خبرگزاری کار ایران

آقای وزیر بیشتر دقت کند

گفت‌وگو صریح با رضا مهماندوست؛ دلمان خوش است لیگ داریم

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۵۷۷

رضا مهماندوست که حالا بعد از نتایج تیم ایران در مسابقات جهانی تکواندو جای خالی‌اش بیشتر از هر زمان دیگری در تکواندوی کشورمان حس می‌شود

رضا مهماندوست که حالا بعد از نتایج تیم ایران در مسابقات جهانی تکواندو جای خالی‌اش بیشتر از هر زمان دیگری در تکواندوی کشورمان حس می‌شود، در حال حاضر هدایت تیم ملی جمهوری‌آذربایجان را برعهده دارد که در مسابقات جهانی موفق شد یک مدال طلا و یک برنز برای تکواندوی آذربایجان کسب کند. در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص مسائل مربوط به شرایط تکواندو صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

در بخش مردان موفق شدید یک مدال طلا و یک برنز در مسابقات جهانی کره‌جنوبی  کسب کنید. خودتان از نتیجه راضی بودید؟

اگر تکواندوکارانمان یک مقدار باهوش‌تر عمل می‌کردند می‌توانستیم نتیجه بهتری کسب کنیم. رادیک بازی که 6امتیاز جلو بود را واگذارد و اگر کمی سنجیده‌تر عمل می‌کرد می‌توانست بهترین مدال را کسب کند. همچنین عزیزاف هم پس از اینکه در 3مسابقه اولش به پیروزی رسید نتوانست در بازی چهارم آن‌طور که باید مبارزه کند و در نهایت مغلوب شد. ما می‌توانستیم 3مدال طلا کسب کنیم و تاریخساز شویم و عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را کسب کنیم ولی این اتفاق نیفتاد؛ همین اتفاقات است که ورزش را جذاب می‌کند. تیم آذربایجان دوره قبل در رده یازدهم قرار گرفته بود که در این دوره در جایگاه چهارم ایستاد. از نتیجه راضی بودم ولی می‌توانستیم خیلی بهتر از اینها هم کار کنیم و از حالا باید بیشتر تلاش کرد تا به نتیجه دلخواه برسیم.

پس از مسابقات جهانی و نتیجه‌ای که تکواندوکاران ایرانی گرفتند، خیلی از اهالی تکواندو انتقادات زیادی را از این تیم کردند. نظر شما راجع به  عملکرد تکواندوکاران ایرانی چیست؟

با توجه به اینکه من ایران نیستم و از نزدیک کار ملی‌پوشان را نمی‌بینم چیزی نگویم بهتر است. اگر حرفی بزنم حاشیه برای تیم ملی ایجاد می‌شود.

 

نتایج تیم ملی در مسابقات جهانی را از نزدیک شاهدش بودید. عملکرد تیم ایران را چطور دیدید؟

من امیدوارم تیم تکواندو و تکواندودوستان کشورمان از این وضعیت خارج شوند. قطعا هرکسی بیشتر تلاش کند و و کمتر اشتباه داشته باشد موفق‌تر خواهد بود. کره‌جنوبی چند دوره قهرمانی را از دست داد ولی تلاش کردند و حالا بازهم به قدرت اول دنیا تبدیل شده‌اند و توانستند در مسابقات قهرمانی جهان 10مدال کسب کنند. آنها تلاش کردند و نتیجه‎‌اش را هم دارند می‌بینند. وضعیت تکواندوی ایران به نظرم در حال حاضر نابه‌سامان است و متاسفانه ما در باد لیگ نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان خوابیده‌ایم و فکر می‌کنیم بقیه کشورها بیکار نشسته‌اند. اگر بازیکن ما هفته‌ای یک‌بار، یک تک مسابقه می‌دهد که از سطح آن من چون اطلاعی ندارم اظهارنظر نمی‌کنم، سایر کشورها هر هفته اعزام دارند و در تورنمت‌های مختلف شرکت می‌کنند که امتیازش برای المپیک محاسبه می‌شود. آن موقع ما دلمان خوش است که لیگ داریم.

 

وزیر ورزش و معاون وزیر از عملکرد فدراسیون تکواندو حمایت کرده‌اند و در اظهارنظری مدعی شدند که تغییراتی در مدیریت فدراسیون نخواهیم داشت. به‌نظرتان این حمایت‌ها به تکواندو کمک می‌کند؟

بالاخره شخصی که اسمش وزیر است باید حرکاتش هم در حد وزیر باشد. مثل بازی شطرنج است؛ شما از مهره سرباز یک توقع دارید و از مهره وزیر یک انتظار دیگر. برد و باخت در ورزش وجود دارد ولی وقتی شکست‌ها زنجیره‌ای است باید این مساله ریشه‌یابی شود اگر غیر از این باشد در خط رفاقت حرکت شده است. برد و باخت یک رشته‌ای همچون تکواندو مختص به فدراسیون نیست و احساسات مردم درگیر این مساله است. از همین رو لازم است آقای وزیر بیشتر دقت کند. ایشان به‌عنوان شخص اول ورزش بنشیند و منتقدان و حامیان فدراسیون دور یک میز جمع شوند و نظراتشان را بگویند، آن موقع می‌توان درست تصمیم گرفت. نه اینکه در یک جمعی تصمیم‌گیری شود که همه موافق فدراسیون باشند. من نمی‌گویم تغییرات در فدراسیون داشته باشیم ولی نظرم این است که آقای وزیر نظرات منتقدان هم که تعدادشان کم نیست را هم بشوند و آن موقع تصمیم بگیرند.

 

بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی مربی تیم ایران تکواندوکاران آذربایجان را محکوم کرد که تست دوپینگ ندادند و بازیکنانشان مشکوک بودند ولی حالا تست دو بازیکن ایران مثبت اعلام شده است که اتفاقا یک بازیکنمان هم در کشورهای اسلامی مدال کسب کرده است. پیغامی برای مربی سابق تیم ملی تکواندوی کشورمان ندارید؟

در خصوص دوپینگ باید بگویم اصلا در دنیای حرفه‌ای ورزش این حرف‌ها که می‌زنند بچه‌بازی است و دنبال بهانه برای شکستشان بودند که این صحبت‌ها را مطرح کردند. ماموران وادا سرزده وارد اردو می‌شوند و تست دوپینگ می‌گیرند؛ مگر می‌شود کسی دوپینگ کند و تستش مثبت نشود؟ بله یک بازیکن ایران هم که اتفاقا در بازی‌های کشورهای اسلامی مدال گرفته است تستش مثبت شده که باید طبق قوانین مدالش را پس دهد.

 خیلی‌ها معتقدند استرس بیش از اندازه و توقع کسب مدال بیماری کیمیا علیزاده را تشدید کرده است به‌نظرتان فشار اینکه باید مدال بگیرد سبب ایجاد شرایط کنونی‌اش شده است؟

هر مربی با شاگردانش صحبت می‌کند ولی اینکه بخواهیم بگوییم علت بیماری فشاری است که مربیان روی او گذاشته‌اند اصلا درست نیست. خودش نیست اما خدایش است؛ آن موقع که من هدایت تیم ملی را برعهده داشتم آقای پولادگر یک بارهم چنین فشاری را روی من نگذاشت که من در نهایت به شاگردانم منتقل کنم. کیمیا علیزاده بازیکن بزرگی است و حالا به‌دلیل ضعف بدنی که ناشی از مصدومیتش هم  بوده ا ویروسی وارد بدنش شده است. این اتفاق می‌تواند برای هرکسی بیفتد و نباید این مساله را به مسائل دیگر ربط داد. کیمیا بازیکن بزرگی است و تا به حال کارهای بزرگی کرده است و در آینده هم بیشتر از او خواهیم شنید.

گفت‌وگو: محسن صفری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز