خبرگزاری کار ایران

فدرر مدعی اصلی قهرمانی ویمبلدون

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۴۸۵

تنیس ویمبلدون مدعیان زیادی دارد که در این بین فدرر از بقیه بخت بیشتری دارد.

به گزارش ایلنا، 12 ماه بعد از شکست ویران کننده در نیمه‌نهایی ویمبلدون، روژه فدرر به‌عنوان مدعی قهرمانی به قدیمی‌ترین گرنداسلم فصل بر می‌گردد با هدف کسب هشتمین قهرمانی که یک رکورد است و می‌تواند به او لقب مسن‌ترین فاتح این رقابت‌ها را بدهد.

فوق‌ستاره سوییسی که 17 مرداد 36 ساله می‌شود، منتقدانش را ساکت کرده. آنها بعد از باخت پنج سته به میلوش رائونیچ در نیمه‌نهایی سال قبل، فدرر را قهرمانی متعلق به گذشته توصیف کردند. آن شکست او را مجبور کرد به خاطر مصدومیت زانو تا آخر سال مسابقه ندهد و تعداد گرنداسلم‌هایش همان عدد 17 بماند که از سال 2012 بود.

حالا بعد از یک سال فدرر مصمم است به تنهایی و بالاتر از پیت سمپراس که مثل او هفت قهرمانی دارد، پرافتخارترین تنیسور ویمبلدون باشد و نوزدهمین قهرمانی در رقابت‌های مهم تنیس را به دست آورد.

اندی ماری و نوواک جوکوویچ دو رقیب همیشگی او به شدت مسیر افت را می‌پیمایند و رافائل نادال مطمئن نیست زانوهایش فشار زمین‌های چمن را تحمل کنند و این یعنی فدرر بیش از دیگران شانس قهرمانی دارد.

او که در ماه ژانویه، پنجمین قهرمانی خود در اوپن استرالیا را به دست آورد، خوش‌روحیه از فتح نهمین قهرمانی مسابقات هاله به ویمبلدون می‌رود که از دوشنبه آینده آغاز می‌شود. پیروزی‌اش در فینال برابر الکساندر زورف که 15 سال از او کوچکتر است و گفته می‌شود وارث فدرر است، یک هفته بعد از آن به دست آمد که در دور اول اشتوتگارت در پی 10 هفته استراحت و تجدید قوا حذف شد. این نخستین باخت او در دور اول مسابقات در زمین مورد علاقه اش، چمن بعد از باخت شوکه کننده به ماریو آنچیچ در ویمبلدون 2002 بود اما فدرر می‌گوید باخت اشتوتگارت به موقع بوده: «باید اعتراف کنم کمی به خودم و توانایی هایم شک کرده بودم اما اینکه بعد از 15 سال در اولین بازی یک مسابقات چمنی باختم باید تکانم می‌داد و همین کار را کرد. بنابراین خوشحالم که واکنش نشان دادم و به خودم یادآوری کردم که می‌توانم روی چمن واقعا خوب بازی کنم.» فدرر در تمام سال 2017 تنها دو باخت داشته.

در داستان‌های تنیسی، فدرر با نادال مشترکات زیادی دارد. تنیسور چپ دست اسپانیایی با دهمین قهرمانی در اوپن فرانسه جواب منتقدان را داد. او حالا 15 گرنداسلم را برده، سه تا از فدرر کمتر دارد و یکی بالاتر از سمپراس است.

ویمبلدون برای نادال تلخ و شیرین بوده. او در فینال سال2008 فدرر را برد که از نظر عده‌ای بهترین بازی تاریخ این مسابقات است، در سال 2010 هم قهرمان شده و در سال‌های 2006 و 2007 و 2011 نایب قهرمان. در سال‌های 2009 و 2016 به دلیل مصدومیت شرکت نکرده و در سال‌های 2012 تا 2015 چهار بار به وسیله رقبایی که در رنکینگ جهانی صد به بالا بوده اند، حذف شده.

صعود تا دور چهارم در سال 2014 بهترین عملکرد اخیر او در ویمبلدون بوده. در چمن ویمبلدون به علت برگشت کند و پایین توپ فشار بیشتری به زانوها و مفاصل می‌آید و اگر مشکل جدیدی برای نادال 31 ساله به وجود آید، حضورش در لندن چندان دوام نمی‌آورد.

ماری، مرد شماره یک جهان و قهرمان سال 2013 ویمبلدون، در سه تا از چهار تورنمنت اخیر خود نتوانسته از دور دوم عبور کند.

جوکوویچ 12 ماه قبل در اوج قدرت و به‌عنوان مرد شماره یک به ویمبلدون آمد اما باخت در دور سوم به سم کوئری آغاز تنزل او بود تا جایی که به رده چهارم رنکینگ سقوط کرده و به همکاری با دو مربی اش، بوریس بکر و ماریان وایدا پایان داده. دادگاه هنوز اجازه کار با آندره آغاسی را به او نداده.

باخت یک‌چهارم‌نهایی اوپن فرانسه به دومینیک تیم جوان و اتریشی در سه ست پیاپی نخستین شکست او به این صورت تحقیرآمیز در گرنداسلم‌ها در چهار سال بود. او در ست سوم 6 بر صفر باخت و این برای اولین بار بعد از 12 سال بود که حتی یک گیم را نبرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز