خبرگزاری کار ایران

دو پادشاه جبار در یک اقلیم؛ کدام زوج تکرار می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۳۲۵

حضور همزمان جباری و جپاروف در استقلال هم می‌تواند مفید باشد هم زیان‌بار، باید دید کدام یک اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال در نقل و انتقالات تابستانی حسابی گرد و خاک کرده و بازیکنان مطرح زیادی به خدمت گرفته که برخی از آنها در یک پست هستند و این موضوع کمی تعجب برانگیز است.

دو بازیکن مطرحی که به تازگی به استقلال اضافه شده‌اند، مجتبی جباری و سرور جپاروف هستند که هر دو به عنوان بازیساز و پشت مهاجمان بازی می‌کنند.

اگر قرار بر حضور همزمان هر دو بازیکن در ترکیب اصلی آبی‌ها باشد این اتفاق بیش از این دوبار در استقلال فصل‌های اخیر رخ داده است که نتیجه‌ای متفاوت داشته‌اند. دو بازیکن خارجی استقلال که هر کدام در مقطعی زوج جباری بوده‌اند.

 

زوج موفق

 

دو پادشاه جبار در یک اقلیم؛ کدام زوج تکرار می‌شوند؟

 مجتبی جباری و فابیو جانواریو در فصل هشتم و نهم زوج هافبک تهاجمی استقلال بودند و عمکلرد موفقی در کنار هم داشتند. جباری فانتزی باز استقلال بود و جانواریو بیشتر شوتزنی می‌کرد. این دو بازیکن با وجود تداخل پست و حتی شباهت سبک بازی هرگز باهم به مشکل نخوردند و حتی بعد از مدتی به هماهنگی جالبی با هم رسیدند که ثمره‌اش به استقلال رسید. با توجه به مصدومیت‌های مداوم جباری در استقلال حضور یکی مثل جانواریو در این تیم لازم بود.

 

زوج بد

دو پادشاه جبار در یک اقلیم؛ کدام زوج تکرار می‌شوند؟

در فصل یازدهم بود که مظلومی تیم پرستاره‌ای بست تا به سمت قهرمانی آبی‌پوشان گام بردارد. یکی از شکارهای پر سرو صدای استقلال در آن مقطع کرار جاسم، هافبک عراقی تراکتورسازی بود.

با توجه به خلق و خوی کرار و جباری از قبل قابل پیش‌بینی بود که این دو بازیکن نتوانند کنار هم بازی کنند. در دیدار استقلال مقابل سایپا یک ضربه ایستگاهی در موقعیتی خوب نسیب آبی‌پوشان شد که جباری و کرار همزمان به سمت توپ رفتند تا ضربه را بزنند. وقتی جباری قصد داشت مانع ایستادن کرار پشت توپ شود، هافبک عراقی با گفتن جلمه: «فصل پیش از همین‌جا به شما گل زدم» باعث برآشفتگی جباری شد. اشاره کرار به گلی بود که در هفته‌های پایانی فصل قبل از آن در دیدار استقلال - تراکتورسازی به زیبایی وارد دروازه آبی‌پوشان کرده بود.

جباری بعد از بازی به مسئولان استقلال اعلام کرد این تیم یا جای من است یا جای کرار و همین موضوع منجر به جدایی زود هنگام هافبک عراقی از جمع شاگردان مظلومی شد.

 

عاقبت جباری و جپاروف؟

پیش‌بینی در خصوص آینده این زوج خط میانی استقلال دشوار است، چرا که اولاً مشخص نیست سیستم منصوریان در استقلال چیست و آیا این دو بازیکن به صورت همزمان به میدان می‌روند یا نه. علاوه بر جباری و جپاروف چند هافبک میانی دیگر در ترکیب استقلال قرار دارند که ممکن است هر چینشی در این پست برای آبی‌پوشان ایجاد شود.

از سوی دیگر ممکن است مصدومیت هرکدام از این دو بازیکن پا به سن گذاشته این خطر را از پیش دفع کند.

سوای همه این احتمالات جپاروف نشان داده نه روحیه‌ای آرام مثل جانواریو دارد و نه مثل کرار جنجالی و حاشیه‌ساز است. از طرفی جباری هم تا این لحظه نشان داده روحیه پرخاشجوی دوران جوانی خود را ندارد.

با این حال باید دید این دوبازیکن می‌توانند کنار هم زوج خوبی تشکیل دهند یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز