خبرگزاری کار ایران

خواب زمستانی در تابستان ورزش؛ سال قبل از بازیهای آسیایی همه چیز آرام است!

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۹۹۱

در فاصله یکسال مانده به بازیهای آسیایی جاکارتای اندونزی باید چنان شور و نشاطی بر فدراسیونها حاکم باشد که سروصدای آن در تمام کشور بپیچد.

به گزارش ایلنا، اردوهای منظم. مسابقات تدارکاتی. حضور و سرکشی مدیران ارشد ورزش و حتی مجلس و قوه مجریه. رفت و آمد با کشورهای همسایه و تدارکات وسیع لازمه سال قبل از المپیک و بازهای آسیایی است.

اما آیا واقعا چنین فضایی را شما در ارکان ورزش مشاهده می کنید؟

آقایان با ضعف عملکرد خود در کمیته ملی المپیک ارزش این نهاد بزرگ را تا حد یک انجمن ورزشی پایین آورده اند تا جاییکه امروز نه پول دستشان است و نه قدرت اجرایی دارند و نه توان آن را.

کمیته ملی المپیک متولی اول و آخر اداره و نظارت بر فدراسیونهای ورزشی در بازهای اسیایی و المپیک است اما رییس و دبیر کل آن بقدری خنثی و ضعیف عمل کرده اند که الان کوچکترین تحرکی را از ایشان شاهد نیستیم.

خدا کند که تصور ما اشتباه باشد اما ضعف و منفعل بودن دوستان در کمیته ملی المپیک انسان را به فکر وامی دارد که اینها یعنی مدیریت فعلی بهمن ماه رفتنی هستند و از آنجا که بازیهای آسیایی را کمیته بعدی با مدیریت جدید برگزار خواهد کرد آقایان دست روی دست گذاشته اند تا این مدت زمان اندک سپری شوذ و بروند دنبال کارشان.

در همین حال موج افشای دوپینگ ملی پوشان در چند رشته ورزشی چنان زیاد شده که احتمال محرومیت ایران در برخی رشته های بازیهای آسیایی را میدهد.

مثلا در دوچرخه سواری و کشتی و تکواندو و ...بوی دوپینگ از هم اکنون همه را برداشته و از طرفی اوضاع و احوال در وزنه برداری درهم و برهم است و هر روز سازی جدید از این فدراسیون به گوش می رسد.

در تکواندو هم که روزی یک مربی می آید و می رود، یک قهرمان قهر می کند و یکی مدعی میشود  و به رغم همه ناکامی ها و شکست ها بازهم پولادگر سرجای خود ایستاده است و تکان هم نمی خورد و وزارت ورزش هم انگیزه و جراتی برای تحمول در این حوزه را ندارد.

دبیر کل یک نهاد بزرگ ورزشی هنوز هم موانعی برای خروج از کشور دارد و این دیگر از آن ابداعاتی است کح چنین پست مهمی را به یک ممنوع الخروج سپرده اند.

پول در اختیار کمیته نیست و رییس کمیته هم جرات و جسارت جذب پول را برای تدارکات تیمها ندارد بنابراین فدراسیونها هم نیازی نمی بینند از کمیته تبعیت کنند و هرکدام به شیوه خود آماده جاکارتای اندونزی می شوند.

تیم ملی امید و هدایت آن برای آسیایی جاکارتا در حالی استارت زده که برادر میانی پیروانی ها عهده دار این تیم  است.

غلام پیروانی در آسیایی قبل بدترین نتایج را گرفت و حالا برادرش در حالی عهده دار این تیم است که 8 بازیکن اصلی زیر 23 ساله را باشگاهها به امید نمی دهند.

بفرمایید با این اوضاع و احوال که باند اصفهانی ها در فدراسیون در حال کامل شدن است و راه را برای تاخت و تاز کی روش آماده کرده اند تا با کی روش بتوانند اسدی را حدف کنند و ساکت را به جمع اصفهانی های فدراسیون اضافه کنند حال چگونه می توان توقع و انتظار موفقیت در بازیهای آسیایی جاکارتا داشته باشیم؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز