خبرگزاری کار ایران

رقابت های والیبال قهرمانی جهان - چک

پنجمی والیبالیست های جوان ایران در جهان

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۶۱۰

تیم ملی والیبال جوانان ایران در آخرین دیدار خود در رقابت های قهرمانی جهان برابر چین به پیروزی رسید و عنوان پنجمی جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال جوانان ایران در دهمین روز رقابت های قهرمانی جهان از ساعت 16 یک بار دیگر برابر چین قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 19 ، 25 بر 20 ، 25 بر 21 برابر حریف خود پیروز شد. به این ترتیب تیم ملی والیبال جوانان ایران با قبول تنها دو شکست آن هم با نتیجه 3 بر 2 برابر لهستان و کوبا در جایگاه پنجم قرار گرفت و نکته مهمتر اینکه لهستان و کوبا هم فینالیست شدند.

این دو تیم پیش از این هم در مرحله دوم رقابت های برابر هم قرار گرفته بودند که نتیجه آن مسابقه 3 بر 2 به سود جوانان ایران شد.

بهروز عطایی برای شروع این بازی از ترکیب جواد کریمی، رسول آقچه لی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، طیب عینی، علی اصغر مجرد و اسماعیل طالبی استفاده کرد.

** ست اول

شروع بازی با برتری ایران همراه بود. سرویس های هدفدار دقیق و در ادامه دفاع روی تور خوب از جوانان ایران نتیجه بازی را 6 بر 3 کرد تا جنین، سرمربی چین درخواست وقت استراحت کند. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز 8 بر 4 تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.

با وجود اینکه چینی ها چند بار تلاش کردند اختلاف را کم کنند، اما چندان موفق نبودند تا اینکه در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. تیم ایران در ست اول کاملاً بر توپ و میدان مسلط بود و توانست این ست را با نتیجه 25 بر 19 به سود خود تمام کند.

** ست دوم

در ست دوم هم برتری نسبی با تیم ایران بود و در امتیاز 8 بر 5 به سود شاگردان عطایی تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. دفاع های روی تور خوب از ملی پوشان ایران و توپ گیری در عقب زمین موجب شد تا نتیجه به 12 بر 8 به سود ایران تغییر کند تا بازهم سرمربی چین وقفه ای در بازی ایجاد کرده و درخواست وقت استراحت کند.

در امتیاز 16 بر 10 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در امتیاز 22 بر 15 که جواد کریمی پشت خط سرویس قرار داشت و یک امتیاز مستقیم از چین گرفت. بازهم سرمربی چین، قهرمان آسیا درخواست وقت استراحت کرد. زمانی که چینی ها اختلاف را کم کردند و نتیجه بازی 24 بر 20 به سود ایران بود، عطایی درخواست وقت استراحت کرد. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران تمام شد.

** ست سوم

ترکیب اولیه تیم ایران تغییری نکرد و بازهم برتری با ایران بود. در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. ایران تیم برتر این میدان بود و قهرمان آسیا تقریباً حرفی برای گفتن نداشت. در امتیاز 21 بر 18 به سود ایران بازهم سرمربی چین درخواست وقت استراحت فنی کرد.

پوریا یلی هم جایگزین رسول آقچه لی شده بود و شاهسوند هم به جای اسفندیار به زمین آمد. این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران تمام شد. ست سوم هم با برتری ایران خاتمه پیدا کرد تا شاگردان بهروز عطایی در جایگاه پنجم رقابت های قهرمانی جوانان جهان قرار بگیرند.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان با حضور 16 تیم برتر از دوم تا یازدهم تیرماه به میزبانی جمهوری چک و در شهرهای «چسکه بوجویتسه» و «برنو» برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز