرف مقابل هم تیم ملی از موقعیت هایش استفاده نمی‌کرد و در امتیازآوری ناموفق بود. چهار دقیقه به پایان مسابقه مانده بود و ملی‌پوشان سعی داشتند تا اختلاف امتیازی را کاهش دهند. روند دفاعی دو تیم تا پایان کوارتر چهارم ادامه داشت و مهران حاتمی در دو دقیقه پایانی به جوانان تیم فرصت داد تا خودشان را برابر استرالیا نشان بدهند. در نهایت استرالیا تیم مدعی اقیانوسیه در بسکتبال جهان توانست با نتیجه ٧٩ بر ٥٦ به برتری برسد و قهرمان کاپ آسیا نام بگیرد. ملی‌پوشان کشورمان که در این رقابت ها تمام حریفان آسیایی خود را شکست داده‌بودند شایستگی شان در قاره کهن را نشان دادند و نایب قهرمان شدند. کوارتر چهارم این مسابقه ٢٣ بر ١٣ به سود استرالیا تمام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز