خبرگزاری کار ایران

رضایی: مسابقات جهانی فرصت خوبی برای شناخت حریفان ایران در پاراآسیایی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۲۹۱

بهمن رضایی، رئیس انجمن دو ومیدانی جانبازان و معلولین در آستانه اعزام به مسابقات جهانی دو ومیدانی جوانان که به میزبانی سوئیس برگزار می شود گفت

به گزارش ایلنا بهمن رضایی، رئیس انجمن دو ومیدانی جانبازان و معلولین در آستانه اعزام به مسابقات جهانی دو ومیدانی جوانان که به میزبانی سوئیس برگزار می شود اظهار داشت: در مجموع 24 ورزشکار به این مسابقات اعزام می شوند که از این میان 20 ورزشکار از بخش جانبازان و معلولین ( 15 آقا و 5 خانم) و 4 ورزشکار از بخش نابینایان و کم بینایان ( 2 آقا و 2 خانم) هستند و 5 نفر مربی در بخش جانبازان و معلولین و 2 مربی در بخش نابینایان و کم بینایان نیز این ورزشکاران را همراهی خواهند کرد.

رضایی افزود: طی هشت سال اخیر مسابقات جهانی جوانان به صورت مجزا برگزار نشده و آخرین حضور ایران در این مسابقات نیز به همان هشت سال پیش برمی گردد.  پس از این مدت، این رویداد جهانی فرصت خوبی است ضمن محک زدن توانمندی ملی پوشان جوان کشورمان که پشتوانه ای برای تیم ملی نیز هستند، با حریفان خود در بازی های پاراآسیایی جوانان که آذر ماه سال جاری برگزار می شود نیز آشنا شویم.

رئیس انجمن دو ومیدانی خاطر نشان کرد: روند انتخاب نفراتی که به این مسابقات اعزام می شوند بر اساس رکوردهای ارائه شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک بود. این رکوردها شامل نفرات اول و دوم رنکینگ جهانی سال 2016 در گروه سنی زیر 20 سال بود و انجمن باهمکاری فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک، طی چند مرحله بررسی رکوردها، این ترکیب 24 نفره را که به رکوردهای یاد شده نزدیک بودند، برای اعزام انتخاب کرد.

وی گفت: نفرات انتخاب شده اکثرا از مسابقات قهرمانی کشور که اردیبهشت ماه سال جاری با نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک در تهران برگزار شد، برگزیده شدند و افزون بر این نفرات، در تلاشیم تا اگر شرایط فراهم شود، یک دوره رکوردگیری انتخابی تیم ملی نیز برگزار کنیم تا نفرات مستعد بیشتری برای بازی های پاراآسیایی جوانان که پاییز امسال به میزبانی امارات برگزار خواهد شد، انتخاب کنیم.

مدیر فنی تیم ملی در ادامه اضافه کرد: به دلیل شرایط خاص برگزاری مسابقات و ادغام کلاس های پزشکی، قطعا با کاهش مدال مواجه خواهیم بود. به عنوان  مثال اگر تعداد شرکت کنندگان یک ماده در کلاس های مختلف به حد نصاب مورد نظر که 4 نفر هستند نرسد، چندورزشکار با کلاسهای مختلف ادغام می شوند که  در این صورت، شانس بیشتر با ورزشکارانی است که کلاس پزشکی پایین تری دارند و البته در نهایت، نتایج بر اساس جدول "رزا" که جدول امتیازات مصوب و مورد تایید از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک است، محاسبه می شود.

رئیس انجمن دو ومیدانی تصریح کرد: البته این اتفاق در کلاس هایی که نفرات شرکت کننده در آنها به حد نصاب مورد نظر برسند نخواهند افتاد و ورزشکاران با رقبای خود دریک کلاس پزشکی مسابقه می دهند.

رضایی در پایان اعلام کرد: پس از مسابقات جهانی، اردوهای تیم ملی جوانان از 15 شهریور ماه آغاز خواهد شد و طی سه مرحله، ملی پوشان جوان کشورمان برای شرکت در مسابقات پاراآسیایی جوانان آمادگی های لازم را کسب می کنند.

تیم ملی ایران با ترکیب محمد فتحی گنجی، محمدحسن میرزایی، حسین شریفی مفرد، مهدی قادری، عرفان رضایی، محسن وثوق، اشکان چراغی، محمد طاها بیگ رضایی، عارف بهاروند، مجتبی کمالی، مرتضی باهربخت، محمود احمدی بلوطکی، فاطمه انصاری، سعیده عبدالهی، نیره سلامتیان، زینب گودرزی، علی اصغر بارقی، علی سپه وندی، علی اصغر سیار و مرضیه قاسمی در بخش جانبازان و معلولین و هاجر صفرزاده، محمد مشهدیان، مهرداد مرادی و فاطمه صفاری در بخش نابینایان و کم بینایان، در این مسابقات حضور می یابد.

مهدی فارسی، فیروز کاظم زاده، اردشیر کاظمی، ویدا مظهر به عنوان مربیان تیم ملی در بخش جانبازان و معلولین و سهراب اسدی و لیلا صفری نیز به عنوان مربیان تیم ملی در بخش نابینایان و کم بینایان، ملی پوشان را هدایت می کنند.

بهمن رضایی به عنوان مربی و مدیر فنی تیم ملی در کنار ملی پوشان حضور دارد و سرپرستی کاروان نیز بر عهده ی محمدرضا آقاباباگلیان است.

تیم ملی جوانان بامداد روز یکشنبه، 8 مرداد، عازم سوئیس شد و مسابقات نیز از 11 تا 15 مرداد ماه در جریان خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز