خبرگزاری کار ایران

۲۰ سال پیش، در چنین روزی بود؛

رونالدو به اینتر میلان پیوست +عکس

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۷۵۳

سلطان دریبل جهان با قراردادی 5 ساله به اینتر پیوست؛ 20 سال پیش، در چنین روزی.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امروز سالگرد پیوستن رونالدو به اینترناسیوناله است. این بازیکن 20 سال پیش در چنین روزی به هواداران نراتزوری معرفی شد.

رونالدو که اکنون 40 ساله است زمان پیوستن به اینتر تنها 20 سال سن داشت و از او به عناوین «بهترین بازیکن جهان»، «سلطان دریبل»، «بهترین بازیکن پس از مارادونا» و «مرد مریخی» یاد می‌کردند.

او سرنوشتی مشابه روماریو داشت. هر دوی آنها از آیندهون شروع کردند و به بارسلونا پیوستند. هر دو در بارسلونا درخشیده بودند، هر دو با درخشش خود برزیل را قهرمان دو جام جهانی (1994 و 2002) کردند و هر دو با مصدمیتی که به آن گرفتار آمدند مدتها دست و پنجه نرم کردند.

رونالدو به اینتر میلان پیوست +عکس

با این حال، رونالدو در تیمهای بزرگتری نسبت به روماریو بازی کرد. روماریو عاصی‌تر و عصبی‌تر از آن بود که کسی به او امر و نهی کند. روماریو به لحاظ رفتاری در دسته‌ی بازیکنانی چون مارادونا و روی کین قرار می‌گیرد. 

رونالدو سال 1997 به اینتر پیوست. خیلیها این را یک ریسک بزرگ عنوان کردند. چرا که سری آ بهترین لیگ جهان بود و عبور کردن از مدافعان خشن و مستحکم ایتالیایی برای بازیکنان پابه‌توپی چون او دشوار به نظر می‌رسید. با این حال، او 5 سال برای نراتزوری درخشید و مدافعی نبود که از او دریبل نخورده باشد.

با این حال، دو حادثه‌ی تلخ کام رونالدو را در جزپه‌ مه‌آتزا تلخ کرد:

1. مصدومیتی که گریبانش را گرفت. خطای فرناندو کوتو، مدافع پرتغالی لاتزیو، بدترین روزهای مرد مریخی را رقم زد.

2. روز آخر با شکست ناباورانه‌ی 2-5 برابر لاتزیو (باز هم لاتزیو) قهرمانی را از دست داد. هواداران اینتر هیچگاه اشک‌های تلخ رونالدو را در آن روز فراموش نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز