خبرگزاری کار ایران

برای تدارکات تیم ملی ۱۷.۵ میلیارد نیاز داریم

تاج: بازیکنان به تیم امید نیایند می‌توانیم آنها را محروم کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۶۵۴

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد در صورتی که باشگاه‌ها بازیکنان خود را به تیم امید ندهند فدراسیون می‌تواند آنها را محروم کند

به گزارش خبرگزاری ایلنا مهدی تاج در گفت‌وگویی با رادیو ورزش در خصوص اینکه این روزها همه مطالبه صعود تیم ملی از گروهش در جام جهانی را دارند و چه امکاناتی برای رسیدن به این هدف پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: فردا همان خواهد شد که ما امروز اندیشیده‌ایم. ما حتماً می‌توانیم رشد کنیم، در صورتی که تدبیر نیکویی داشته باشیم. ما در همه بخش‌های تیم‌های ملی تدبیری جدی داریم. تمام توان، بودجه و امکاناتی که در اختیار فدراسیون قرار دارد، بین تیم‌های ملی تقسیم می‌شود و فقط تیم ملی بزرگسالان یک مقدار مستثنی است که آن هم خودش درآمد خاصی دارد. همان‌طور که می‌دانید با صعود هر تیمی به جام جهانی مبلغ قابل توجهی به عنوان پاداش از سوی فیفا به تیم‌ها داده می‌شود که این مبلغ هزینه‌های تیم ملی را تأمین می‌کند.

وی افزود: ما در فوتسال و فوتبال ساحلی سوم دنیا شدیم که افتخار بزرگی است، اما مبلغی را متوجه فدراسیون نکرد. با این حال فدراسیون برای موفقیت این تیم‌ها هم باید هزینه کند که این کار درستی هم هست. اکنون تیم ملی به جام جهانی صعود کرده و برخلاف دوره‌های قبل که معمولاً روزهای پایانی به جام جهانی می‌رفتیم، امکان برنامه‌ریزی هم کم بود، اما اکنون چند کار در فدراسیون فوتبال در حال انجام است. در این خصوص جلسه‌ای را با رئیس سازمان گردشگری در فدراسیون فوتبال داشتیم که در خصوص اعزام‌ها صحبت کردیم. این جلسه پیرامون برگزاری جام جهانی است. همان‌طور که می‌دانید ما سه بخش اعزام به جام جهانی خواهیم داشت که یکی خود تیم ملی است، دیگری عوامل اجرایی خواهند بود و یکی دیگر هم مردم هستند. ما برای صدور روادید و نوع اعزام‌ها در حالا برنامه‌ریزی هستیم. تلاش فدراسیون این است که با توجه به نزدیکی روسیه به ایران به نسبت برزیل که در دوره قبل میزبان بود، بتوانیم نیمی از ورزشگاه‌ها را برای خودمان داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در بحث خود تیم ملی ما برنامه‌ای را با کارلوس کی‌روش تنظیم کرده بودیم و فکر می‌کردیم قبل از بازی با ازبکستان به جام جهانی صعود می‌کنیم. سه چهار جلسه با کی‌روش به صورت مفصل داشتیم و درباره اتفاقاتی که باید رخ بدهد، صحبت کردیم. این برنامه‌ها را برآورد هزینه کردیم و دیدیم که ۱۰، ۲۰ میلیارد بودجه لازم داریم. خیلی ساده است و می‌دانید که اگر بخواهیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم، هزینه دارد. ضمن اینکه بازی با هر تیم بزرگی برای تیم ملی خوب نبوده و به نفع تیم ملی نیست. ما قبلاً با برزیل هم بازی کردیم، اما نفعی برای فوتبال ما نداشته است. ما باید ببینیم چه مسابقه‌ای به درد ما می‌خورد و به همین دلیل یک بازی دوستانه با روسیه خواهیم داشت. این بازی قطعی است و بازی‌های دیگر را هم پیش‌بینی کردیم. ما وقتی این برنامه‌ها را برآورد هزینه کردیم، نزدیک به ۱۷،۵ میلیارد نیاز داریم.

تاج گفت: من این مسائل را با توجه به علاقه و اعتمادی که وزیر ورزش نسبت به تیم ملی دارد، به او اعلام کردم. وزیر هم به دنبال پشتیبانی خوب از تیم ملی است و این تدارکات در توان فدراسیون نیست و هزینه‌های ما بالاست. اگر این بودجه تأمین شود تا حدودی خیال‌مان راحت است. البته می‌دانید که فوتبال به این شکل نیست و شما حتی اگر بهترین تدارکات و پشتیبانی را داشته باشید، نتیجه‌ای قطعی نیست و نمی‌توانید بگویید می‌روید و یک بازی را می‌برید. این شرط عقل است که ما از تیم‌مان پشتیبانی کنیم و تدارکات خوبی در نظر بگیریم.

وی در خصوص اینکه وضعیت تیم امید هم نامشخص است و امیرحسین پیروانی از عدم حضور بازیکنانش در اردو گلایه دارد و با اینکه فدراسیون به باشگاه‌ها ابلاغ کرده بازیکنان خود را به تیم امید بدهند، اما این ابلاغیه ضمانت اجرایی ندارد، اظهار داشت: باشگاه یک بحث است و تیم ملی هم بحث دیگر. باشگاه‌ها حقوقی دارند که می‌توانند بگویند اردوی تیم امید در فیفادی نیست و بازیکنان‌مان را نمی‌دهیم. این حرف، درست است. فدراسیون فوتبال ضمن مسئولیت داشتن نسبت به تیم ملی، نسبت به باشگاه‌ها هم مسئولیت دارد. ما انتظار داریم که طلسم ۴۰ ساله عدم موفقیت تیم امید را بشکنیم و یک بار به المپیک برویم. ما در همه رده‌ها موفق بودیم و اکنون نوبت تیم امید است که جامعه مطالبه صعود این تیم به المپیک را دارد. تیم امید هم با همان جوانان تقویت شده و کار درستی بوده است تا همان تیم را حفظ کرده و آینده‌نگری کنیم تا این تیم از رده خارج نشود.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه افتخاری اعلام کرده استقلال بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار خواهد داد، یادآور شد: به تیم‌های باشگاهی فشار آوردیم یا به نوعی نامه زدیم که همکاری کنند، باشگاه‌ها هم همکاری خواهند کرد. استقلال همکاری می‌کند و پرسپولیس هم با طاهری جلسه‌ای داشتیم و آنها و سایر تیم‌ها نیز بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار می‌دهند. استقلالی‌ها فقط نامه به ما ارسال کرده و نوشته‌اند ابلاغیه شما زمانی به ما رسیده که بازیکنان ما در تهران نبودند و در اردوی خارج از کشور هستند. البته بازیکنان استقلال در اردو بدنسازی می‌کنند و همان تمریناتی که در تیم امید انجام خواهد شد، در استقلال هم انجام می‌شود. به هر حال باید با باشگاه‌ها هم کنار آمد و آنها هم شرایط خاص خودشان را دارند. فصل بدنسازی تیم‌هاست و بازیکنان در حال آماده شدن هستند. اگر اسم این را بخواهیم عدم همکاری بگذاریم، اینطور نیست. اگر این فرض را بگیریم، دو سه ماده قانونی داریم که می‌توانیم بازیکنان را محروم کنیم، اما نمی‌خواهیم فضا را به این سمت ببریم.

تاج درباره اینکه دربی بین استقلال و پرسپولیس به صورت دوستانه در آلمان برگزار خواهد شد و آیا فدراسیون در این خصوص دخیل است یا نه، گفت: طبق قانون هر مسابقه‌ای که قرار است برگزار شود، فدراسیون باید با خبر باشد و موافقت کند. جلسه‌ای را مدیران باشگاه استقلال و پرسپولیس در دفتر آقای داورزنی برگزار کردیم و فدراسیون هنوز به این نتیجه نرسیده بود که این دیدار بتواند به نفع فوتبال باشد و درآمدی هم داشته باشد. با این حال به خاطر مسائل اقتصادی ما حتی به باشگاه‌ها اعلام کردیم که اردوی خارج از کشور نداشته باشند و از امکانات داخل استفاده کنند، اما این دو باشگاه شرایط اسپانسر خود را هم آوردند که این بازی برای آنها درآمد خیلی خوب خواهد داشت. مبلغ آن را هم در جلسه ذکر کردند و ما خواستیم این را در نامه‌ای به ما اعلام کنند. اگر درآمد داشته باشد، خوب است و این بازی در آلمان برگزار خواهد شد. ترکیب دو تیم را هم برای این دو بازی هواداران می‌دهند که این خودش درآمدزاست و صحبت‌هایی هم برای پخش آن از تلویزیون شده است.

وی در واکنش به این مسئله که چرا این بازی در آلمان برگزار خواهد شد و در جای دیگری برگزار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به هر حال تصمیم‌شان این بوده که این بازی در آلمان برگزار شود و نه کشور دیگری.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص برنامه‌های سازمان لیگ برای فصل جدید، اظهار داشت: اگر از مسئولان سازمان لیگ سؤال کنید بهتر است. ما جشن برترین‌ها را خواهیم داشت و مراسم قرعه‌کشی را داریم. جشن برترین‌ها هم یک هفته پیش از لیگ برگزار خواهد شد و برنامه‌های سازمان لیگ طبق روال پیش می‌رود. برنامه‌ها با کی‌روش تنظیم شده و با باشگاه‌ها نیز توافق شده و توافق باشگاه‌ها را گرفتند. علی‌رغم مشکلاتی که وجود دارد، اما تیم ملی جام جهانی را خواهد داشت و تیم امید و نوجوانان هم بازی دارند.

تاج درباره اینکه آیا برنامه‌ای اندیشیده شده تا تیم ملی از فیفادی‌ها استفاده کند، گفت: در بانوان، فوتسال، فوتبال ساحلی و... مسابقات داریم و برای هرکدام برنامه‌ای اندیشده شده است. تیم ملی هم جام جهانی را خواهد داشت، تیم نوجوانان هم جام جهانی دارد و با این حال ما فیفادی را در مسابقات لیگ هم در نظر گرفته‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز