خبرگزاری کار ایران

در پس قهرمانی آسیا یک خرد جمعی حاکم بود

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۲۹۵

رییس فدراسیون کاراته با تاکید بر اینکه در پسِ موفقیت نمایندگان این رشته در رقابت های قهرمانی آسیا یک خرد جمعی حاکم بود، گفت که هدف اصلی ما المپیک ۲۰۲۰ است.

به گزارش ایلنا، محمدصادق فرجی در پی قهرمانی مقتدرانه کاراته کا های ایران در آسیا در گفتگویی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی دقیق، تلاش بی وقفه مربیان و اعضای تیم های ملی در سایه وفاق و همدلی اهالی کاراته به ثبت نتیجه ای تاریخی در مسابقات قهرمانی آسیا شد، در مورد برنامه و هدف کاراته برای حضور در رویدادهای پیش رو توضیح داد.


وی تصریح کرد: بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ باعث شده بود که تیم های آسیایی با ترکیبی از بهترین نفرات خود برای حضور در این دوره از رقابتها به قزاستان بیایند و همین موضوع باعث شد رقابتهایی سطح بالایی را شاهد باشیم که خدا را شکر اعضای تیم های ملی در تمامی رده های سنی بهترین عملکرد را به نمایش گذاشته و عنوان قهرمانی را کسب کنند. 


وی ادامه داد: کسب ۴۲ مدال که نزدیک به نیمی از آن طلا بود، بیانگر قدرت کاراته ایران در قاره کهن است و همین موضوع باعث تحسین کارشناسان و مسئولان فدراسیون های مختلف شده بود. برای من به عنوان رئیس فدراسیون نیز جای غرور و افتخار بود که از کم سن و سال ترین عضو تیم تا با تجربه برای موفقیت و کسب افتخار تلاش کردند. 


فرجی افزود: مهمترین اصل در کسب این افتخار بزرگ همدلی، وفاق و آرامش حاکم بر خانواده بزرگ کاراته بود که به خوبی از برنامه های فدراسیون حمایت کرده و همین موضوع باعث شد تا مربیان در تیم های مختلف به خوبی کارها را پیش ببرند. با این برنامه از پیش تعیین شده به آنچه که می خواستیم دست پیدا کردیم.


وی با تاکید بر اینکه این موفقیت با این حجم بر اساس برنامه ریزی دقیق صورت گرفته خاطرنشان کرد: من در این موفقیت کمترین نقش را داشتم ولی از دوستان می خواهم با کمرنگ کردن این افتخار بزرگ، تلاش جمع کثیری از زحمت کشان کاراته ایران از همکارانم در فدراسیون گرفته تا مربیان و کاراته کاها را بی ارزش نکنند. پشت این افتخار خردجمعی بود، ما برنامه ریزی بسیار خوب و مدونی داشتیم و اردوها و برنامه های تدارکاتی را طبق خواسته مربیان پیش بردیم و نتیجه آن شد که پرچم مقدس ایران با ثبت بهترین نتیجه بربام آسیا به اهتزاز درآمد.


رئیس فدراسیون کاراته به مشکلات مالی هم اشاره کرد و گفت: در این مدت به جای طرح مشکلاتی از این دست به دنبال برنامه ریزی و کار و تلاش بودیم و موفق شدیم در مجموع ۱۲۰ نفر در چهار رده سنی را به رقابتهای قهرمانی آسیا اعزام کنیم. همه مربیان تیم ها همراه تیم حضور داشتند و این برای برخی مربیان اولین تجربه بود، مطمئن هستم در آینده برای کاراته ایران مفید خواهند بود. 


فرجی در خصوص دیدار با رئیس فدراسیون جهانی هم گفت: در جلسه ای که با «اسپینوز» داشتیم در مورد مسائل مختلف از جمله شرایط کاراته ایران در جهان صحبت هایی مطرح شد. به رئیس فدراسیون جهانی اطلاعاتی در مورد جامعه آماری ایران ارائه و بیان کردم که در برخی رقابتهای انتخابی تیم های ملی ۳۰۰۰ کاراته کا شرکت می کنند. آماری که حتی در برخی کشورها که صاحب کرسی در فدراسیون جهانی هستند نیز دیده نمی شود. 


وی ادامه داد: جلسات بسیار خوبی در قزاقستان داشتیم که بدون شک در ماه های آینده نتایج مثبت آن بخصوص در بخش ارتقا سطح علمی مربیان و داوران بیشتر نمایان خواهد شد. هدف ما المپیک ۲۰۲۰ است و از هم اکنون با قدرت برای موفقیت در این میدان بزرگ برنامه ریزی می کنیم. 


رئیس فدراسیون کاراته افزود: در المپیک ۲۰۲۰ ،کاراته ۸ فرصت کسب مدال دارد که در صورت فراهم شدن امکانات زیرساختی و حمایت های مالی برای تدارک و آماده سازی تیم های ملی می توانیم به عنوان بهترین رشته ورزشی، عملکرد خوبی را به نمایش بگذاریم. البته حضور آقای سلطانی فر وزیر ورزش به همراه آقای داورزنی در اردوی تیم ملی، قولهای مساعدی که به همین منظور دادند امیدواری های زیادی را برای رفع مشکلات ایجاد کرد. 


فرجی در بخش دیگری از صحبت هی خود به موفقیت داوران ایرانی در قزاقستان هم اشاره کرد و اظهار داشت: در این دوره ۲۵ داور را برای ارتقا داشتیم که خود را شکر ۲۴ نفر موفق به اخذ نمره قبولی شدند و این می تواند باعث بالا رفتن ظرفیت داوری در کشور شده و بتوانیم از این پتانسیل بالا بیشترین بهره را ببریم. 


وی در پایان گفت: جام جهانی لهستان و رقابتهای نوجوانان و جهان در اسپانیا مهمترین برنامه پیش روی فدراسیون است. پس از بازگشت تیم ها از قزاقستان در جلسه ای با کادر فنی تیم ها در این خصوص برنامه ریزی شده و کار را آغاز می کنیم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز