خبرگزاری کار ایران

مصدومیت بولت در مسابقه آخر؛ ماجرای یک پایان غمبار

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۶۷۸

پایان غمباری برای یک دوران خارق العاده رقم خورد و یوسین بولت در آخرین مسابقه حرفه خود، در دوی چهار در صد متر امدادی به دلیل مصدومیت نتوانست به خط پایان برسد.

به گزارش ایلنا، لحظاتی بعد از آنکه هموطن بولت، یوهان بلیک چوب امدادی را به او داد، دچار گرفتگی همسترینگ چپ شد و به زمین افتاد. انگلیس، آمریکا و ژاپن به رتبه‌های اول تا سوم رسیدند و برای اولین بار از سال 2008 تیمی غیر از جاماییکا در یک تورنمنت بزرگ قهرمان این رشته شد. انگلیس با زمان 47/37 ثانیه مدال طلای دوی امدادی را گرفت که نخستین قهرمانی این تیم در رقابت‌های جهانی محسوب می‌شود. دو قهرمانی این تیم در دوی امدادی در المپیک 1912 و 2004 به دست آمده. 60 هزار هوادار حاضر در استادیوم لندن شاهد این پیروزی بودند. دکتر تیم جاماییکا، کوین جونز درباره احساس بولت بعد از این مسابقه گفت: «خیلی از درد و ناراحتی‌اش به خاطر باختن رقابت است. سه هفته اخیر برای او سخت بوده، برایش بهترین‌ها را آرزو داریم.»

برنده هشت مدال طلای المپیک خیلی روی زمین نماند و اگرچه برای او ویلچر آوردند اما نپذیرفت و به سختی با کمک هم تیمی‌هایش، بلیک، اومار مک لئود و جولین فورته از روی زمین بلند شد و از خط پایان عبور کرد و با چشمانی اشکبار برای هواداران دست تکان داد در حالی که مشخص بود از هم تیمی‌هایش که وضعیت او را درک می‌کردند، عذر می‌خواست. بولت بعد از مسابقه امدادی در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد و در اینستاگرام خود نوشت: «از همه شما هواداران تشکر می‌کنم، عشق بی پایانی نسبت به شما دارم.»

بولت که دوشنبه آینده 31 ساله می‌شود در مراحل مقدماتی هیچ مشکلی نداشت اما شاید به دلیل اینکه فینال به ساعت 10 شب کشیده شد، به ماهیچه‌هایش فشار آمد. او از سال 2008 در 23 مسابقه قهرمانی جهان شرکت کرده و این تنها چهارمین بار است که نتوانسته قهرمان شود و اولین بار که به دلیل مصدومیت چنین اتفاقی افتاده. او پیش از این به دلیل شروع غلط، سلب صلاحیت به خاطر مثبت بودن دوپینگ هم تیمی‌اش و شنبه هفته قبل به خاطر نمایش ضعیف‌تر از حد انتظار قهرمانی را از دست داده.

بولت زمانی دو و میدانی را نجات داد که این ورزش با انبوهی از رسوایی‌های دوپینگ و فساد مواجه بود و قلب نهاد حاکم بر آن را نشانه رفته بود. قطعا غیبت او حفره بزرگی را در دو و میدانی ایجاد خواهد کرد هر چقدر هم که فدراسیون جهانی (IAAF) شجاعانه آن را بی اهمیت بداند.

دستاوردهای فوق‌العاده بولت در کنار شخصیت کاریزماتیک او باعث شد یکی از موفقترین ورزشکاران جهان شود. آنطور که فوربس گزارش داده، بولت تنها در سال گذشته 2/34 میلیون دلار درآمد داشته.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز