خبرگزاری کار ایران

دریاچه کینه ورس ابهر بهترین کمپ روئینگ در کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۰۹۲

دبیر کمیته روئینگ فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: دریاچه کینه ورس ابهر مناسب ترین کمپ روئینگ در کشور در حال حاضر است.

به گزارش ایلنا، دبیر کمیته روئینگ فدراسیون قایقرانی در خصوص شرایط دریاچه کینه ورس ابهر گفت: در مدت حدود 10 سالی که روئینگ در اماکن گوناگونی اردو داشته ایم اما با در نظر گرفتن همه جوانب دریاچه کینه ورس بهترین محل کمپ حرفه ای برای روئینگ است و قابلیت این را دارد که به عنوان محل دائمی اردوهای روئینگ روی آن سرمایه گذاری شود.
عمران پورعسگرپرست اظهار داشت: حدود 2 ماه است که اردوی همه تیم های ملی روئینگ به دریاچه کینه ورس منتقل و شرایط روز به روز بهتر شده است. از نظر شرایط آب و هوا و پیست تمرینی محل بسیار خوبی است به نحوی که حتی یک روز تمرینات تعطیل نشده. گاهی به دلیل باد تمرینات را با تاخیر آغاز کردیم اما به هیچ عنوان حتی یک جلسه تمرین لغو نشده است.
وی ادامه داد: محیط دریاچه پیست 2 کیلومتری در اختیار ما قرار داده که البته مزایای دیگری هم دارد از جمله معمولا دریاچه های پشت سد عریض و طویل هستند و دسترسی به همه دریاچه ناممکن. اما سد کینه ورس شرایط خوبی دارد و از نظر امنیت بچه ها که داخل آب هستند بسیار مناسب است. چراکه امنیت ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است و باید دسترسی کامل به آن ها داشته باشیم و دریاچه کینه ورس این شرایط را فراهم کرده است.
پورعسگرپرست در خصوص پیست تمرینی روئینگ ابهر گفت: با تلاش فدراسیون لاین بندی انجام شد و اکنون 4 لاین تقریبا استاندارد در اختیار داریم که پاروزنان در مسافت 2 کیلومتر تمرینات خود را انجام می دهند و مربیان نیز به صورت مستمر تست و رکوردگیری انجام می دهند. این شرایط تاکنون برای روئینگ در کشور فراهم نشده بود.
وی افزود: از سوی دیگر محل اسکان بچه ها به صورت ساختمان های مجزا برای بانوان و آقایان فراهم است. حتی جایگاه قایق ها و اسکله هم جداگانه طراحی شده و شرایط بسیار خوبی را مهیا کرده است و همانطور که گفتم کینه ورس در آینده می تواند به عنوان پایگاه دائمی روئینگ حداقل در 6 ماه از فصول گرم سال مطرح شود.
پورعسگرپرست در خصوص حمایت مسئولین استانی و منطقه ای از برپایی اردو در ابهر تصریح کرد: هیات و اداره ورزش ابهر همکاری خوبی با ما داشتند همچنین مدیرکل ورزش و جوانان 2 بار از اردو بازدید داشته است. البته ما انتظار داریم هیات قایقرانی استان از شرایط خوب اردو که با حضور سرمربی نامدار تیم و همه ملی پوشان در ابهر فراهم شده نهایت استفاده را ببرند و با استعدادیابی و جذب جوانان مستعد و آموزش آن ها در کنار ملی پوشان پشتوانه خوبی برای استان و شهرستان فراهم کنند. به هر حال رویداد با این حجم وسیع کمتر پیش می آید و قایقرانی استان باید حداکثر بهره را از این موقعیت مناسب ببرد و پس از پایان اردو چند روور خوب در اختیار داشته باشد.
دبیر کمیته روئینگ درباره شرایط تمرینات و سطح پاروزنان بیان کرد: تمرینات طبق برنامه جیوگا مربی توانمند تیم انجام می شود. خوشبختانه برنامه وی به طور کامل انجام شده و با رکوردگیری هایی که انجام می دهد رضایت خود را اعلام کرده است. 2 مسابقه مهم پیش رو داریم که در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در 8 ماده بانوان و 4 ماده آقایان شرکت خواهیم کرد. 
وی ادامه داد: با درخواستی که جیوگا داشت چند ورزشکار برای کسب تجربه در تایلند در کنار ما خواهند بود تا میدان مسابقه را ببیند و در شرایط آن قرار بگیرند چراکه هدف اصلی و مهم ما بازیهای آسیایی جاکارتا و حتی مسابقات کسب سهمیه المپیک است و باید همه برنامه ها با آن هدف دنبال شود.
پورعسگرپرست در خصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان و قهرمانی جوانان آسیا نیز اظهار داشت: بچه های نوجوان نیز در کنار بزرگسالان تحت نظر جیوگا و مربیان داخلی خود تمرینات را دنبال می کنند و حتی تست و رکوردگیری های آن ها همزمان با تیم بزرگسالان انجام می شود و این شرایط کیفی آن ها را بالا برده و امیدوار هستیم شاهد نتایج خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا باشیم.
دبیر کمیته روئینگ با تاکید بر حمایت مسئولین فدراسیون و وزارت ورزش از تداوم برپایی اردوها در سد کینه ورس عنوان کرد: موقعیت اقلیمی و شرایط بسیار خوب این محل قابلیت سرمایه گذاری برای ایجاد یک کمپ دائمی و بسیار خوب را فراهم کرده و امیدوار هستیم با پیگیری مسئولین امر و تلاش مسئولین منطقه، کینه ورس به عنوان بهترین محل کمپ روئینگ در کشور حفظ و نگهداری شود.
پورعسگرپرست در پایان روند تمرینات تیم ملی روئینگ از زمان حضور جیوگا را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: رکوردها، شرایط آمادگی جسمانی و روحی روئینگ سواران نشان می دهد که پیشرفت محسوس و چشمگیری در روئینگ هم در بخش بانوان و هم آقایان ملاحظه می شود. امیدوار هستیم با حمایت فدراسیون و مسئولین ورزش، نتیجه تلاش همه مربیان، ورزشکاران و خانواده روئینگ را در مسابقات پیش رو شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز