خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم والیبال نشسته آلمان؛

مرتن: برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 راه سختی پیش رو داریم/ ایران جایگاه خوبی در والیبال نشسته و ورزش معلولین دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۶۶۷

مایکل مرتن، سرمربی تیم ملی آلمان،در حاشیه برگزاری دیدار دوستانه تیم های ملی جوانان ایران و آلمان گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

به گزارش ایلنا، مرتن ضمن ابراز رضایت از برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی ایران گفت: تیم ملی بزرگسالان آلمان بعد از بازی های پارالمپیک ریو، که با کسب عنوان ششم برای این تیم همراه بود، دچار تغییرات عمده ای شد،بازیکنان زیادی خداحافظی کردند و کادر فنی نیز تغییر کرد.

وی افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده و نیز پیش رو بودن مسابقات قهرمانی اروپا، تصمیم گرفتیم برای دومین سال متوالی ایران را برای برگزاری اردو و دیدارهای دوستانه انتخاب کنیم. امکانات ایران برای برگزاری این اردو بسیار مناسب است و از محل اسکان، تمرین و همین طور تدارکات پیش بینی شده رضایت کامل داریم.

مرتن خاطر نشان کرد: از ماه آوریل با تیم ملی آلمان همراه هستم و برای اولین بار است که به ایران سفر می کنم، بسیاری از بازیکنان نیز اولین سفر خود را به ایران تجربه می کنند و باید بگویم مردم ایران بسیار خون گرم، مهمان نواز و دوست داشتنی هستند و بدون اینکه ملیت ما را بدانند، هر جا که می رویم ابراز محبت می کنند و برای کمک کردن پیش قدم می شوند.

سرمربی تیم آلمان گفت: تیم والیبال نشسته ایران در حال حاضر بهترین تیم جهان است و فیلم تمام بازی های این تیم در پارالمپیک ریو را تماشا کردم و باید گفت که دیدارهایی بسیار تماشایی را برگزار کردند. ایران در خصوص والیبال نشسته اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و برگزاری لیگ های باشگاهی و همین طور تشکیل تیم جوانان از این جمله است. این اتفاق در آلمان هنوز نیافتاده و تنها گاهی در اواخر هفته دیدارهایی دوستانه برگزار می شود و در خصوص تیم جوانان هم پشتوانه سازی صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون جایگاه ورزش پارالمپیک در ایران و آلمان افزود: اگر بخواهم در رشته ی والیبال نشسته این مقایسه را انجام دهم، قطعا ایران جایگاه بهتری دارد، اما به صورت کلی ایران و آلمان هر کدام در برخی رشته ها قوی تر هستند اما نظر شخصی من این است که در این خصوص نباید به جایگاه و جدول مدال نگاه کرد، بلکه آنچه اهمیت دارد، نگاه مسئولین و دید تخصصی به ورزش افراد دارای معلولیت است که این امر در ایران از جایگاه ویژه ای دارد و به صورت حرفه ای به آن پرداخته می شود. همین طور نقش رسانه ها در ایران و توجه آنها به ورزش افراد دارای معلولین بسیار پر رنگ است و در کل امیدوارم در آلمان هم بتوانیم به این جایگاه برسیم.

تیم ملی والیبال نشسته آلمان برای برگزاری اردوی مشترک و دیدارهای دوستانه با تیم ملی جوانان ایران و نیز برخی تیم های باشگاهی از 22 مرداد وارد ایران شد و تا روز جمعه 27 مرداد ماه در کشورمان اقامت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز