خبرگزاری کار ایران

مقایسه نقل و انتقالاتی استقلال لیگ شانزدهم و هفدهم

نگرانی هواداران استقلال/ورودی های دربسته، خروجی های ناکام (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۱۰۹

منصوریان باید بداند با این بازیکنان هواداران دیگر صبر گذشته را ندارند و فقط با جام خوشحال می شوند.

به گزارش ایلنا، کاروان تیم فوتبال استقلال تهران ساعتی پیش به ایروان ارمنستان رسید تا اردوی آبی پوشان به صورت رسمی آغاز شود. اردویی که پیش از بازی های لیگ برتر ترتیب داده شده است. می توان گفت منصوریان تیم مورد نظرش را بسته است و شاید تنها با حدود 5 درصد تاخیر کارش را در نقل و انتقالات به اتمام برساند.

آبی پوشان در فصل نقل و انتقالات کنونی جا به جایی های زیادی داشتند. بازگشت چند بازیکن باتجربه در کنار چند جوان اتیه دار و البته جدایی کاوه رضایی خلاصه ای از مهمترین اقدامات تیم منصوریان بوده است.

خریدهای منصوریان در ابتدای لیگ شانزدهم اکثرا با شکست روبرو شدند و تنها دو یا سه نفر از آنها نمایش جالب توجهی داشتند. در بین خروجی های او هم به جز یکی دو نفر بقیه به سرنوشت های شوم دچار شدند. یکی خداحافظی کرد و چند نفر هم هنوز بدون تیم هستند.باید دید خریدهای این فصل منصوریان هم به همین منوال خواهند بود یا خیر.

دیگر تفاوت خریدهای امسال و پارسال استقلال این است که تمام ورودی های فصل قبل سن و سال کمی داشتند اما در بین نفرات کنونی دو بازیکن سن بالایی دارند.

استقلال در فصل گذشته خانه تکانی تقریبا مفصلی را انجام داد اما در این فصل بازیکنان کمی را از دست داد و بیشتر سعی بر پرکردن نقاط ضعف خود بود.

ورودی ها:

پژمان منتظری: بعد از قریب به چهارسال دوباره شماره 33 استقلال به صاحب اصلی اش بازگشت. منتظری در سال جام جهانی از الاهلی جدا شد و حالا برای بهبوبد وضعیت خط دفاعی آماده به خدمت است.

مجتبی جباری: شماره 8 جنجالی آبی پوشان تهرانی هم به صورت غیر منتظره به تیم سابقش بازگشت. جباری در الاهلی جایی نداشت و دوست داشت به تیم محبوبش برگردد اما به نظر نمی رسید با توجه به تعدد بازیکن در پست او منصوریان برای خریدش اقدام کند اما همه چیز خیلی سریع پیش رفت و به یک باره جباری در تمرین استقلال حاضر شد.

سجاد شهباززاده: شماره ده پس از یک فصل کابوس وار به استقلال برگشت تا مهاجم اصلی تیمش شود. شهباززاده در آلانیا و نفت روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت و حالا برای بازگشت به اوج پیراهن ابی را بر کرده است.

داریوش شجاعیان: ستاره تکنیکی گسترش فولاد با اینکه فصل متوسطی را پشت سر گذاشت اما در انتقالی دردسر ساز و پر کش و قوس به استقلال آمد و پرسپولیسی نشد. باید دید این بزایکن گران قیمت می تواند کارایی لازم را داشته باشد یا خیر.

حسن بیت سعید: گلزن شماره یک استقلال خوزستان بعد از دو سه روز مذاکره جدی به تیم تهرانی پیوست. بیت سعید در دو فصل اخیر درخشش قابل توجهی در استقلال خوزستان داشت و با این تیم فاتح پانزدهم شد.

روزبه چشمی: بعد از اینکه نیم فصل به دلیل مصدومیت از لیست خارج شد دوباره به تیم مورد علاقه اش برگشت.

مهدی قائدی: جوان بیبی فیس فصل قبل ایرانجوان بوشهر با کلی تعریف و تمجید استقلالی شده است. او را با خداداد عزیزی مقایسه می کنند.

آرمین سهرابیان: جوانی که فصل قبل در سمت چپ خط دفاعی توسط عبدالله ویسی کشف شد اما در اواخر لیگ روی نیمکت سنجاق شده بود. بعد از اینکه در لیست کرانچار جایی نداشت به استقلال آمد.

جوانانی چون محمد جواد محمدی، سجاد اقایی، محمد هاشمی، حسین حیدری و فردین نجفی نفرات جوانی هستند که به تیم ابی پوش پایتخت آمدند.

خروجی ها:

کاوه رضایی: شماره 9 محبوب استقلالی ها بعد از یک فصل موفق به یک باره در حالی که خبر از تمدید قراردادش می دادند با تیم شارلوای بلژیک توافق کرد.

بهنام برزای: بازیکنی که گلش به سپاهان در هفته پایانی نیم فصل اول حکم بقای منصوریان در استقلال را زد در لیست آقای سرمربی نبود و حالا به دنبال تیم جدید است.

رابسون جانواریو: مدافع برزیلی استقلال که به صورت قرضی به خدمت گرفته شده بود نتوانست رضایت باشگاهش را برای ادامه حضور در استقلال جلب کند و در این فصل همراه با آبی پوشان نیست.

میعاد یزدانی و علیرضا سیار هم جزو جوانانی بودند که از استقلال جدا شدند. با این وجود احتمال جدایی مگویان هم هست.

حالا نگاهی به ورودی و خروجی های فصل قبل می اندازیم و اینکه هر کدام چه عملکردی داشتند و دارند:

ورودی ابتدای فصل:

کاوه رضایی: جزو معدود خریدهای خوب استقلال بود. در لیگ بهترین پاسور شد و در لیگ قهرمانان هم مانند لیگ شش گل زد. کاوه در لیگ هفدهم دیگر در استقلال جایی ندارد.

محمدحسین کنعانی زادگان: با قیمت بالا و با سر و صدای فراوان به استقلال امد و یاغی شد. بعد از دو سه بازی پراشتباه رباطش را داد و دیگر برای استقلال هیچ وقت بازی نکرد. کنعانی به تیم ملی دعوت می شود اما هنوز تیم ندارد.

آرش افشین: برای احیا شدن به تیم منصوریان آمد. خیلی تلاش کرد اما سرمربی آبی پوشان اعتقادی به او نداشت.

علی قربانی: مهاجمی که منصوریان در نفت هم با او کار کرده بود. جزو خریدهای قابل قبول بود. چند گل مهم از جمله در دربی 3-2 زد.

میلاد زکی پور: کشف خود منصوریان در نفت که در استقلال نمایش پرنوسانی داشت. روزهایی بسیار خوب بود و روزهایی خارج از حد تصور.

سید حسین حسینی: پس از اتمام خدمت سربازی اش ملوان را ترک کرد و به استقلال آمد. در چند بازی هم گلر آبی پوشان بود و نشان داد دروازه استقلال را با اعتماد بیشتر می تواند برای چند سال بیمه کند.

بختیار رحمانی: بمب بزرگ استقلالی ها در لیگ شانزدهم که شماره 7 فرهاد مجیدی را هم گرفت اما نتوانست خودش را با جو استقلال آداپته کند و خیلی زود این تیم را ترک کرد.

فرشید باقری: ستاره تیم صبا در لیگ پانزدهم در ابتدای لیگ شانزدهم جایگاه ثابتی در ترکیب استقلال داشت اما درخشش نورافکن او را نیمکت نشین کرد و فقط چند هفته پایانی نوبت به او رسید تا خودش نشان دهد. باقری هنوز 50 درصد از توانایی هایش را هم در استقلال به نمایش نگذاشته است.

لئوناردو پادوانی: در اواسط نیم فصل اول استقلالی شد. او بازیکن مورد علاقه منصوریان است و چند باز یخوب را هم انجام داد و در این فصل هم با این تیم خواهد ماند.

خروجی ها:

وحید طالب لو: پس از جدایی تا هفته چهارم بدون تیم بود. سپس عازم فولاد شد. یک نیم فصل عالی را پشت سر گذاشت اما چند اشتباه سریالی او را نیمکت نشین کرد. طالب لو در حال حاضر بدون تیم است.

حنیف عمران زاده: با پول فراوان و بازوبند کاپیتانی به خونه به خونه رفت تا همراه با این تیم لیگ برتری شود. در نیم فصل پشیمان شد و به صبا آمد و با این تیم به لیگ یک بازگشت. حنیف هم هنوز تیم ندارد.

مهدی مومنی: بعد از نیم فصل ناموفق در استقلال به تیم هم نام خوزستانی رفت. نمایش خوبی داشت و در فصل جدید هم برای پیکان بازی می کند.

محمدرضا خرسندنیا: بازیکن مورد علاقه قلعه نویی پس از جدایی از استقلال به پدیده برگشت اما بعد از مدتی دیگر در ترکیب اصلی به میدان نرفت و عازم لیگ یک شد.

میلاد فخرالدینی: با پیوستن به نفت تهران زیر نظر علی دایی بازی های خوبی را انجام داد و با این تیم فاتح جام حذفی شد. فخرالدینی در فصل جدید برای تیم گسترش فولاد تبریز به میدان می رود.

پروپیچ: مهاجم بلند قامتی که یکی دو گل مهم زد و خیلی زود به کوکسی در آلبانی برگشت.

عادل شیحی: حضورش در استقلال کلا مصدومیت بود و دردسر. شیحی دو رگه خیلی زود از جمع استقلالی ها جدا شد.

آرش برهانی: بعد از 9 سال استقلال را ترک کرد و با قیمتی بالا به پیکان رفت. مصدومیت های مداوم اجازه هنرنمایی در این تیم ترهانی را از آقای گل سابق لیگ گرفت و او هم ترجیح داد فوتبال را کنار بگذارد.

سجاد شهباززاده: به هوای لژیونر شدن به آلانیا اسپور رفت. روی هم 90 دقیقه هم بازی نکرد و سپس به تراکتور آمد. این تیم از جذب بازیکن محروم شد. سجاد به نفت رفت و در این تیم فقط یک گل زد که البته آن گل قهرمانی جام حذفی را برای تیم دایی به ارمغان آورد.

ورودی نیم فصل:

استقلال به دلیل محرومیت فیفا در نیم فصل خریدی نداشت.

خروجی نیم فصل:

آرش افشین: بازی خاصی به او نرسید و برای ادامه فوتبالش به تیم خوزستانی رفت تا خودی نشان دهد. افشین رد استقلال خزوستان بازی کرد اما درخشش قابل اعتنایی نداشت.

بختیار رحمانی: رویای جاه طلبانه اش در استقلال خیلی زود تبدیل به کابوس شد. بختیار نیم فصل با لب خندان استقلال را ترک کرد و به فولاد برگشت و دوباره احیا شد.

روزبه چشمی: به دلیل مصدومیت و با هماهنگی باشگاه از لیست کنار گذاشته شد.

محمد حسین کنعانی زادگان: به دلیل مصدومیت باشگاه استقلال قراردادش را فسخ کرد و با او ادامه همکاری نداد.

امین حاج محمدی: یک نیم فصل بیرون نشست و یک دقیقه هم به میدان نرفت. حاج محمدی با کوله باری از ناراحتی استقلال را ترک کرد و با ماشین سازی گرچه بد کار نکرد اما به لیگ یک سقوط کردند. او در این فصل برای تیم گسترش فولاد بازی می کند.

میثم مجیدی: مدافع چپ باتجربه استقلال هم با دلخوری از منصوریان این تیم را ترک کرد. مجیدی دوست نداشت جدا شود اما محبور شد و سپس با صبا به لیگ یک سقوط کرد.

×××××××

همه منتظر این هستند تا نمایش تیم جدید منصوریان را مشاهده کنند. تیمی که تلفیقی است از جوان ها و با تجربه ها. تیمی با رویاهای بالا که به قهرمانی در لیگ و درخشش در آسیا دل بسته است. منصوریان باید بداند با این بازیکنان هواداران دیگر صبر گذشته را ندارند و فقط با جام خوشحال می شوند. هواداران این تیم نگران هستند. نگران اینکه نکند ورودی های جدید مانند بختیار نتوانند خودشان را وفق دهند و بازیکنان قدیمی هم فروغ سابق را نداشته باشند. نگرانی به حق که زمان مشخص می کند درست است یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز