خبرگزاری کار ایران

عابدینی ستاره بی بدیل است

باقرزاده: پاکدامن می توانست تاریخ ساز شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۹۴۶

ملی پوشان اسلحه سابر تمام تلاش خود را کردند تا بهترین نتیجه را بگیرند و در این میان علی پاکدامن توانست بهتر از سایرین عمل کند و خود را به جمع ۸ نفر اول جهان برساند.

به گزارش ایلنا فضل الله باقرزاده در خصوص نتایج سابریست های تیم ملی شمشیربازی در بخش انفرادی مسابقات جهانی لایپزیک آلمان گفت: ملی پوشان اسلحه سابر تمام تلاش خود را کردند تا بهترین نتیجه را بگیرند و در این میان علی پاکدامن توانست بهتر از سایرین عمل کند و خود را به جمع ۸ نفر اول جهان برساند.

وی در دامه بیان کرد: پاکدامن اگر کمی خوش اقبال‌تر بود در بین ۴ نفر اول دنیا هم قرار می گرفت و به مدالی تاریخی می‌رسید ولی قسمت نشد که بتواند برای ایران مدال‌آوری کند.»

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به جایگاه ایران در جهان افزود: شمشیربازی ایران در اسلحه سابر راه خودش را پیدا کرده و حالا یکی از تیم‌های مطرح جهان است.

باقرزاده در خصوص برنامه آتی فدراسیون عنوان کرد: هدف ما کسب مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و همچنین المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. سابریستهای ما با انگیزه های بسیار بالایی تمرین می کنند و به طور قطع آینده روشن با افتخارات بیشتری را دربه جهان پیش رو خواهند داشت.

وی درباره ناکامی‌‌های متوالی مجتبی عابدینی در چند مسابقه بین المللی اخیر تصریح کرد: هیچ اتفاق خاصی نیست. عابدینی ستاره بی بدیل شمشیربازی ایران و آسیا و حتی دنیاست. در همین مسابقات لایپزیک آلمان ژیلاگی مجارستانی قهرمان المپیک ریو از دور رقابت ها کنار رفت. هامر آمریکایی نایب قهرمان المپیک نیز در مراحل میانی حذف شد. شمشیرباز نامدار کره ای کیم نیز نتوانست به مدال برسد. بنابراین نباید عملکرد عابدینی را با دو سه مسابقه زیر سوال ببریم.

باقرزاده تاکید کرد: ما مجتبی عابدینی را داریم و او را آماده می کنیم برای مسابقات مهمی که در آینده پیش رویمان است. مجتبی پتانسیل این را دارد که در بازی های آسیایی و المپیک مدال بگیرد. ما در مسابقات روی تک تک ملی پوشان خود حساب باز می کنیم.»

وی افزود: «ما هنوز مسابقات تیمی را پیش رو داریم که در آن به کسب مدال هم تا حدود زیادی امیدواریم. رنکینگ تیمی ایران در جهان پنجم است و پیش از این هم بارها پیش آمده که ما در رقابت‌های تیمی عملکرد بهتری نسبت به رقابت‌های انفرادی ارائه کرده‌ایم. امیدوارم فردا روز درخشانی برای شمشیربازی اسلحه سابر ایران در بخش تیمی باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز