خبرگزاری کار ایران

رویای طلایی‌پوشان با کرانچار؛‌ ما سپاهانیم و.... (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۴۶۳

سپاهانی‌ها عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشتند و منتظرند نتیجه ان را در لیگ برتر ببینند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، باشگاه سپاهان با سپردن دوباره هدایت تیم فوتبال خود به کرانچار، مسیر تازه‌ای برای موفقیت و اضافه شدن مجدد به جمع مدعیان قهرمانی در پیش گرفه است. این تیم در نقل و انتقالات هم حسابی گردوخاک کرده تا نشان دهد عزمش را برای موفقیت جزم کرده است. نگاهی به فعالیت طلایی‌پوشان در یک سال گذشته می‌اندازیم تا ببینیم چگونه به شرایط حال حاضر رسیده‌اند.

 

به دنبال قهرمانی با سرمربی قهرمان

رویای طلایی‌پوشان با کرانچار؛‌ ما سپاهانیم و.... (گزارش ویژه)

سپاهانی‌ها فصل گذشته پس از ناکامی با ایگور استیماچ در لیگ پانزدهم، به سراغ مربی قهرمان فصل یعنی عبدالله ویسی رفتند تا به کمک او به جمع مدعیان بازگردند. حضور ویسی روی نیمکت سپاهان با تغییر و تحولات زیادی در جمع نفرات این تیم همراه بود و به گفته خود او، کشیدن قلم قرمز روی نام چند بازیکن در این تیم برایش گران تمام شد و زمینه‌ سازی برای جدایی زودهنگامش بود.

ویسی در شروع کار خود لئاندرو پادوانی، وریا غفوری، شهاب گردان، رحمان احمدی، امین منوچهری، عبدالله کرمی، لوسیانو پریرا، محمدرضا خلعتبری، حبیب گردانی، سناد ایبریچیچ و فوزیل موسایف را کنار گذاشت و بعد از آن نوبت دو کاپیتان این تیم یعنی هادی عقیلی و محرم نویدکیا بود که از تیم کنار گذاشته شوند. علی کریمی هم با پیشنهادی که از لیگ کرواسی داشت راهی دیناموزاگرب شد تا 14 بازیکن در یک فصل از دست داده باشد و چهره جدیدی در تیمش ایجاد کند.

پدرو هنریکه، جلال‌الدین علی‌محمدی، دنیل نوروزی، شجاع خلیل‌زاده، طالب ریکانی، علی هلیچی، عماد میرجوان، فرید بهزادی کریمی، لیی اولیویرا، محمود قائد رحمتی، مهرداد محمدی و موسی کولیبالی با نظر ویسی جذب باشگاه شدند و پس از آن احسان حاج‌صفی هم پس از حرف و حدیث‌های فراوان به سپاهان برگشت تا ترکیب این تیم جوان یک باتجربه ملی‌پوش هم داشته باشد.

در نیم فصل هم با جذب جلال عبدی، سرور چپاروف و مسعود حسن زاده و همچنین جدایی سعید قائدی‌فر، پدرو هنریکه و عماد میرجوان فاز دیگری از تغییرات سپاهان زیر نظر ویسی اجرا شد.

سپاهان امید زیادی داشت تا با برنامه بلند مدت ویسی عصر جدیدی در تاریخ خود رقم بزند ولی عمر سرمربی جوان طلایی پوشان کوتاه‌تر از آنچه بود که تصور می‌شد. نتایج نه چندان خوب در کنار مشکلاتی که با باشگاه پیدا کرده بود او را به سمت درهای خروجی هدایت کرد تا بار دیگر شاهد حضور کرانچار در این تیم باشیم.

 

شروع دوباره با آقای منشوری

رویای طلایی‌پوشان با کرانچار؛‌ ما سپاهانیم و.... (گزارش ویژه)

حضور مجدد کرانچار در ایران با توجه به اینکه گفته می‌شد او منشوری است و به همین دلیل مانع از حضورش روی نیمکت تیم امید شدند، کمی عجیب بود ولی این سرمربی به سپاهان بازگشت تا خاطرات خوب خود را در این تیم تکرار کند.

کرانچار در ابتدای راه ماموریتی دشوار برای رساندن سپاهان به جمع 4 تیم بالای جدول داشت ولی در نهایت هفته آخر نتیجه را به استقلال واگذار کرد تا هم این تیم را نایب قهرمان کند و هم خودش رقابت چهارمی را به ذوب‌آهن واگذار کند. ولی این باعث کنار رفتن کرانچار نشد و مسئولان باشگاه برنامه‌های طولانی‌تری با حضور او داشتند.

 

گردو خاک نقل و انتقالاتی

رویای طلایی‌پوشان با کرانچار؛‌ ما سپاهانیم و.... (گزارش ویژه)

سپاهان عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشته و به گفته مسئولان و کادرفنی این تیم، تمام نفرات اصلی فهرست کرانچار تا این لحظه خریداری شده است. طلایی پوشان بر خلاف میل‌ خود شجاع خلیل زاده و احسان حاج صفی را از دست دادند ولی جذب عزت‌الله پورقاز و سعید آقایی به خوبی جای این نفرات را پر کرده است. از طرفی خرید ساسان انصاری در خط حمله که فصل گذشته عملکرد خیلی خوبی در ترکیب فولاد داشت هم نقطه قوت دیگری برای این تیم است.

حسن جعفری، ساسان انصاری، سعید آقایی، سیاوش یزدانی، شاهین ثاقبی و عزت‌اله پورقاز خرید‌های جدید سپاهان هستند و چند خرید دیگر در دفاع میانی و سایر پست‌ها هنوز در دستور کار مسئولان باشگاه وجود دارد. ضمن اینکه پروژه بازگشت سرور جپاروف هم همچنان در جریان است تا سپاهانی قدرتمندتر وارد لیگ هفدهم شود.

طالب ریکانی، موسی کولیبالی، فرید بهزادی کریمی، جلال عبدی و محمد روشندل نفرات فهرست خروجی کرانچار بودند و حاج‌صفی و خلیل‌زاده هم ترجیح دادند در تیم‌های دیگری بازی کنند.

 

مدعی قهرمانی؟

سپاهان بدون شک یکی از گزینه‌های جدی برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی فصل هفدهم خواهد بود ولی در این مسیر کار دشواری مقابل سایر تیم‌ها از جمله پرسپولیس، استقلال و حتی ذوب‌آهن خواهد داشت. باید دید ادامه حرکت این تیم در نقل و انتقالات به کدام سمت می‌رود و اینکه برنامه‌های کرانچار در طول فصل تا چه حد جواب خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز