خبرگزاری کار ایران

فرار رو به جلو به سبک علیرضا منصوریان،

توجیه شکست با حمله به مسئولان فدراسیون (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۸۳۰

سرمربی استقلال می‌خواهد از زیر بار شکست تیمش شانه خالی کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شکست استقلال در دیدار نخست فصل هفدهم مقابل صنعت نفت در آبادان باعث شد اعتراضات منصوریان و استقلالی‌ها به تصمیم کمیته انضباطی مبنی‌بر محرومیت 3 بازیکن جوان این تیم دامنه گسترده‌تری پیدا کند و سرمربی آبی‌ها در صحبت‌های خود بعد از این دیدار مسئولان فدراسیون را به باد انتقادات تند و تیز خود گرفت و تلویحاً آنها را مقصر باخت تیم خود دانست.

کمیته انضباطی هفته گذشته طی حکمی باشگاه استقلال را به دلیل عدم اجازه حضور امید نورافکن، مجید حسینی و مهدی قائدی در تیم امید از حضور این بازیکنان در هفته نخست لیگ برتر محروم کرد و این تصمیم از همان ابتدا با انتقاد و اعتراض گسترده استقلالی‌ها همراه بود ولی راه به جایی نبرد تا منصوریان تیمش را مقابل صنعت نفت بدون این نفرات ارنج کند.

در مورد درست یا اشتباه بودن تصمیم کمیته انضباطی قضاوتی نداریم ولی اینکه عدم حضور این نفرات چقدر کیفیت فنی استقلال را دچار افت کرده بود و اصلاً این بازیکنان شانسی برای حضور در میدان داشتند یا نه موضوع قائبل تاملی خواهد بود که به آن پرداخته‌ایم.

 

مجید حسینی

مدافع جوان آبی‌ها در شرایطی که پادوانی مصدوم بود می‌توانست زوج خط دفاعی را در کنار پژمان منتظری تشکیل دهد و می‌توان به میدان رفتن عظیم کوگ را در این دیدار به کمبود مهره منصوریان در این پست نسبت داد. کوگ بازی بدی از خودش در این دیدار به نمایش نگذاشت ولی یک پنالتی تقدیم حریف کرد که منجر به تک گل 3 امتیازی آنها در این بازی شد و شاید در مورد غیبت مجید حسینی بتوان حق را به منصوریان داد. استقلال در این پست هرایر مگویان، لئوناردو پادووانی را نیز در اختیار داشت که هر دو آنها به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم نبودند. 

 

امید نورافکن

حضور یا غیب این بازیکن در زمین بستگی به سیستم بازی منصوریان دارد که روز گذشته با یک هافبک دفاعی وارد زمین شده بود. در غیاب امید ابراهیمی تنها گزینه استقلال در این پست چشمی بود تا منصوریان برخلاف فصل گذشته از دو هافبک دفاعی کنار هم استفاده نکند. نورافکن فصل گذشته از مهره‌های اصلی استقلال بود و نقش کلیدی در تیم منصوریان داشت و می‌توان غیبت او را در چینش ترکیب استقلال تاثیر گذار دانست. با غیبت نورافکن، خط میانی استقلال را داریوش شجاعیان، روزبه چشمی، خسرو حیدری و حسن بیت سعید تشکیل می‌دادند. در صورت حضور نورافکن منصوریان باید خسرو حیدری را نیمکت نشین می‌کرد و شجاعیان را به بال راست منتقل می‌کرد که در این صورت مهمترین فاکتور این تیم برای دستیابی به موقعیت توسط بیت سعید، جابر انصاری و سجاد شهباززاده روی ارسال‌های این بازیکن با شکست مواجه می‌شد و خسرو بارها با ارسال‌های خود این تیم را در موقعیت قرار داد.

 

مهدی قائدی

به عنوان پدیده لیگ یک راهی استفلال شده است و امید زیادی به درخشش او در فصل جدید می‌رود ولی با توجه به شرایط سنی او بعید به نظر می‌رسد منصوریان در هفته اول او را در ترکیب استقلال و در چنین بازی سنگینی به میدان می‌فرستاد و به احتمال زیاد در حضور قائدی هم گزینه اصلی استقلال برای وینگر همان حسن بیت‌سعید بود که وارد زمین شد و در این مورد اعتراض منصوریان صحیح به نظر نمی‌رسد. شما اگر سرمربی استقلال بودید وینگر میلیاردی خود را روی نیمکت قرار می‌دادید و قائدی بی تجربه را به میدان می‌فرستادید. در خوشبینانه ترین حالت این بازیکن دقایقی برای این بازی فرصت می‌یافت که البته منصوریان با تعویض بیت سعید با سرور جباروف شرایط بهتری برای تیمش ایجاد کرد.

 

نتیجه‌گیری کلی:

استقلال به عنوان یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ برتر که فصل گذشته نایب قهرمان شد، به جز رابسون و کاوه رضایی تمام نفرات کلیدی خودش را حفظ کرد و به عنوان یکی از پرکارترین تیم‌های نقل و انتقالات ستاره‌های زیادی به جمع نفرات خود اضافه کرد. در چنین وضعیتی اظهار وابستگی تاکتیکی به 3 بازیکن جوان که تنها یکی از آنها جزو نفرات اصلی تیم در فصل گذشته بود آنهم مقابل تیمی مثل صنعت نفت آبادان منطقی به نظر نمی‌رسد و بیشتر توجیه شکست  و فرار رو به جلو است تا یک اعتراض بجا. منصوریان باید توجه کند مصاحبه علیه مسئولان فدراسیون شکست او در دیدار اول را برنمی‌گرداند و تنها اثرش محرومیت احتمالی او از یک یا چند دیدار حضور در کنار زمین خواهد بود که بیش از پیش به استقلال ضربه می‌زند. آنهم در شرایطی که توقعات از این تیم به دلیل نایب قهرمانی در فصل قبل و هزینه‌های سنگین در نقل و انتقالات به شدت بالا رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز