خبرگزاری کار ایران

تکواندو بانوان ایران در سایه موفقیت مردان

ظهور کیمیاهای جدید در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۸۲

تکواندو بانوان ایران همیشه در سایه موفقیت‌ها، نتایج و حواشی تیم ملی مردان قرار داشته و هیچ وقت حتی موفق به نزدیک شدن به دستاوردهای تیم ملی مردان نیز نشده است.

 به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو،المپیک ریو برای تکواندو بانوان ایران سرفصل تازه‌ای را در تاریخ این رشته رقم و در حالی که مردان با سه ورزشکار و بانوان با یک ورزشکار در این رویداد معتبر حاضر شده بودند، کیمیا علیزاده موفق به تاریخ سازی‌ شد و نام خود را نه تنها در ورزش ایران بلکه در تاریخ تکواندو بانوان ثبت کرد. 
در سالیان گذشته نبود نیروی انسانی در تکواندو بانوان یکی از اصلی‌ترین معضلات این رشته بوده است اما توجه فدراسیون تکواندو در سالیان اخیر به تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان باعث تزریق خون تازه‌ای به این رشته شده است.
قهرمانی‌های تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان ما و همچنین حضور پدیده‌ای به نام کیمیا علیزاده باعث شده در آینده داشتن یک تیم قدرتمند بانوان آرزوی محالی نباشد.
زمانی تیم ملی بانوان نه تنها در یک وزن دو ورزشکار همسطح نداشت بلکه برای انتخاب یک ترکیب کامل با مشکل مواجه بود اما در سالیان اخیر توجه فدراسیون به بانوان و اعزام این تیم به مسابقات مختلف باعث شده رفته رفته نفرات تیم‌های ملی پایه به تیم ملی بزرگسالان دعوت و حداقل برای انتخاب یک تیم دچار مشکل نشویم. 
مسابقات جهانی موجو کره‌جنوبی به خوبی پیشرفت بانوان ما در سالیان اخیر را اثبات و علاوه بر کسب مدال نقره کیمیا علیزاده، دو عضو تیم ملی نیز تا آستانه کسب مدال پیش رفتند. 
البته نباید فراموش کرد همچنان بانوان ما نیازمند حمایت و پشتوانه‌سازی و حضور در رویدادهای بین‌المللی است تا روند صعودی خود را ادامه دهند. اینکه اعضای تیم‌های نونهالان و نوجوانان ما به خوبی حفظ و مسیر صعودی پیشرفت تداونم داشته باشد یکی از وظایف سخت فدراسیون و بخش بانوان است. 
اینکه در ترکیب تیم‌های ملی بانوان نفرات 16، 17 سال دیده می‌شوند نوید ظهور کیمیاهای دیگر را در آینده این رشته می‌دهد. فدراسیون در سالیان اخیر علاوه بر سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی به تربیت مربیان جوان نیز توجه داشته است و در حال حاضر نیز گزینه‌های بیشتری در کنار تیم‌های ملی دیده می‌شوند.
در اینکه مربیان بانوان ما همچنان نیازمند دانش هستد هیچ شکی نیست اما نباید این نکته را نیز فراموش کرد که مربیان تیم‌های پایه ما در مسابقات اخیر جهانی و آسیایی موفق به کسب عنوان بهترین مربیان رده‌ فعالیت خود نیز شده‌اند. 
قطعا درخشش کیمیا علیزاده باعث توجه بیشتر خانواده‌ها به سمت تکواندو نیز شده است و فدراسیون نیز باید از این ظرفیت بهترین بهره‌برداری را داشته و به ماموریت اصلی خود برای داشتن یک تیم قدرتمند بانوان پس از سالیان سال نیز توجه داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز