خبرگزاری کار ایران

از شایعه تا واقعیت؛ همراه با انتخاب اسطوره آبی‌ها به عنوان مربی تیم زیر ۱۶سال اسپانیول

فرهاد مجیدی علیه لاماسیا و بارسلونا؛ انتخاب اینستاگرامی در میان حمله تروریستی!

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۰۷۶

هنوز مشخص نشده که خبر مربیگری فرهاد مجیدی در اسپانیول تا چه حدی به واقعیت نزدیک است.

به گزارش ایلنا، شهر، مات و مبهوت اتفاقات روز هفدهم ماه است. هنوز خیلی ها باور ندارند. ته دلشان احساس نگرانی می کنند. تنه نا امنی به تنشان خورده است. به هیچ کس و هیچ چیز اعتماد ندارند. داغدار هموطنان از دست رفته خود هستند. 13 نفرجان خود را از دست دادند و چند ده نفر دیگر هم حال و روز خوشی ندارند. همه چیز به یک باره اتفاق افتاد. یک ون باری در بلوار رامبلا منطقه کمبریلز واقع در 120 کیلومتری جنوب بارسلونا به صف عابران پیاده زد و همه را زیر گرفت. طبق معمول این حادثه تروریستی توسط داعش به گردن گرفته شد. مظنون اصلی هم یک پسر مراکشی الاصل بود که دستگیر شد.

آبی اناری ها در راس اخبار

لالیگا در آستانه آغاز شدن است. دو تیم شهر اوضاع متفاوتی دارند. اسپانیول با کیکه سانچز فلورس آماده سازی نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت و باید لیگ را با دیدار در برابر سویا در سانچز پیسخوان آغاز کند. بارسا اما اصلا شرایط خوبی ندارد. دو باخت پیاپی در برابر رئال مادرید، از دست دادن سوپرجام و عدم توانایی باشگاه در جذب بازیکن باعث شده تا بیم  و امیدهای زیادی در این باب وجود داشته باشد.

انتخاب مجیدی در اینستاگرام

اما در میان همه این همهمه ها و اخبار و حوادث؛ جمعه در صفحه اینستاگرام فرهاد مجیدی عکسی منتشر شد کهموجبات تعجب خیلی ها را فراوان کرد. ستاره اسبق استقلال و تیم ملی ایران به عنوان مربی تیم زیر 16 ساله های باشگاه اسپانیول انتخاب شد! مجیدی از دادن توضیح بیش از این خودداری کرد و با گذاشتن سه هشتگ بسنده کرد.

با این حال فرهاد نشان داده می خواهد مسیری اصولی را طی کند و به موفقیت برسد. او هم مانند مهدی مهدوی کیا, وحید هاشمیان و فریدون زندی راه پله پله را در پیش گرفته است و این را می شود از انتخابهایش متوجه شد وگرنه اگر خودش طالب بود می توانست همین الان نیمکت یک تیم لیگ برتری را مال خودش کند. این خصیصه حرفه ای بودن را می شد از سال 2014 در فرهاد مجیدی به عینه دید. زمانی که او بعد از خداحافظی اش از فوتبال مدام در کشورهای انگلیس یا همین اسپانیا و چند جای دیگر حضور داشت و در کلاس های مختلف مربیگری شرکت می کرد و لایسنسهای معتبر مربیگری را اخذ می‌نمود. همانجا معلوم شد شماره 7 مقدس استقلال نمی خواهد مانند دوران بازیگری, کوه استعداد خود را تخریب کند و انتخاب های اشتباه و عجولانه داشته باشد.

غیبت خبر انتخاب فرهاد در سایت اسپانیول

با اینکه خود مجیدی در صفحه اینستاگرام خود عکسی را به اشتراک گذاشت اما نه در سایت باشگاه اسپانیول و نه در هیچ یک از صفحه های هواداری این تیم خبری مبنی بر مربیگری فرهاد مجیدی منتشر نشد و حتی در صفحه ویکی پدیای تیم های پایه اسپانیول هنوز اسم کادر فنی سابق درج شده و هیچ چیز به روز رسانی نشده است. در سایت رسمی باشگاه هم هنوز نام بازیکنان و کادر فنی تیم های پایه درج نشده است. همین مساله کمی شک و تردیدها را بالا برده است. سال 2014 بود که عکسی از فرهاد مجیدی منتشر شد که در باشگاه اسپانیول حضور دارد و پیراهن شماره 7 ان باشگاه کاتالانی با نام مجیدی به او هدیه داده شد و بعد از آن شایعه شد که این بازیکن استعدادیاب اسپانیول شده است اما این خبر خیلی زود توسط خود اسپانیولی ها تکذیب شد و اعلام کردند که مجیدی برای بازدید از کمپ و باشگاه آنها به اسپانیا آمده است.

تیم زیرشانزده‌ساله‌های اسپانیول با سرمربیگری دیوید فرناندز فصل گذشته نایب قهرمان شد آن هم در شرایطی که هم‌امتیاز با بارسلونا قرار داشت و حتی تفاضل گلش هم از این تیم بیشتر بود اما در نهایت به دلیل قانون بازی روبرو جام را به همشهری‌اش داد. دو فصل گذشته هم اسپانیول با همین مربی، در رقابت تنگاتنگ با بارسلونا بود و البته با اختلاف امتیاز این رقابت را باخته بود. بی‌شک هرگونه تغییر و تحولی در این تیم باید بازتابی هر چند کم در رسانه‌های اسپانیایی داشته باشد اما به نوشته سایت برنامه نود حتی سایت اسپانیول در قسمت خبرهای فوتبال پایه در این مورد در ۷۲ ساعت گذشته خبری را منتشر نکرده است.

کارخانه بازیکن پروری اسپانیول

اسپانیول جزو فعال ترین باشگاه های اسپانیا در حوزه فوتبال پایه است. آنها توجه بسیار ویژه ای به آکادمی های خود دارند و در رده های سنی مختلف به تربیت بازیکن مشغول هستند. آنها در حال حاضر و با استناد به سایت رسمی خود تیمهایی در رده های سنی زیر 8 سال، زیر 9 سال، زیر 10سال، زیر 11سال، زیر 12 سال، زیر 13 سال، زیر 14 سال، زیر 15 سال، زیر 16 سال، زیر 17 سال و زیر 19 سال دارند. با این حال برای حضور در مسابقات مختلف این ردهای سنی تا حد زیادی با یکدیگر ادغام می شوند. اسپانیول در راه جذب استعداد ها رقیب بزرگی به نام لاماسیا را دارند که باعث می شود نفرات با استعدادتر جذب آنجا شوند.

تیمی که قرار است فرهاد مجیدی در آن به مربیگری بپردازد بچه های بین 14 تا 16 سال را شامل می شود. آنها زیر نظر مجیدی و دوستان برای رفتن به تیم اصلی جوانان انتخاب می شوند و نفراتی که استعداد شگرفی داشته باشند می توانند در تیم ب هم حضور داشته باشند. تیمی که هم اکنون در دسته چهارم فوتبال اسپانیا یا همان "تِرسِرا دیویژن" فعالیت می کند.

همانطور که گفته شد اسپانیول جزو سردمداران فوتبال پایه در اسپانیا به شمار می رود. در حال حاضر 14 بازیکن در لالیگا حضوردارند که در آکادمی اسپانیول رشد و نمو داشته اند. 6 تا از این بازیکنان در حال حاضر عضو باشگاه هستند و 8 تای دیگر درالباقی تیمها عضویت دارند. با این حال نباید فراموش کرد که آبی سفیدها از سال 2001 جرقه توجه به فوتبال پایه را زدند. وقتی که کمپ تمرینی ساریا را تاسیس کردند و نگاهشان را به فوتبال تغییر دادند و به رقیب لاماسیا در منطقه تبدیل شدند. از آن سال تا 2016 چندین و چند جام مختلف برای رده های پایه از جمله 8 عنوان منطقه ای و 10 جام حذفی بدست آمد و نتیجه اش هم در درآمدزایی باشگاه به وضوح دیده شد. با اعلام رئیس باشگاه، رامون کوندال از سال 2012 به یاد دنی خارگه فقید نام این کمپ به "سیوتات اسپورتیوا دنی خارگه" تغییر پیدا کرد. این کمپ تمرینی 8 زمین دارد و گنجایش آن 1520 نفر است. باشگاه اسپانیول حالا جزو 15 کارخانه بازیکن سازی برتر اروپا به شمار می رود و در اسپانیا هم بعد از بارسا و بیلبائو و سوسیه داد در رده چهارم جای دارد. آنها بعد از باشگاه باسکی بیشترین نماینده را هم در تیمهای پایه اسپانیا دارند.

ستاره های نامدار آکادمی اسپانیول

بزرگترین بازیکنانی که می توان از آنها نام برد که در این مدت موفق شده اند از آکادمی اسپانیول به مدارج بالا برسند رائول تامودو، اریک بایلی، کریستین تیو، خاوی مارتینز، جوردی آمات و ... هستند. بازیکنانی که هر کدام در فوتبال اروپا سهمی را به خود اختصاص داده اند.

شک و تردید درباره انتخاب فرهاد

در پایان باید گفت که همه منتظر هستند تا اخبار موثق تری در این باب به گوش برسد علی الخصوص از طرف رسانه های اسپانیایی و باشگاه اسپانیول. می توان حق داد که به خاطر اتفاقات تلخ اخیر و همچنین آغاز رقابت های لالیگا تمام تمرکز آنها روی این دو جا بوده و پوشش اخبار پایه ها زیاد مورد توجه نبوده است اما بازهم باید با شک و تردید به این قضیه توجه نمود. بی تردید در روزها و ساعتات آتی خبرهای کامل تری درباره این قضیه مخابره خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز